3484
Sök

Våga fråga datorsaker mm

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
6 mars 2012
#501
Den klarar inget annat än DX9 iaf,

Men jag tänker stå fast vid att det ändå inte kommer göra någon nytta alls

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
6 mars 2012
#502
njä, det lär nog inte göra att det funkar när det är så pass begränsad hårdvara så just den biten är väl bara att ge upp då...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Smålänning
7 883 Inlägg
6 mars 2012
#503
TS_quattro skrev:
njä, det lär nog inte göra att det funkar när det är så pass begränsad hårdvara så just den biten är väl bara att ge upp då...
Haha den får leva med att vara ful, slö, fett stabil och ha kass batteritid smile

Duger till att visa kopplingsscheman iaf wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
2 april 2012
#504
tror min dator är bra (ironisk) när jag startade den idag så frågade den vilket operativsystem jag skulle välja och jag har haft windows vista i 4 år nu :S

Lobster knife fight

Smålänning
7 883 Inlägg
2 april 2012
#505
Jeqpe skrev:
tror min dator är bra (ironisk) när jag startade den idag så frågade den vilket operativsystem jag skulle välja och jag har haft windows vista i 4 år nu :S
Min hade vart avstängd en vecka och tyckte att mappen C:/program skulle döpas om eftersom den hette samma sak som mappen C:/program och därför skulle kunna orsaka problem i windows...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Självlärd
3 083 Inlägg
2 april 2012
#506
Jeqpe skrev:
tror min dator är bra (ironisk) när jag startade den idag så frågade den vilket operativsystem jag skulle välja och jag har haft windows vista i 4 år nu :S
Jag tror din dator har fått ett virus värre än vinterkräksjukan. Låter så i alla fall så det bästa är väl att formatera om hårddisken.

MEN jag har haft fel förr fast då hade jag rätt

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
2 april 2012
#507
Det är inte virus, utan den tror att det går att boota med fler alternativ än Vista. Vad installerade du senast?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
2 april 2012
#508
Volvo142_73a skrev:
Jeqpe skrev:
tror min dator är bra (ironisk) när jag startade den idag så frågade den vilket operativsystem jag skulle välja och jag har haft windows vista i 4 år nu :S
Jag tror din dator har fått ett virus värre än vinterkräksjukan. Låter så i alla fall så det bästa är väl att formatera om hårddisken.

MEN jag har haft fel förr fast då hade jag rätt
vet inte om jag har virus (hoppas inte) kör med nåt gratis Avast virusprogram som verkar vara bra och jag e ute på någelunda kända sidor och laddar inte ner för mkt från skitsidor tongue sen har min dator varit totalt fuckad i mer än ett år nu har bluescreenat stup i kvarten och ibland bara tappat kontakten med skärmen så grafikkortet e rätt så kört känns de som ibland sen när jag var o lana hos en polare så tog det en halvtimme att få igång den tongue kom inte ens fram till startskärmen sen körde jag sån där tillbakahoppning (glömt ordet nu :l ) till en punkt där datorn funka och sen funka den felfritt i 10 timmar? jag kan nog påstå med säkerhet att jag har en av världens lustigaste datorer tongue sen låter den som om man kör en bil utan olja när man startar den big_smile

Lobster knife fight

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
2 april 2012
#509
LeafBox skrev:
Det är inte virus, utan den tror att det går att boota med fler alternativ än Vista. Vad installerade du senast?
har inte en aning :S sen så stog de att mitt windows inte var äkta för ett tag sen så skrev jag in produktnyckeln igen och då funka den tongue

Lobster knife fight

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
2 april 2012
#510
Jeqpe skrev:
LeafBox skrev:
Det är inte virus, utan den tror att det går att boota med fler alternativ än Vista. Vad installerade du senast?
har inte en aning :S sen så stog de att mitt windows inte var äkta för ett tag sen så skrev jag in produktnyckeln igen och då funka den tongue
Testat gjort systemåterställning?
Senast redigerat av LeafBox (2 april 2012)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
2 april 2012
#511
LeafBox skrev:
Jeqpe skrev:
LeafBox skrev:
Det är inte virus, utan den tror att det går att boota med fler alternativ än Vista. Vad installerade du senast?
har inte en aning :S sen så stog de att mitt windows inte var äkta för ett tag sen så skrev jag in produktnyckeln igen och då funka den tongue
Testat gjort systemåterställning?
de va de de hette tongue jo har gjort de några gånger tongue

