4474
Sök

Köp Råd : E46 M3 vs Skyline GTR R34

181 Inlägg
10 juni 2010
#121
Det var väl ingen som tvingade dig att läsa det heller smile Sa ju att den som VILL får ju läsa.. Jag säger inte att du SKA. smile

Ingen som tvingar mig att läsa denna tråd. Men jag gör det ändå smile För alltid kul över vem som är mest övertygad att de har rätt, de är bäst eller vad som nu gäller. Eller hur saker glider iväg. Där är ju inte någon tråd där någon ber om råd som de inte blir en smutskastning. Bilstereo, bilar eller projekt. O alltid någon som vet bäst och kan allt.. O det är faktiskt underhållande att läsa på nätterna ibland smile
Senast redigerat av DJchaoz (10 juni 2010)


836 Inlägg
10 juni 2010
#122
Rquired skrev:
DJchaoz skrev:
Ok.. Måste väl elda lite då smile har ju inget att köra nu precis på jobb ändå.. Eftersom skrivna fakta är kung här. Även om tex fabriksfakta är rena superfakta ofta vad det gäller acctider iaf. Men iaf eftersom jag har läst en del om japan bilar så var jag säker på att "papperssiffror" när det gäller effekt och sånt stämmer många gånger inte. PÅ då äldre japsare, evo, skyline o så.. Så fick jag ju saxa lite..

The first 2.6 L RB26DETT featured twin-turbochargers and produced around 280 HP (206 kW) @ 6800 rpm and 260 ft•lb (353 N•m) @ 4400 rpm. The last series of the RB26DETT produced 280 PS (206 kW) @ 6800 rpm and 289 ft•lb (392 N•m) @ 4400 rpm. However, several stock (unmodified) engines have been dyno tested and reported to obtain closer to the 330 HP mark. The reason for this discrepancy is a gentlemen's agreement between Japanese automakers to limit the advertised horsepower of any vehicle to 280 PS (276HP).

Vill man läsa en jäkla massa om motorerna. så. :
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_RB_engine

En BMW fanboy får ju då leta liknande om sin M3.. Finns säkert det med.. Men eftersom jag håller på Skylinen som jag sagt innan, så är jag ensidig o bara hittar fakta om min fav, (när det gäller denna fight) ingen skyline fanboy heller så sätter mig inte på deras sida alltid heller smile

Intressant, men även detta framkom långt tidigare i tråden. Jag ser inte hur det ändrar på något eftersom det redan tagits hänsyn till?

kenny_crx skrev:
Men för att skippa min patetiska attityd sad så kan man oxå diskutera fraaam o tillbaka om vad som e mest ekonomiskt.

m3an e billigare att inhandla medans andra hands värdet sjunker snabbt, skylinen kostar mer MEN andra handsvärdet ökar i princip såvida du inte gör en jävla massa konstigheter med bilen...

Vill bara fråga, m3an med det ESS tuning kittet behöver inte upgraderas något annat nån annanstans? som koppling bromsar väghållning?

Själva satsen innehåller allt du behöver till priset enligt ovan. Väghållning och bromsar räcker till, och kopplingen skall hålla för den effekten utan problem. Sedan är det kanske lämpligt att uppgradera trots detta, har man börjat så varför inte löpa linan ut?

Å andra sidan har man ungefär 100.000:- upp till inköpspriset av en original begagnad R34 GT-R kvar, det räcker garanterat till att uppgradera detta och lite till.

Ja du har rätt där att man har pengar över men har du något att säja mot det jag skrev innan..om andra handsvärdet på en m3a och andra hands värdet på en r34 gtr? tänkte om jag kan få mej dej på min sida på något sätt smile


Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 juni 2010
#123
kenny_crx skrev:
Rquired skrev:
DJchaoz skrev:
Ok.. Måste väl elda lite då smile har ju inget att köra nu precis på jobb ändå.. Eftersom skrivna fakta är kung här. Även om tex fabriksfakta är rena superfakta ofta vad det gäller acctider iaf. Men iaf eftersom jag har läst en del om japan bilar så var jag säker på att "papperssiffror" när det gäller effekt och sånt stämmer många gånger inte. PÅ då äldre japsare, evo, skyline o så.. Så fick jag ju saxa lite..

