2831
Sök

Vilken bil hade ni valt utav dessa tre....?

360 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
#1
Hej!
Har nu haft min Skyline Gts25t i ett år, och som vanligt så blir man alltid sugen på nytt förr eller senare!
Just nu har jag inga planer på att byta bil men jag skulle gärna vilja veta vilken bil ni hade valt utav dessa tre för allmän användning! Bankörning, strippen eller bara för att ta en runda genom stan med.
Toyota Supra MKIV TT
Mitsubishi Evo V
Nissan Skyline R33 GTR
Motivera gärna varför!

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

428 Inlägg
14 juni 2010
#2
Helt klart R33 GTR. Har ägt supra också men föredrar Skayan smile
"fyrhulsdriften" är underbar och ger ett riktigt bra skjut från noll. Även väghållningen är fantastisk. Dock kör jag med TEIN coilovers och vet inte hur den är oginal. Men andra dämpare än orginal är ju ändå ett måste även om du väljer någon av dom andra. Sen ser den ju bara allmänt farlig och rå ut big_smile

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
14 juni 2010
#3
Hade valt Evo V, fräck som tusan, 4 dörrar, ratten på rätt sida och ser inte ut som en leksaksbil tongue
Senast redigerat av FordRSC (14 juni 2010)

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Bärs!
3 456 Inlägg
118 Inlägg
14 juni 2010
#5
Aga_Diff skrev:
Supran...
Varför? Supra. wink

man behöver nog inte säga så mycket mer än så.. wink

Alla ska haft en volvo 740 en gång i livet.
För då kommer man till himlen.
För då har man haft sitt helvete här i livet.

1 827 Inlägg
14 juni 2010
#6
FordRSC skrev:
Hade valt Evo V, fräck som tusan, 4 dörrar, ratten på rätt sida och ser inte ut som en leksaksbil tongue

Med rätt sida menar du höger då antar jag eftersom EVO V endast såldes högerstyrda som ej gatgodkända rallybilar.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Svetsare
3 150 Inlägg
14 juni 2010
#7
FordRSC skrev:
Hade valt Evo V, fräck som tusan, 4 dörrar, ratten på rätt sida och ser inte ut som en leksaksbil tongue

Samma här!  Frän som fan!  smile

(en av mina "drömbilar" med  smile)
Senast redigerat av ZonaX (14 juni 2010)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
14 juni 2010
#8
Eisenhut skrev:
FordRSC skrev:
Hade valt Evo V, fräck som tusan, 4 dörrar, ratten på rätt sida och ser inte ut som en leksaksbil tongue

Med rätt sida menar du höger då antar jag eftersom EVO V endast såldes högerstyrda som ej gatgodkända rallybilar.

Vafancoulo, var säker på att de även fanns vänstarstyrt! wink Nåja, men hade valt Evo ändå!

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

424 Inlägg
14 juni 2010
#9
Supran! för att det är roligare att åka bana på tvären big_smile

Dessutom har priserna sjunkit massor så man får massa bil för pengarna när det gäller stryktålighet.
Senast redigerat av meatos (14 juni 2010)

Girls go fast
893 Inlägg
15 juni 2010
#10
SUPRA så klart!! Finns väl inget mer å säga om dessa än: KÄRLEK!!!  big_smile

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
15 juni 2010
#11
skylinen eller evon alla gånger . känns lite som suprorna är ute nuförtiden ända som är kul med dom är när nått snille får en ide och göra nått unikt med dom.

fast jag klassar som dina alternativ är 100% original när de väljs?


I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
15 juni 2010
#12
Jag håller med dom i början, EVON! smile

Fast en EVO 8 dock big_smile hahaa

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

49 Inlägg
15 juni 2010
#13
meatos skrev:
Supran! för att det är roligare att åka bana på tvären big_smile

Dessutom har priserna sjunkit massor så man får massa bil för pengarna när det gäller stryktålighet.

är väl inga problem att åka på tvären med fyrhjulsdrift heller om man nu känner för det wink dessutom så kan du åka lite bredare och så "matar" det på lite bättre när 4 hjul krafsar =P.

menmen åter till topic

hade nog valt Evon i ditt fall, gillar utseendet på dom, känns råa på nått sätt tongue
sen har jag dålig koll på hur dom är att meka med och vad delar kostar, annars kan det ju vara något att gå efter om du nu tänkt plocka med den något ^^

MVH ugge


Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
15 juni 2010
#14
Evon, varför? jo bara för att det är min typ av bil som har samma personlighet som mig..

Den som ska köpa ny bil ska känna efter vad den vill ha och tycker och tänker inte vad nå snubbar på ett forum säger, Men sen när man köpt sitt nya åk så kan man vända sig mot ett forum för tips och trix alla gånger!

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 juni 2010
#15
EVOn lätt! big_smile

Supran tycker jag är för vanlig numer, visserligen RWD och lite kul på det viset men... Nej. hmm

R33 är snygg men jag är mer kär i R32. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

642 Inlägg
15 juni 2010
#16
Alla 3 bilarna är ju helt klart potenta, jag själv stod mellan Evo V och Supra och valde Supran, när jag hjälpte polaren med sitt bilköp mellan Evo V och Supra så valde jag Evon åt honom. Alla 3 bilarna går ju att trimma till steg 1/bpu för billig peng och man får då en riktig gatdräpare. Kvalitén mellan alla 3 bilar är ju ganska likvärdig men vågar ändå sticka ut och säga att Supran känns lite mer gedigen och robust än de andra två baserat på egna erfarenheter och vad jag läst om på nätet de senaste 2 åren. Du får nog helt enkelt gå på magkänslan och känna vad DU tycker, det är det som räknas.


Mensa -09
132 Inlägg
15 juni 2010
#17
Eisenhut skrev:
FordRSC skrev:
Hade valt Evo V, fräck som tusan, 4 dörrar, ratten på rätt sida och ser inte ut som en leksaksbil tongue

Med rätt sida menar du höger då antar jag eftersom EVO V endast såldes högerstyrda som ej gatgodkända rallybilar.

dags att vakna, evo 5 såldes också som vänsterstyrt.
Dock inga mängder men likväl.
Senast redigerat av pale (15 juni 2010)

Röda bilar är SNABBAST!

Gött mos
1 096 Inlägg
642 Inlägg
15 juni 2010
#19
pale skrev:
Eisenhut skrev:
FordRSC skrev:
Hade valt Evo V, fräck som tusan, 4 dörrar, ratten på rätt sida och ser inte ut som en leksaksbil tongue

Med rätt sida menar du höger då antar jag eftersom EVO V endast såldes högerstyrda som ej gatgodkända rallybilar.

dags att vakna, evo 5 såldes också som vänsterstyrt.
Dock inga mängder men likväl.

Mig veterligen var de enda vänsterstyrda Evo 5orna som såldes RS-modeller som var Italiensålda, handlar om ett oerhört litet antal att det inte ens är tänkbart att fundera på att satsa på en vänsterstyrd Evo 5.


27 Inlägg
15 juni 2010
#20
Supra + 2-step = win


Sök