2479
Sök

Svetsa ihop diff dreven.. vilken slags svets ska man ha ?

mulle mek
679 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
#1
Jag tänkte aga diffa min bil nu och undrar ifall man ska köra med, mig svetsen eller vilken slags svets som håller bäst ? när man svetsar ihop dreven.

Gasar tills det Rasar !!!

Darth Vader
1 644 Inlägg
15 juni 2010
#2
Många bekanta till mig har gjort det med mig, så det funkar smile

Braaaaap?

mulle mek
679 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
#3
Tom skrev:
Många bekanta till mig har gjort det med mig, så det funkar smile

okej men vad håller bäst då ? har en aussie locker liggandes men orkar inte dra ur axlarna och bort med allt för att byta diffen, sen måste jag  shimsa och byta lager m.m då för  att få den o sitta perfekt.

så blir o svetsa ist, dreven har gått av på diffen som sitter i nu, billigare och snabbare lösning wink hehe

vill veta va ni som svets diffar kör med för svets smile  och ge tips!

Gasar tills det Rasar !!!

KHRacing
16 juni 2010
#4
Pinnasvets & värm dreven lite med en gaslåga innan - migen fäster mindre bra i gjutgods.

Darth Vader
1 644 Inlägg
16 juni 2010
#5
Kör på aussielockern!. Så jobbigt är det itne att byta klump tongue

Braaaaap?

mulle mek
679 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
#6
KHRacing skrev:
Pinnasvets & värm dreven lite med en gaslåga innan - migen fäster mindre bra i gjutgods.

okej hehe får se om man får tag i någon med pinnsvets då :p

Tom
Idag 00:15:58 Kör på aussielockern!. Så jobbigt är det itne

Jo rätt mkt jobb är det , shimsa är inte lätt ,sen måste jag köpa nya lager till den. hade den varit komplett och så, då hade den redan suttit i tongue den satt i innan tills pinjongen gick sönder pga den inte va shimsad.

Gasar tills det Rasar !!!

Flickspanare
728 Inlägg
16 juni 2010
#7
Och du inte ska köra med aussie lockern och ska svetsa ist så ska du pinnsvetsa.
Som tidigare skribent sa förvärm men gasbrännare, (dock ej ett måste) och pinnsvetsa sedan. Vid fyllning kan du lägga i muntrar etc. i svetsen för bättre "armering".

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

mulle mek
679 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
#9
Gaijin skrev:
Och du inte ska köra med aussie lockern och ska svetsa ist så ska du pinnsvetsa.
Som tidigare skribent sa förvärm men gasbrännare, (dock ej ett måste) och pinnsvetsa sedan. Vid fyllning kan du lägga i muntrar etc. i svetsen för bättre "armering".

okej då vet jag big_smile tackar bara leta reda på någon som kan och har tillgång till pinnsvets tongue

Gasar tills det Rasar !!!

KHRacing
16 juni 2010
#10
Shogun: grymt bra bilder.

593 Inlägg
16 juni 2010
#11
Spontan tanke... Blir det inte rätt rejäl obalans efter det där ingreppet? yikes

38 Inlägg
16 juni 2010
#12
sugen på att sälja aussie lockern?smile

12 086 Inlägg
16 juni 2010
#14
Det funkar kalas med både pinne och MIG/MAG, huduvsaken är att man använder tillsatsmaterial av rätt sort och att man har duktigt med ström.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
16 juni 2010
#15
Jerk-R skrev:
Spontan tanke... Blir det inte rätt rejäl obalans efter det där ingreppet? yikes

du tillsätter ju bara vikt i det roterandets centrum där all rotation utgår från, och då krävs det mer än nån plåt bit och nån svets fog för att de ska märkas...
Senast redigerat av Wikstromm (16 juni 2010)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

P o r s c h e
1 700 Inlägg
16 juni 2010
#16
Wikstromm skrev:
Jerk-R skrev:
Spontan tanke... Blir det inte rätt rejäl obalans efter det där ingreppet? yikes

du tillsätter ju bara vikt i det roterandets centrum där all rotation utgår från, och då krävs det mer än nån plåt bit och nån svets fog för att de ska märkas...

Precis, och så roterar inte diffen så enormt fort heller.


mulle mek
679 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
#17
a_jonasson skrev:
sugen på att sälja aussie lockern?smile

hehe jaa jag fundera  på att sälja den, har ju ingen nytta av den. den är nästan ny ,hur fräsch som helst.
men behöver ett lager bara och sen shimsa.


om jag inte lyckas få tag på en svets eller någon som kan svetsa så kanske jag slänger i aussie lockern iaf.
hur mkt ger du för den då ? om jag skulle sälja den ? big_smile

Gasar tills det Rasar !!!

mulle mek
679 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
#18
JapMax skrev:
Det funkar kalas med både pinne och MIG/MAG, huduvsaken är att man använder tillsatsmaterial av rätt sort och att man har duktigt med ström.

kan man använda bultar som man sätter som armering och sedan svetsar fast dom ? eller ska man ta en tjock plåtremsa som på bilden ?

Gasar tills det Rasar !!!

OEM Rox
245 Inlägg
17 juni 2010
#19
Hade aldrig valt aussie-lockern över svets-diff, hellre tuggande däck än ett jäkla klunkande i axeln. Se till att få den svetsad smile

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.

Bärs!
3 456 Inlägg
17 juni 2010
#20
Tias88 skrev:
Hade aldrig valt aussie-lockern över svets-diff, hellre tuggande däck än ett jäkla klunkande i axeln. Se till att få den svetsad smile

http://smiliesftw.com/x/wicked.gif

Garaget.org peakade 2008.


Sök