The first 2.6 L RB26DETT featured twin-turbochargers and produced around 280 HP (206 kW) @ 6800 rpm and 260 ft•lb (353 N•m) @ 4400 rpm. The last series of the RB26DETT produced 280 PS (206 kW) @ 6800 rpm and 289 ft•lb (392 N•m) @ 4400 rpm. However, several stock (unmodified) engines have been dyno tested and reported to obtain closer to the 330 HP mark. The reason for this discrepancy is a gentlemen's agreement between Japanese automakers to limit the advertised horsepower of any vehicle to 280 PS (276HP).

Vill man läsa en jäkla massa om motorerna. så. :
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_RB_engine

En BMW fanboy får ju då leta liknande om sin M3.. Finns säkert det med.. Men eftersom jag håller på Skylinen som jag sagt innan, så är jag ensidig o bara hittar fakta om min fav, (när det gäller denna fight) ingen skyline fanboy heller så sätter mig inte på deras sida alltid heller smile

Intressant, men även detta framkom långt tidigare i tråden. Jag ser inte hur det ändrar på något eftersom det redan tagits hänsyn till?

kenny_crx skrev:
Men för att skippa min patetiska attityd sad så kan man oxå diskutera fraaam o tillbaka om vad som e mest ekonomiskt.

m3an e billigare att inhandla medans andra hands värdet sjunker snabbt, skylinen kostar mer MEN andra handsvärdet ökar i princip såvida du inte gör en jävla massa konstigheter med bilen...

Vill bara fråga, m3an med det ESS tuning kittet behöver inte upgraderas något annat nån annanstans? som koppling bromsar väghållning?

Själva satsen innehåller allt du behöver till priset enligt ovan. Väghållning och bromsar räcker till, och kopplingen skall hålla för den effekten utan problem. Sedan är det kanske lämpligt att uppgradera trots detta, har man börjat så varför inte löpa linan ut?

Å andra sidan har man ungefär 100.000:- upp till inköpspriset av en original begagnad R34 GT-R kvar, det räcker garanterat till att uppgradera detta och lite till.

Ja du har rätt där att man har pengar över men har du något att säja mot det jag skrev innan..om andra handsvärdet på en m3a och andra hands värdet på en r34 gtr? tänkte om jag kan få mej dej på min sida på något sätt smile

Att ge mig på och gissa ett andrahandsvärde vet jag inte om jag vågar, allt kan ske. Vem vet, om 5år kanske du kan köpa båda för 50.000:- men de kostar 100.000:- styck i skatt?

M3 E46 kommer troligtvis göra samma dykning som övriga M3 modeller, för att sedan stiga när de blir äldre igen. Men det är en, och nu utgår jag från Sverige, mycket vanligare modell än GT-R och den kommer troligtvis därför förlora på kort sikt jämfört med japanen.

Å andra sidan kostar en M3 E46 också närmre halva priset jämfört med japanen, procentuellt av inköpspris faller M3 förmodligen mer men i kronor räknat faller troligtvis japanen mer. smile

Och om man lägger ner en massa pengar på väghållning, bromsar och kompressor på en M3 så har jag ingen aning om vad värdet hamnar och hur mycket man får igen. Att gissa på detta är omöjligt, men notera att jag aldrig hävdat att en M3 behöver modifieras för att matcha R34 GT-R utan att enbart att möjligheten finns.
Senast redigerat av Rquired (10 juni 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

836 Inlägg
10 juni 2010
#124
Rquired skrev:
kenny_crx skrev:
Rquired skrev:
DJchaoz skrev:
Ok.. Måste väl elda lite då smile har ju inget att köra nu precis på jobb ändå.. Eftersom skrivna fakta är kung här. Även om tex fabriksfakta är rena superfakta ofta vad det gäller acctider iaf. Men iaf eftersom jag har läst en del om japan bilar så var jag säker på att "papperssiffror" när det gäller effekt och sånt stämmer många gånger inte. PÅ då äldre japsare, evo, skyline o så.. Så fick jag ju saxa lite..