Lobster knife fight

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
2 april 2012
#512
Jeqpe skrev:
LeafBox skrev:
Jeqpe skrev:

har inte en aning :S sen så stog de att mitt windows inte var äkta för ett tag sen så skrev jag in produktnyckeln igen och då funka den tongue
Testat gjort systemåterställning?
de va de de hette tongue jo har gjort de några gånger tongue
Det verkar vara många fler problem än bara det senaste med din dator (enligt vad du beskriver)
Så det kan vara 100 olika saker, bara formatera om skiten

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Självlärd
3 083 Inlägg
2 april 2012
#513
Jeqpe skrev:
Volvo142_73a skrev:
Jeqpe skrev:
tror min dator är bra (ironisk) när jag startade den idag så frågade den vilket operativsystem jag skulle välja och jag har haft windows vista i 4 år nu :S
Jag tror din dator har fått ett virus värre än vinterkräksjukan. Låter så i alla fall så det bästa är väl att formatera om hårddisken.

MEN jag har haft fel förr fast då hade jag rätt
vet inte om jag har virus (hoppas inte) kör med nåt gratis Avast virusprogram som verkar vara bra och jag e ute på någelunda kända sidor och laddar inte ner för mkt från skitsidor tongue sen har min dator varit totalt fuckad i mer än ett år nu har bluescreenat stup i kvarten och ibland bara tappat kontakten med skärmen så grafikkortet e rätt så kört känns de som ibland sen när jag var o lana hos en polare så tog det en halvtimme att få igång den tongue kom inte ens fram till startskärmen sen körde jag sån där tillbakahoppning (glömt ordet nu :l ) till en punkt där datorn funka och sen funka den felfritt i 10 timmar? jag kan nog påstå med säkerhet att jag har en av världens lustigaste datorer tongue sen låter den som om man kör en bil utan olja när man startar den big_smile
Hmm det låter så konstigt så inte ens jag kan svara på det. Så jag överlåter detta till de andra duktiga pojkarna tongue

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
2 april 2012
#514
LeafBox skrev:
Jeqpe skrev:
LeafBox skrev:

Testat gjort systemåterställning?
de va de de hette tongue jo har gjort de några gånger tongue
Det verkar vara många fler problem än bara det senaste med din dator (enligt vad du beskriver)
Så det kan vara 100 olika saker, bara formatera om skiten
de kan säkert vara ett skitenkelt fel bara de att jag kan fan inte ett skit om datorer tongue hur formaterar man om en dator?

Lobster knife fight

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
2 april 2012
#515
Jeqpe skrev:
LeafBox skrev:
Jeqpe skrev:
de va de de hette tongue jo har gjort de några gånger tongue
Det verkar vara många fler problem än bara det senaste med din dator (enligt vad du beskriver)
Så det kan vara 100 olika saker, bara formatera om skiten
de kan säkert vara ett skitenkelt fel bara de att jag kan fan inte ett skit om datorer tongue hur formaterar man om en dator?
När jag kommer till makten ska folk få göra ett prov för att se om dom är värdiga att äga en dator...
Men för nu;



    Turn on your computer and insert the Windows Vista DVD or CD.

    On the Install Windows page, follow any instructions that might appear, and then click Install now.

    On the Get important updates for installation page, we recommend getting the latest updates to help ensure a successful installation and to help protect your computer against security threats. You will need an Internet connection to get installation updates.

    On the Type your product key for activation page, we strongly recommend that you type your 25-character product key to help avoid problems during activation.

    On the Please read the license terms page, if you accept the license terms, click I accept the license terms.

    Follow the instructions on each page. On the Which type of installation do you want? page, click Custom.

    On the Where do you want to install Windows? page, select the partition where you want to install Windows.

    Click Next to begin the installation. You might see a compatibility report.

