3653
Sök

Vandalisering av bil, hur mycket kommer det att kosta mig

420 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
jag va på väg till jobbet och så ser jag att någon avundsjuk horunge har repat huven riktigt grovt, känns  nästan som om han/hon har försökt göra hål i huven. Finns repor runt ena sidan av bilen och lite där bak + att de har sparkat av en del av listen.

Min syster säger självrisken kommer gå på 3000kr. och min pappas kompis säger det kommer ligga runt 18 000 att reparera bilen med tanke på att den  är splitterny.

Det är en mitsubishi lancer sportback 2010 cleartec. Jag är jävligt dåligt på de här me försäkringar och detta är min förstabil, så undrar om ni kan hjälpa mig och se hur mkt det kommer att kosta mig att reparera skiten??

tack på förhand.

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

5 198 Inlägg
12 juni 2010
1 Polisanmäl
2 kostnaden vet nog ditt fb, åtmindstånde vad gäller självrisken.

En gång till nu
760 Inlägg
12 juni 2010
gör som ovanstående precis sa.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

420 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
har polisanmält och ska ringa fb på måndag, tack för hjälpen grabbs

248 Inlägg
12 juni 2010
Polaren fick sin bil repad för några veckor sedan.  Fick betala 5tusen i självrisk och det hade han fått göra oavsett om det bara var framdörren (som i det här fallet) eller samtliga karossdelar på bilen.
Han har helförsäkring allt jag vet.

420 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
och vad hade han för bil?

1 045 Inlägg
13 juni 2010
gör ingen skillnad på bilmodell,
är olika på oilka fb, samt vad du valt den ska vara, en del väljer lägre med dyrare premie, en del högre med billigare premie, så ring ditt bolag och hör.

Diamond
540 Inlägg
13 juni 2010
allt beror på försäkring.. jag betalade bara 1500kr i självrisk när dom gjorde inbrott samt vandaliserade min bil..

I'm Rick James Bitch!

jorgen72
13 juni 2010
Folksam tar 2000 i självrisk

528 Inlägg
13 juni 2010
beror hur försb. klassar det. parkeringsskada, skadegörelse   osv.  plisanmälan är tvunget för de flesta klasser.  gör det först.  själv hade jag snarlikt problem och hade turen att ha gått på volvias försäljningsnack om att det är bra med tilläggsförsäkringar, så när jag fick ena bakskärmen insparkad lite lätt på min rätt nya volvo C30 så fick jag reducerad självrisk på den skadan.  kostade mig under 2000kr vill jag minnas. såvida du inte kan bevisa vem det är så är det i vart fall du som betalar delar av eller hela självrisken. och eftersom bilen är ny så är det ju oftast vagnskadegaranti och då kan det vara tal om rätt dyr självrisk. I mitt fall ville volvo ha 5k för självrisk på deras vagnskadegaranti  - och då var jag tacksam för den tilläggsförsäkringen som kostade mig ngn hundring om året som täckte upp den självrisken. smile

Sök