The first 2.6 L RB26DETT featured twin-turbochargers and produced around 280 HP (206 kW) @ 6800 rpm and 260 ft•lb (353 N•m) @ 4400 rpm. The last series of the RB26DETT produced 280 PS (206 kW) @ 6800 rpm and 289 ft•lb (392 N•m) @ 4400 rpm. However, several stock (unmodified) engines have been dyno tested and reported to obtain closer to the 330 HP mark. The reason for this discrepancy is a gentlemen's agreement between Japanese automakers to limit the advertised horsepower of any vehicle to 280 PS (276HP).

Vill man läsa en jäkla massa om motorerna. så. :
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_RB_engine

En BMW fanboy får ju då leta liknande om sin M3.. Finns säkert det med.. Men eftersom jag håller på Skylinen som jag sagt innan, så är jag ensidig o bara hittar fakta om min fav, (när det gäller denna fight) ingen skyline fanboy heller så sätter mig inte på deras sida alltid heller smile

Intressant, men även detta framkom långt tidigare i tråden. Jag ser inte hur det ändrar på något eftersom det redan tagits hänsyn till?


Själva satsen innehåller allt du behöver till priset enligt ovan. Väghållning och bromsar räcker till, och kopplingen skall hålla för den effekten utan problem. Sedan är det kanske lämpligt att uppgradera trots detta, har man börjat så varför inte löpa linan ut?

Å andra sidan har man ungefär 100.000:- upp till inköpspriset av en original begagnad R34 GT-R kvar, det räcker garanterat till att uppgradera detta och lite till.

Ja du har rätt där att man har pengar över men har du något att säja mot det jag skrev innan..om andra handsvärdet på en m3a och andra hands värdet på en r34 gtr? tänkte om jag kan få mej dej på min sida på något sätt smile

Att ge mig på och gissa ett andrahandsvärde vet jag inte om jag vågar, allt kan ske. Vem vet, om 5år kanske du kan köpa båda för 50.000:- men de kostar 100.000:- styck i skatt?

M3 E46 kommer troligtvis göra samma dykning som övriga M3 modeller, för att sedan stiga när de blir äldre igen. Men det är en, och nu utgår jag från Sverige, mycket vanligare modell än GT-R och den kommer troligtvis därför förlora på kort sikt jämfört med japanen.

Å andra sidan kostar en M3 E46 också närmre halva priset jämfört med japanen, procentuellt faller M3 nog mer men i kronor räknat faller troligtvis japanen mer. smile

Och om man lägger ner en massa pengar på väghållning, bromsar och kompressor på en M3 så har jag ingen aning om vad värdet hamnar och hur mycket man får igen. Att gissa på detta är omöjligt, men notera att jag aldrig hävdat att en M3 behöver modifieras för att matcha R34 GT-R utan att enbart att möjligheten finns.

Sant men känns inte som att e46an kommer bli nån direkt samlar bil längre fram..
R34an e redan nu ett samlar objekt just eftersom att det finns få av dom.


Men det e helt klart att r34an faller på sitt pris


Turbo lover
555 Inlägg
10 juni 2010
#125
RB26:an har mycket skönare ljud på höga varv än M3:an om det inte sitter CSL-insug.


Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 juni 2010
#126
kenny_crx skrev:
Rquired skrev:
kenny_crx skrev:

Ja du har rätt där att man har pengar över men har du något att säja mot det jag skrev innan..om andra handsvärdet på en m3a och andra hands värdet på en r34 gtr? tänkte om jag kan få mej dej på min sida på något sätt smile

Att ge mig på och gissa ett andrahandsvärde vet jag inte om jag vågar, allt kan ske. Vem vet, om 5år kanske du kan köpa båda för 50.000:- men de kostar 100.000:- styck i skatt?

M3 E46 kommer troligtvis göra samma dykning som övriga M3 modeller, för att sedan stiga när de blir äldre igen. Men det är en, och nu utgår jag från Sverige, mycket vanligare modell än GT-R och den kommer troligtvis därför förlora på kort sikt jämfört med japanen.

Å andra sidan kostar en M3 E46 också närmre halva priset jämfört med japanen, procentuellt faller M3 nog mer men i kronor räknat faller troligtvis japanen mer. smile

Och om man lägger ner en massa pengar på väghållning, bromsar och kompressor på en M3 så har jag ingen aning om vad värdet hamnar och hur mycket man får igen. Att gissa på detta är omöjligt, men notera att jag aldrig hävdat att en M3 behöver modifieras för att matcha R34 GT-R utan att enbart att möjligheten finns.

Sant men känns inte som att e46an kommer bli nån direkt samlar bil längre fram..
R34an e redan nu ett samlar objekt just eftersom att det finns få av dom.


Men det e helt klart att r34an faller på sitt pris

Nja, ingen av Bmw´s M-modeller går att kalla direkt vanlig och efter att ha nått såpass lågt i pris att vem som helst (Ungdomar?) har råd att köpa en avverkas de i snabb takt. Och att modeller som Bmw´s M i det här steget stiger i värde igen står klart, modeller är populär, eftertraktad och har stor potential.

Så M3 E46 har all chans att återfå ett högt värde och bli eftertraktad. R34 GT-R däremot har på kort sikt en fördel, å andra sidan kan den naturligtvis aldrig stå för högt i värde heller. För alternativet att importera en från dess officiella marknad finns alltid, där är modellen vanligare och därmed andrahandsvärdet lägre.

Nej jag har inga som helst belägg för det jag skrivit om andrahandsvärdet utan det är en ren gissning, å andra sidan. Vem tänker att "jag har förlorat 35% av bilens värde" och hur många tänker att "jag förlorade *nånting*x100.000:- på denna bilen"?

Och du förlorar nog mindre i kronor räknat på en bil med ett såpass mycket lägre inköpspris.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

836 Inlägg
10 juni 2010
#127
aja skulle jag köpa en bil för summorna som trådskaparen pratar om så hade jag importerat en ny m5a från usa hehe big_smile där e en bmw om nåt big_smile


Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 juni 2010
#128
Turbovin skrev:
RB26:an har mycket skönare ljud på höga varv än M3:an om det inte sitter CSL-insug.

Åter igen en fråga om smak, och en farlig sådan. Vi vill inte fortsätta diskutionen med att ta upp sug kontra överladdad motor, det har spårat ur tillräckligt så som det är wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

138 Inlägg
10 juni 2010
Trådstartare
#129
hehe vilken tråd det blev en disskusion mellan 2 personer blev så här stort på internet.

138 Inlägg
10 juni 2010
Trådstartare
#130
JapMax skrev:
Jag hade då aldrig köpt en M3 om jag va sugen på att trimma.

Men vadå de låter inte som samma prisklass, en M3 ligger runt 200-250k, och du pratar om R34 för 400k?

Överdriv inte 400k de kostar runt 320-350k kan du göra äffarer får du den för 300 lätt!

138 Inlägg
10 juni 2010
Trådstartare
#131
kenny_crx skrev:
Men för att skippa min patetiska attityd sad så kan man oxå diskutera fraaam o tillbaka om vad som e mest ekonomiskt.

m3an e billigare att inhandla medans andra hands värdet sjunker snabbt, skylinen kostar mer MEN andra handsvärdet ökar i princip såvida du inte gör en jävla massa konstigheter med bilen...

