3939
Sök

Volvo 242 märkplåtar?

5 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
Tja

Jag och en polare håller på med ett litet projekt, motorbyte i en 242. Vi har fått tag i papper och plåtar från en 242 -75a och nu undrar vi lite vart tusan sitter alla plåtar? tongue Motorplåten e ju lätt att hitta lika så den på A-stolpen men sen är det ju två märkplåtar till som ska dit, vi kan inte hitta dom, troligen är dom över lackade eller rostat bort tongue
Tacksam för alla tips/förslag vart dom sista kan sitta

85 Inlägg
15 juni 2010
Tror det här är lite fel avdelning, inget projekt direkt. Eller? smile

Det finns tre st.
Den första plåten hittar du på höger fjäderbenstorn, sitter med 4 popnit.
Andra finner du på A-stolpen innanför dörren på höger sida, måste kapas ur. (oftast den här besgubbarna kollar på)
Och den sista hittar du i skuffen, på bakplåten där bakljusen sitter finns det en "förstärkningsbalk" mitt på den ska det sitta en liten plåtbit med ramnummer. sitter med 2 popnit.

Hittar du dom inte så ska du nog ha glasögon eller så har någon tagit dom tongue

˙˙˙ʇǝʞɔoןq åd pɹoqʇuǝƃuɐʇ ɐdöʞ ɹǝɯ ƃıɹpןɐ ɐʞs 'uɐɟ

5 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
cedergren_ skrev:
Tror det här är lite fel avdelning, inget projekt direkt. Eller? smile

Det finns tre st.
Den första plåten hittar du på höger fjäderbenstorn, sitter med 4 popnit.
Andra finner du på A-stolpen innanför dörren på höger sida, måste kapas ur. (oftast den här besgubbarna kollar på)
Och den sista hittar du i skuffen, på bakplåten där bakljusen sitter finns det en "förstärkningsbalk" mitt på den ska det sitta en liten plåtbit med ramnummer. sitter med 2 popnit.

Hittar du dom inte så ska du nog ha glasögon eller så har någon tagit dom tongue

Jo men bilen är ett projekt så då fick det hamna här tongue

Jo den på A-stolpen kommer väl bli ganska grinig men får hoppas på att det går smile
Okej då vet vi vart den ska sitta. tackar smile problemet är att vi har 4 plåtar tongue en som vi tror ska sitta på korset bakom baksätet men det korset är bort på våran tongue

Sök