3501
Sök

Vilka avgassystem passar rakt av från en m3:a till min 328i

320 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
tja. vill väldigt gärna veta vilka avgassystem med s50 grenrör som kan tänkas passa rakt av från m3 till min 328i -95
vilka årsmodeller och olika typer

jag vill alltså byta ut grenrör och avgas när man ändå är i farten

tex:
m3 sedan 3.2L -91 till -94  passar
Senast redigerat av Frrla (15 juni 2010)

Bmw Ownz

BMW fantast
1 172 Inlägg
15 juni 2010
Varför inte bara köpa ett avgassystem som är byggt för 328an?

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

320 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
för de låter mycket fränare då smile sen har jag beställt ett m50b25 insug som ligger på posten påväg med en himla fart till mig nu.
så tänkte få lite mer flås i den, men allra mest mycket vassare och skönare ljud.

Bmw Ownz

BMW fantast
1 172 Inlägg
15 juni 2010
finns ju andra system anpassat till din som låter bättre än orginal m3. och menar du eftermarknads till m3 så blir det samma sak som eftermarknads till din egen...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

320 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
asså. jag skulle lätt och ledigt kunna köpa en sportdämpare eller liknande till min och få gott ljud.
poängen är att jag vill bonntrimma den lite med just s50 grenröret som är extraktorrör ist för min 3cm klossar.
sen tycker jag m3orna låter otroligt gott. blir för mycket med brölburk helt enkelt.

Bmw Ownz

Der Dildo-dirigent aus Dortmund
55 Inlägg
15 juni 2010
mesta goda ljudet från M3orna kommer inte från avgaset, de e ju tack vare att de sitter ett riktigt insug på dom med separata gasspjäll istället för "tupperware" insugen som sitter på M50/M52 motorerna, men du kan ju ta vilket avgas från vilken m3a som helst så länge de e sedanmodellen... de e ju samma skit på alla.. hade jag varit du hade jag köpt eftermarknadsavgas o skitit i m3an, de e överskattat..

///M - the most powerful letter

320 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
hmm. kollat på lite eftermarknadsprylar. dock 3 papp för bara extraktor. sen ska man ha en slutburk på de för 2å5.
eller så köper man ett komplett m3 avgas med s50 för 1å5 så är de kirrat sen. en 328i med den kombon låter gott nog tycker jag.

lyssna va denna bara vrålar lite fint. precis som de ska vara.
http://www.youtube.com/watch?v=JfS1jekF7Rc

ratar tråden nu är de upp till var och en att tycka sitt. har iaf fått svar på de jag ville. tack nookie

Bmw Ownz

2 665 Inlägg
16 juni 2010
3papp för extraktor. Hm lätt biltema billigt. Det dubbla får du nog räkna med.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Sök