Vill bara fråga, m3an med det ESS tuning kittet behöver inte upgraderas något annat nån annanstans? som koppling bromsar väghållning?

Som jag ser det måste du byta kolvar,stakar,lager mm dock inte säkert bromsarna byter många men oftast är de orginal väghållning är inget måste, Bra attityd!

138 Inlägg
10 juni 2010
Trådstartare
#132
kenny_crx skrev:
aja skulle jag köpa en bil för summorna som trådskaparen pratar om så hade jag importerat en ny m5a från usa hehe big_smile där e en bmw om nåt big_smile

Det är ju inte roligt man vill ju trimma och vara stolt över att man byggt själv smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 juni 2010
#133
InX-Engineering skrev:
kenny_crx skrev:
Men för att skippa min patetiska attityd sad så kan man oxå diskutera fraaam o tillbaka om vad som e mest ekonomiskt.

m3an e billigare att inhandla medans andra hands värdet sjunker snabbt, skylinen kostar mer MEN andra handsvärdet ökar i princip såvida du inte gör en jävla massa konstigheter med bilen...

Vill bara fråga, m3an med det ESS tuning kittet behöver inte upgraderas något annat nån annanstans? som koppling bromsar väghållning?

Som jag ser det måste du byta kolvar,stakar,lager mm dock inte säkert bromsarna byter många men oftast är de orginal väghållning är inget måste, Bra attityd!

Allt som är gjort på denne "Loaded" är nya kolvar och den är "något" mer trimmad än vad jag tror blir aktuellt här, så varför det skulle vara nödvändigt att byta mer delar på en vanlig M3 än vad som gjorts på detta bygge förstår jag ej.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

138 Inlägg
10 juni 2010
Trådstartare
#134
Rquired skrev:
InX-Engineering skrev:
kenny_crx skrev:
Men för att skippa min patetiska attityd sad så kan man oxå diskutera fraaam o tillbaka om vad som e mest ekonomiskt.

m3an e billigare att inhandla medans andra hands värdet sjunker snabbt, skylinen kostar mer MEN andra handsvärdet ökar i princip såvida du inte gör en jävla massa konstigheter med bilen...

Vill bara fråga, m3an med det ESS tuning kittet behöver inte upgraderas något annat nån annanstans? som koppling bromsar väghållning?

Som jag ser det måste du byta kolvar,stakar,lager mm dock inte säkert bromsarna byter många men oftast är de orginal väghållning är inget måste, Bra attityd!

Allt som är gjort på denne "Loaded" är nya kolvar och den är "något" mer trimmad än vad jag tror blir aktuellt här, så varför det skulle vara nödvändigt att byta mer delar på en vanlig M3 än vad som gjorts på detta bygge förstår jag ej.

Hans är ju CSL tror jag den har bättre vevaxel bättre kammar och lite mer jag är inte så kunnig när det gäller M3 men jag tror att CSL är bättre i blocket.

7 120 Inlägg
10 juni 2010
#135
Jag har nu åkt en M3 E46 med avgas och K&N filter (om det nu gör något), iallafall så måste jag hålla med om att materialvalet på inredningen är en klass bättre än Nissan. Dock skulle jag inte undvika Nissan för det, för interiören duger och skärmen i mitten är bättre än GPSen i M3an. smile

M3an drar rätt hårt över 3000varv och ljudet är skönt, men accelerationen och känslan(smaksak, javisst) kan inte jämföras med en GT-R..
Kan inte säga något om väghållningen i M3an då jag inte körde, men jag lever än och komforten var bra. tongue

BMW är bra, om än lite tråkigt, man får det man förväntar sig och inte så mycket mer. Japanen är lite vildare, kanske lite plastigare interiör men det skiter man i när man dumpar kopplingen vid 6500rpm på ettan och smäller iväg. smile

