jag håller på å trimma en b230fk..
jag kommer köra med 465cc spridare och 3" lmm med vikings chip som är mappat med detta och ca 1.2 i ladd
jag kommer köra med lite värre grejjer så som större turbo(tb-60 03) extraktorgrenrör med extern WG och pulssplitt, 531 med upptagna förbränningsrum skärrings packning till toppen h-profil m.m.
och jag har tänkt ladda en del mer än 1.2.. 1.5-2.0 bar i alla fall, men återstår ju att se när man fått igång motorn.. men någonstans där.
så nu är frågan om de skulle lira bra med extrasprut, min tanke är att ha 2 st originalspridare (som blir ca 650cc med 3.0 bränsletryck) innan spjället med en tryckvakt som slår på någon stans runt 1.2 bar laddtryck. och även separat BTR så man kan ställa de bra tillsammans med en bredbandslamda.
men kommer detta bli fel med tanke på lmm?, har funderat på hur de skulle reagera med jag är osäker, blir de för fett när man tillsätter extra bränsle utan att styrsystemet vet om de?, men samtidigt så kör ja ju med mer laddtryck än vad mappen vet om..
kanske är helt ute och cyklar, kommer ju bli eftermarknadssprut senare men har inte pengarna nu..
här är motorns projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177804