3281
Sök

Volvo v40 trimning ?

31 Inlägg
19 juni 2010
Trådstartare
tjenare. Tänkte fråga en sak om någon vet! Min kompis har en 940 t, han säger att han har sätt ett T kors mellan turbon och Wastegate som gör så turbon laddar mer och blir bättre tryck. så sa han att jag skulle göra det på min volvo v40t , årsmodellen är 99 och han trodde det var elektroniskt eller va han sa. är det sant det han säger? slits det på turbon? eller helt ofarligt? tänkte se om någon vet lite mer fakta om det m.m vill ha lite mer fakta inom det hela.  säg till om han/ eller kanske är jag som har uppfattat det helt galet. mvh kabre

Muttley
19 juni 2010
Han har rätt, du kan höjja laddet. Men du ökar risken för att rasa motorn med. Skit i tkorset och lägg några tusingar på att chippa så får du några hästar mer.

Muttley
19 juni 2010
ah glömde skriva att sätter du enbart ett tkors så vandrar laddet för högt sen skär du motorn pga för lite bränsle.

Måste ha justerbar ventil om du då inte har råd att göra de på riktigt.

31 Inlägg
19 juni 2010
Trådstartare
bra att veta. då hoppar jag över det, ovärt att rasa motorn  bara för det!tack för svaren smile

7 394 Inlägg
20 juni 2010
tkd_rille skrev:
ah glömde skriva att sätter du enbart ett tkors så vandrar laddet för högt sen skär du motorn pga för lite bränsle.

nja den skär ju inte wink den spikar sönder du får nog hål i kolven, har hänt ganska många, för många årsen mig roll för några veckor sedan hände det en kompis, bilen var dessutom mappad av en mkt bra å välmeriterad firma, men ett hett tipps om du ska trimma kolla över och uppgradera bränslesystemet wink

Muttley
20 juni 2010
granadadr skrev:
tkd_rille skrev:

nja den skär ju inte wink den spikar sönder du får nog hål i kolven, har hänt ganska många, för många årsen mig roll för några veckor sedan hände det en kompis, bilen var dessutom mappad av en mkt bra å välmeriterad firma, men ett hett tipps om du ska trimma kolla över och uppgradera bränslesystemet wink

Ja så heter de väl då. Summan är att motorn rasar.

Sök