För er som sett klippet om Audi R8 V10 mot Corvette ZR1 så är det rätt liknande jämförelse skulle jag säga. tongue

772 Inlägg
10 juni 2010
#136
Vilken diskussion det blev om vem som kan hitta bäst och riktigast fakta om vilken av bilarna som presterar bäst på bana och rakt fram och bromsning osv.
Jag tror ingen kan med 100% säkerhet säga att R34 GT-R är bättre än M3 E46 eller tvätom innan dessa båda bilar i helt ORGINAL utförande möts sida vid sida i diverse test och tävlingar. Där två förare turas om att köra de båda bilarna ett antal gånger i samma test för att få fram medlvärde där förarnas presterande har så lite inverkan som möjligt.

Och det enda jag tror dom kommer att komma fram till (OBS följande är vad jag tror) är att båda dessa
bilar är hejdundrande bilar på tävlingar och banor av alla slag, och att båda bilarna har sina få nackdelar och sina stora fördelar.

Och om dom sen ska ge sig på att jämföra trimmade bilar så måste dom ha en budget på säg 500tkr med inköp inräknat, och göra om alla dessa test med förarna. Och ändå komma fram till exakt samma sak.
Att bilarna går fruktansvärt bra, men att dom är precis det dom är, OLIKA bilar.

Sen tycker inte jag att man kan säga att den ena bilen är bäst!
Jag tycker det är som att jämföra vad som är godast, glass eller godis. Det beror helt på den som
kör bilarna, för att alla har olika körsätt, och därför passar olika bilar olika bra oxå.

(Obs för mig passar E46 M3 som handsken, för den gillar mitt körsätt) smile

551 Inlägg
10 juni 2010
#137
PoulZen skrev:
Vilken diskussion det blev om vem som kan hitta bäst och riktigast fakta om vilken av bilarna som presterar bäst på bana och rakt fram och bromsning osv.
Jag tror ingen kan med 100% säkerhet säga att R34 GT-R är bättre än M3 E46 eller tvätom innan dessa båda bilar i helt ORGINAL utförande möts sida vid sida i diverse test och tävlingar. Där två förare turas om att köra de båda bilarna ett antal gånger i samma test för att få fram medlvärde där förarnas presterande har så lite inverkan som möjligt.

Och det enda jag tror dom kommer att komma fram till (OBS följande är vad jag tror) är att båda dessa
bilar är hejdundrande bilar på tävlingar och banor av alla slag, och att båda bilarna har sina få nackdelar och sina stora fördelar.

Och om dom sen ska ge sig på att jämföra trimmade bilar så måste dom ha en budget på säg 500tkr med inköp inräknat, och göra om alla dessa test med förarna. Och ändå komma fram till exakt samma sak.
Att bilarna går fruktansvärt bra, men att dom är precis det dom är, OLIKA bilar.

Sen tycker inte jag att man kan säga att den ena bilen är bäst!
Jag tycker det är som att jämföra vad som är godast, glass eller godis. Det beror helt på den som
kör bilarna, för att alla har olika körsätt, och därför passar olika bilar olika bra oxå.

(Obs för mig passar E46 M3 som handsken, för den gillar mitt körsätt) smile

På bredställ big_smile

Haters gonna hate.

138 Inlägg
10 juni 2010
Trådstartare
#138
Jag och min kompis var så nyfikna så att vi inte kunde vänta jag ringde upp båda ägarna och vi träffades båda bilarna är provkörda både allmänväg,motorväg och buskörning.

Första bilen M3 E46 KN Filter moddad ECU:

Sitter i bilen startar och hör ett fint motorljud låter ganska speciellt, Älskar interiören helt underbar skriker Tysk kvalite börjar köra fin styrning svänger in på motorvägen börjar gasa lite fin respons fartmätaren bara går och går blir tvungen att bromsa tillslut åker en bit är imponerad av bilen. I stan går den fint och får uppmärksamhet. Kör en bit utanför stan och det dyker upp en rondell jag gillar att köra brett så ni vet nog vad som hände, Ägaren blev rädd och bad mig köra tillbaka till platsen där skylinen väntade.

