3611
Sök

Sjunkande laddtryck saab 9000.

1 353 Inlägg
13 juni 2010
#101
hehe nä tyvärr, att bygga efter katt e som att ligga me sin syster, visst de e skönt, men jävligt fel,
den mesta värmeutvecklingen sker i downpipen och det är där man ska ha 3" sen en 3"kisse o därefter 2,5" alt 3" beroende på hur mycket de ska låta..

@pattilatti2: jt systemen och simons osv har en o samma tillverkare dvs Rays metallfabrik, så de e samma skit oavsett..
även ferritas system rostar tyvärr, ja hade  JT på min 850, den gick hela vintern, i salt, på sjön osv osv, inga konstigheter... men men..


Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
13 juni 2010
#102
Crille88 skrev:
hehe nä tyvärr, att bygga efter katt e som att ligga me sin syster, visst de e skönt, men jävligt fel,
den mesta värmeutvecklingen sker i downpipen och det är där man ska ha 3" sen en 3"kisse o därefter 2,5" alt 3" beroende på hur mycket de ska låta..

@pattilatti2: jt systemen och simons osv har en o samma tillverkare dvs Rays metallfabrik, så de e samma skit oavsett..
även ferritas system rostar tyvärr, ja hade  JT på min 850, den gick hela vintern, i salt, på sjön osv osv, inga konstigheter... men men..

jojo, klart allt rostar, men att säga att ferritas system ligger i samma klass som simons eller Jt. går ju knappast..

sen håller ja med, 3" från turbon, sedan race/sport katt. sen spelar de ingen roll 2.5" eller 3" (ljudet) kör själv på 2.5" efter katt, för att slippa allt för mkt ljud...


1 353 Inlägg
13 juni 2010
#103
jao precis, sen går de även få ner ljudet lite beroende på om man kör med 2 dämpare eller 1.
ja nej nej säger inte att dom ligger i samma klass, men dom tar jävla betalt också wink
prisex:
JT
helsats med 2 dämpare o 100cpsi racekat. 7800:- (sportkat 6800:-, utan katt 4795:-)

Ferrita
helsats 2 dämpare o racekisse 11300:-


930 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
#104
Åfan man kanske ska köpa nått roligt system då.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Svetsare
3 150 Inlägg
13 juni 2010
#105
Kamulen skrev:
Åfan man kanske ska köpa nått roligt system då.

Inte för att vara tråkig då men för din egen skulle så borde du fixa laddproblemet först   tongue  Känns viktigare att ha en bil som går riktigt innan man sätter på ett avgas för 6-12.000 spänn   tongue

Men hade jag varit du hade jag nog valt JT 3", sök upp lite filmer på det systemet så får du höra  wink


Här hittade jag några exempel på hur de låter på en 2.3:a

[video]http://www.garaget.org/video/wydn5ydznor2[/video]

[video]http://www.garaget.org/video/5hd5vihtryfx[/video]

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

930 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
#106
Ja men ska byta till en saab org mv och kolla över mapsensorn.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Svetsare
3 150 Inlägg
13 juni 2010
#107
Kamulen skrev:
Ja men ska byta till en saab org mv och kolla över mapsensorn.

Låter som en smart idé  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

5 710 Inlägg
14 juni 2010
#108
Skulle trasig MAP-sensor ge GLT?.....det har jag aldrig varit med om....den brukar ge helt andra symtom.
Dock finns det mycket som kan ge dig GLT, här finns en liten lista:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi … mp;t=88691

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

930 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
#109
Det är någonting med mvn ska skicka tillbaka den nu i morgon. har satt dit pysventilen igen och har då samma ladd som förr dvs 0.7 idle 1.1 peak

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

888 Inlägg
14 juni 2010
#110
Mät upp styrboxen, kolla så drivstegen är hela, ta en multimeter och kolla pin 1 och 3 mot jord du ska inte få några utslag alls.

930 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
#111
Okej flickor, har vart på skroten och köpt mig en Saab original Magnetventil för 200 riksdaler och gissa vad, skiten funkar big_smile

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

888 Inlägg
15 juni 2010
#112
wink

930 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
#113
:d
Senast redigerat av Kamulen (15 juni 2010)

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

1 353 Inlägg
15 juni 2010
#114
grattis, styr upp trycket nu ordentligt o gasa ner till växjö, så ska ja piska skiten ur dig wink


930 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
#115
hahaha du har inte en chans big_smile

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Svetsare
3 150 Inlägg
15 juni 2010
#116
Kamulen skrev:
Okej flickor, har vart på skroten och köpt mig en Saab original Magnetventil för 200 riksdaler och gissa vad, skiten funkar big_smile

Haha   fan va gött!  big_smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

930 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
#117
Jaaa big_smile

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
Better than God \o/
1 883 Inlägg
17 juni 2010
#119
Crille88 skrev:
de sjunkande laddet kan bero på slapp wg-klocka.
skaffa dig först o främst en mv innan du börjar krabba med massa andra grejor.

Vilket underbart svar! ! !
Och rätt hade han dessutom.
Skönt å se. smile
Senast redigerat av MrTurbo (17 juni 2010)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

1 353 Inlägg
17 juni 2010
#120
MrTurbo skrev:
Crille88 skrev:
de sjunkande laddet kan bero på slapp wg-klocka.
skaffa dig först o främst en mv innan du börjar krabba med massa andra grejor.

Vilket underbart svar! ! !
Och rätt hade han dessutom.
Skönt å se. smile

hah tanx wink



Sök