2818
Sök

Piratstikins Audi A4 1,8TQ 2005. AVSLUTAT :O

Vad som hänt & vad som händer med audin från inköpet nästintill original 2009 till i dag 2013 och frammåt! nu nyaste är bygget till elmia 2014 och har mer fokus på utsidan än tidigare med blandannat kjolpaket och airrides :)

2015 Dbakuten.
777 715 Visningar
Projektet avslutat 8 december 2018
2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
26 juni 2014
Trådstartare
Jockk3 skrev:
såg ju låg ut även med max höjning smile
fan man blir ju avis på alla som har garage och vara i.

haha njaa, ser ju inte klok ut med maxhöjning. tror nästan jag klår en allroad tongue
Trivs bättre lågt tongue

Ja jag kan ju säga att det är värt som fan att ha, men man får vara på och kolla med företag osv om dom har plats eller vet nått eller liknande så rätt var det är dyker nått bra upp smile

397 Inlägg
28 juni 2014
Snyggt johan, ser bra ut!!
Perfekt fiske allroad smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
28 juni 2014
Trådstartare
sylen skrev:
Snyggt johan, ser bra ut!!
Perfekt fiske allroad smile

Haha ja eller hur, bara mosa ut den i skogen när man ska fiska smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
3 juli 2014
Trådstartare
Sådär. Update dags utan bilder tyvärr. Har iallafall farit till Västerås och reggat bilen utan baksäte och med airrides vilket gick kanon. Bara en vanlig besiktning kvar nu då.  Ska släcka airbaglampan, byta bakljus, montera sidokjolar och stökla in ljudet sen är den klar big_smile

Rulla på hur fint som helst hela vägen så oljebyte ska även göras givetvis. Sen ör det troligtvis premiär utställningen på nordicaudi vecka 30 smile efter det ska den säljas. Nån som är sugen? :p

1 426 Inlägg
4 juli 2014
Piratstikin skrev:
Sådär. Update dags utan bilder tyvärr. Har iallafall farit till Västerås och reggat bilen utan baksäte och med airrides vilket gick kanon. Bara en vanlig besiktning kvar nu då.  Ska släcka airbaglampan, byta bakljus, montera sidokjolar och stökla in ljudet sen är den klar big_smile

Rulla på hur fint som helst hela vägen så oljebyte ska även göras givetvis. Sen ör det troligtvis premiär utställningen på nordicaudi vecka 30 smile efter det ska den säljas. Nån som är sugen? :p

klart man är sugen dock är ju plånboken lite tunn lol

Layin frame
638 Inlägg
4 juli 2014
Va! Säljas nu när den äntligen kan andas frisk o go luft!? wink

Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
5 juli 2014
Trådstartare
haha försökt halvhjärtat 2 år tidigare men i år ska det bort smile kanske.. tongue

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
9 juli 2014
Trådstartare
Så. Efter några dagars tystnad pga vardags bils fix samt arbete osv så får det bli en lite info update nu.
ska troligtvis få besök idag av kompisen som ska få skruva och ställa på stereon samt stegen så bilen spelar satan.
blir det av och blir klart i dag så kanske det kommer en filmsnutt på ljudet även fast det mer eller mindre är omöjligt att filma bra :p

Sen ska airbaglampan fixas och sätta på sidorna i nästa vecka när man får semester sen ska det besiktas och vara klart inför nordicaudivecka 30 smile

1 426 Inlägg
9 juli 2014
Vart är det nordicaudi träffen?

Avstängd
10 388 Inlägg
9 juli 2014
Jockk3 skrev:
Vart är det nordicaudi träffen?

Myckelby

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=293457

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
9 juli 2014
Trådstartare
felkod på airbaglampan, tänds igen efter 2 sek efter man raderat koder. vad är detta? vart exakt sitter den? är den svår att byta? Skicka gärna bilder/info osv osv så man kanse kan få skiten fixat smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-edbd1aa95d909a43648144a660824c7a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-64102e7aa47af42d1bd0d08a9b0685ee.jpg

Ska besiktas i morgon och vet nu då att det kommer bli en 2a på srs lampan men kan vara skönt om den är lätt att byta eller lär man lämna in den på verkstad?

Avstängd
10 388 Inlägg
9 juli 2014
Antagligen sensorn i sidstolpen på bilen. Tar knappa timmen att byta isf.

- - Edit - -

Däremot ska inte jag svära på att det stämmer med "driver side". Varit med om förr att det stått "förarsidan" när felet i sig legat på just passagerarsidan. Men, det är en annan femma
Senast redigerat av it_mutt (9 juli 2014)

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
10 juli 2014
Trådstartare
it_mutt skrev:

- - Edit - -

Däremot ska inte jag svära på att det stämmer med "driver side". Varit med om förr att det stått "förarsidan" när felet i sig legat på just passagerarsidan. Men, det är en annan femma

ja jag hade nå knas med detta förra året och var nog typ "airbag gardinens" någonting. kostart dom en miljard eller är den en 500:- grej? kan va skönt att byta så den går igenom.

blir besiktning i dag sen har jag väll en månad på mig att byta den samt fixa andra bakljus till bilen tongue

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
10 juli 2014
Trådstartare
it_mutt skrev:

- - Edit - -

har ju för 2 år sen varit & slitit i panelerna på förarsidan när allt skulle flockas & då vart det nå knas med den där. klarade att släcka tillfälligt förra året dock men nu verkar den vara permanent tongue

Avstängd
10 388 Inlägg
10 juli 2014
Jag kommer faktiskt inte ihåg vad dom sprang lös på, kolla upp vagnummer och sen kolla med de största tyska säljarna vs. vag.