Helt underbar bil både i utseende och prestanda, Funkar bra överallt från att köra till jobbet och handla till Stripp, Gatrace och Bana. Men ett minus är att den är dyr att trimma, Men den är ändå ganska billig att köpa jämfört med skylinen. Bra tider runt Nur och Tsukuba visar att bilen går att köra på bana vilket vi letar efter. Bakhjulsdriften är roligt väldigt rolig lätt att åka brett med.

Motivering: Bra och pålitlig bil i alla lägen men inte så mycket trimdelar jämfört med Skyline dyr att trimma billig att köpa, Men frågan är behöver man trimma mycket?

Japanska Monstret Skyline GTR R34 V-Spec II Blitz Nur cat bak resten orginal

Går några varv runt bilen brutal design kollar på Blitz Nur nu vill jag bara in i bilen!!
Sätter mig på högersida känns inte så bra efter ett tag lär jag mig, Ljudet är fint men låter inte alls lika speciellt som M3an men ändå brutalt ljud som man hört förut i andra bilar tex Supra MKIV och andra Skylines. På motorvägen går det bra men känns inte så säker då det känns som om man måste ta en stor risk varje gång man kör om, Jag frågade ägaren om han kände att han måste ta risk varje gång han kör om han sa att han gjorde det men bara ibland. Kändes väldigt konstigt gillar den fina skärmen i mitten som visar olika saker lekte en del med G-Mätaren, Bra att ha en fin skärm istället för en massa mätare överallt
Som många säger är interiören plastig men den är helt ok när man tänke efter hur mycket bilen kostar så känns det som om den är för dyr då de inte använt något fint inne i bilen. Prestandan är väldigt bra grymma turbosar wink Fet respons som är mycket bra.

Motivering: Mycket bra bil när man pratar prestanda lätt att trimma och ganska billigt men ska man trimma som mycket som vi hade tänk så är den nog lika dyr att trimma som M3. Passar inte på allmänväg högerstyrningen påminner mig om posten sad Ok man vänjer sig men man har ju sätt så många skylines som kolliderat vid omkörning så man blir lite rädd när man ska köra om. Bilen passar inte på svenska vägar. Bilen är till för race om man har den i sverige fredag till söndag


Valet: Båda bilarna är extrema och kommer bli rena monster efter att man trimmat de båda har för och nackdelar. Skylinens största nackdel är att den är högerstyrd och att den har låg kvalite. M3an är att den är dyr att trimma och att den är svår att få igenom Besiktning med överladdning. Skylinens största fördel är att den har grym prestanda och det finns mycket trim överallt. M3ans är att den passar överallt har ett bra inköpspris och har kvalite som ingen kan slå

SKYLINE GTR R34 Älskar bara den bilen men den är högerstyrd och det är inte bra i sverige skulle valt bilen om jag bodde nån annans stans

Bilen som kommer att  köpas av min kompis blir självklart M3 E46!

Min första "review" förlåt om jag är agressiv mot någon av bilarna men det är vårat val. Kommentera gärna vad ni tycker Tack för alla svar!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 juni 2010
#139
Var väl inga fel på den resumén inte? Välskrivet och kul att läsa en jämförelse av någon som kört båda bilarna vid ett och samma tillfälle. Jag tror ni gör rätt i att välja en M3 E46, eftersom funktion till vardags är mycket viktigare än vad många i denna tråd har hävdat.

Risken är annars att bilen bara blir stående om den varken är smidig eller praktisk smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

499 Inlägg
10 juni 2010
#140
Jämföra en sur M3 med en Skyline.

Skyline varje dag i veckan, resten av dagarna tar jag bussen... Bara köra rakt fram med Skyline..? Jösses...



Sök