    Follow the instructions.
Senast redigerat av LeafBox (2 april 2012)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
2 april 2012
#516
LeafBox skrev:
Jeqpe skrev:
LeafBox skrev:

Det verkar vara många fler problem än bara det senaste med din dator (enligt vad du beskriver)
Så det kan vara 100 olika saker, bara formatera om skiten
de kan säkert vara ett skitenkelt fel bara de att jag kan fan inte ett skit om datorer tongue hur formaterar man om en dator?
När jag kommer till makten ska folk få göra ett prov för att se om dom är värdiga att äga en dator...
Men för nu;



    Turn on your computer and insert the Windows Vista DVD or CD.

    On the Install Windows page, follow any instructions that might appear, and then click Install now.

    On the Get important updates for installation page, we recommend getting the latest updates to help ensure a successful installation and to help protect your computer against security threats. You will need an Internet connection to get installation updates.

    On the Type your product key for activation page, we strongly recommend that you type your 25-character product key to help avoid problems during activation.

    On the Please read the license terms page, if you accept the license terms, click I accept the license terms.

    Follow the instructions on each page. On the Which type of installation do you want? page, click Custom.

    On the Where do you want to install Windows? page, select the partition where you want to install Windows.

    Click Next to begin the installation. You might see a compatibility report.

    Follow the instructions.
e litet problem jag har inte en aning vart (om jag ens har) cdn till windows vista sen så när jag prövar att uppdatera min dator med de senaste uppdateringarna så kraschar den bara hänger sig och bluescreenar och säger att jag måste avinstallera den senaste programvaran jag installerad sen har jag ett annat problem också den blir rättså varm så då stängs den av för de just nu har jag en kylklamp ovan på datorn (funkar faktiskt jävligt bra!) fast de e nog för att den ahr för lite fläktar och dom är för små gissar jag på tongue

och de låter rätt bra att man ska ha "datorkörkort" släng in att man måste ha "internetkörkort" också för vissa folk asså!

Lobster knife fight

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
2 april 2012
#517
Problemets grund ligger iaf i att din dator känner av att den kan starta olika operativsystem, varför tror den det?
Jadu, det tror jag ingen vet.

Men, du kan stänga av funktionen. Den kommer fortfarande finnas där, men du kommer inte få frågan längre

http://www.brighthub.com/computing/wind … 41799.aspx

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
2 april 2012
#518
LeafBox skrev:
Problemets grund ligger iaf i att din dator känner av att den kan starta olika operativsystem, varför tror den det?
Jadu, det tror jag ingen vet.

Men, du kan stänga av funktionen. Den kommer fortfarande finnas där, men du kommer inte få frågan längre

http://www.brighthub.com/computing/wind … 41799.aspx
aa okej tack för hjälpen iaf, om jag känner min dator rätt komr jag nog få den frågan en elr kanske 2 gånger till de här året orkar int riktigt bry mig ville bara veta vart felet va big_smile

Lobster knife fight

Voodoo
1 444 Inlägg
10 april 2012
#519
he  jag har lite problem med datorn.. den  har börjat starta om helt  random :S  har fan ingen aning vad  de kan vara men  gissar på att de är  nå hårdvaru relaterat...  har  gjort memtest  och minnena är ok  sen gjort stress test på grafikkort och minnen  processor moderkort  och hårdiskar  men ingen omstart..  tempen ligger bra  så där kan de inte vara styr fläktarna med speed fan  och nu körs de automatiskt  så de låter otorligt lite och tempen ligger kring  just nu  28c på båda känorna nb 28 sb 27 hdd 24..
nät agget är bytt för  2 månader sen då  förra  inte varnog stabil..
har gått igenom  iprincip allt  nu på datorn men fortfarande samma fel... :S

Info:
Moderkort    MSI P965 Neo2 (MS-7235 v2)
Cpu DualCore Intel Core 2 Duo E4500
Grafikkort    Gigabyte Radeon HD 4550)
Ljudkort    Creative Audigy SE (SB0570) Sound Card
Hårddisk    INTEL SSDSA2CW080G3 ATA Device  (74 GB, IDE)
Minnen 2x GeIL CL5-5-5DDR2-800 1 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM  (5-5-5-18 @ 400 MHz)  (4-4-4-12 @ 266 MHz)  (3-3-3-9 @ 200 MHz)     DDR2 Black Dragon Dual Channel

Och OP är W7

axp-40012n nätagg

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
10 april 2012
#520
Jag skulle gissa på att det är mjukvarurelaterat.

Eftersom du kört stresstester och det inte gav något.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968


Sök