Har dock för mig att de inte var så dyra som man kunde tro.

Men visst är det skönt att få det fixat ordentligt smile

Audi nörd
26 Inlägg
10 juli 2014
skulle gissa på airbagen i förarstolen då den sätter på tändaren?  Hade suttit felkod på sensor om den va kass.

Avstängd
10 388 Inlägg
10 juli 2014
T_Duell skrev:
skulle gissa på airbagen i förarstolen då den sätter på tändaren?  Hade suttit felkod på sensor om den va kass.

Har bytt sensor där felkoden varit den samma (i form av; felkod på/för tändaren), och felkoden har sen inte kommit tillbaka. Så nej, det blir inte alls alltid felkod på sensorn när den är kass.

Det är inte heller omöjligt att det är kabelfel; kolla under stolen. Det finns t.o.m rekommendationer från vissa vag-verkstäder att skippar kontakten -helt- under ex.vis stolen. Att man då klipper kontakten, lödar kablarna och givetvis med krympslang över.

Givetvis, kablar till sensor osv också.

Så, felet kan vara på en "hel drös" ställen, kablarna är väl då det billigaste att ta en titt på först.

Så, börja med kabelbiten. O självklart; batteriet bortkopplat

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
10 juli 2014
Trådstartare
Hade 3 koder innan, denna och en på varsin stol.  Så när jag satte i originalstolarna försvan iallafall dom två smile har för mig jag kollade upp detdär på audi förra året och han sa nått om där i sido stolpen fast nertill mot golvet om jag inte mins helt fel smile ska in npn dag och se vad dom säger. Dom borde väll kunna "programera" om den på nått vis annars så den inte varnar för den airbagen? :p hört nått om liknande grejer själv fast inget jag vet är sant :p i teorin bör dom väll kunna göra nå sånt? Fast om dom gör/får kanske är en annan femma :p

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
10 juli 2014
Trådstartare
Här står den för första gången 2014 hemma på våran gård. Nybesiktad & nästan klar. Sidokjolsmontering i helgen så ska det få komma lite nya bilder med dom på, samt bättre montering/inpassning av fronten smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-46fe3c4828550f9bf181f3f90662d19c.jpg

Böt stolar igår inför besiktningen ihopp om att kunna släcka airbaglampan som sagt & förhoppningsvis för typ första året få igenom den utan mer än 2-4 st 2:or tongue

MEN då visade det sig ju då att airbaglampan inte ville slockna, så sket i att ta bort toningen på bakljusen & körde in den i besiktningshallen. Det första man får höra är ju såklart typ: du vet väll om att man inte får ha bakljusen sådär?..

Jodå, men efter en trevlig pratstund med killen som besiktade bilen och hade rätt stort bilintresse oxå så slutade det med 2st tvåor... SRS lampan såklart & bakljusen hahaha, hade bara lampan slocknat så hade jag gjort rent bakljusen och den hade för första året gått igenom utan anmärkning tongue

Men det sket sig i år oxå. var in på våran f.d audiverkstad här i fagersta och han sa att det till 99,9% faktiskt ÄR förarstolen som spökar, och han sa att det var riktigt vanligt med just denna felkod i dessa bilar då kontaktmunstycket under stolen brukar bli glappa & slitna av någon anledning, så han sa att man ska skita i kontakten och koppla ihop bilens direkta kabel med stolens istället för att gå via kontakten så minskar man motståndet en liiiiiten aning och då blir det 100% kontakt igen så då ska srs lampan gå att släcka. dom hade gjort exakt samma grej på flertalet kundbilar med samma fel & kod och det har funkat varje gång.

Så det kan u vara bra att veta om någon har nå liknande problem smile

Blir att testa i morgon eller lördag kväll och håller alla tummar att det går, isåfal är bilen ombesiktad såfort jag köpt nå gamla original lysen och bytt sålänge smile

Mer updates om hur allt går under helgen. jobbar em hela helgen så blir lite tight både före och efter, men det kommer klämmas in någon dag iallafall smile
Senast redigerat av Piratstikin (10 juli 2014)

Avstängd
10 388 Inlägg
10 juli 2014
Piratstikin skrev:
Men det sket sig i år oxå. var in på våran f.d audiverkstad här i fagersta och han sa att det till 99,9% faktiskt ÄR förarstolen som spökar, och han sa att det var riktigt vanligt med just denna felkod i dessa bilar då kontaktmunstycket under stolen brukar bli glappa & slitna av någon anledning, så han sa att man ska skita i kontakten och koppla ihop bilens direkta kabel med stolens istället för att gå via kontakten så minskar man motståndet en liiiiiten aning och då blir det 100% kontakt igen så då ska srs lampan gå att släcka. dom hade gjort exakt samma grej på flertalet kundbilar med samma fel & kod och det har funkat varje gång.

Det säger du? wink tongue

it_mutt skrev:
....Det finns t.o.m rekommendationer från vissa vag-verkstäder att skippar kontakten -helt- under ex.vis stolen. Att man då klipper kontakten, lödar kablarna och givetvis med krympslang över....

Ser iaf bra ut big_smile
Senast redigerat av it_mutt (10 juli 2014)

Sök