3128
Sök

Bilder : JDM Face Off Kinnekulle 18 Juni

36 Inlägg
20 juni 2010
TRYIT skrev:
gzon skrev:
TRYIT skrev:

Tyckte det var en heldel riskokare som var riktigt långsamma oxå

Jo det var det med, dock så var det under kvaltiden mest europeiska bilar ute och körde, kanske inte helt planerat att kvala under den tiden. Måste dock säga att du var en av de som visste var backspegeln satt och höll undan.

Klart man håller undan för snabbare bilar, jag körde ju mest för att åka brett i fredags.
Något jag var ganska ensam om bland mina medåkare från Ferrarisweden.
Dock så var det ju inte bara jag som körde min bil, gick den utan sladd i kurvorna så var det Maryjay som körde big_smile

Sladda/drifta var väl knappast tillåtet?

Teddan
2 495 Inlägg
20 juni 2010
AndreasS skrev:
TRYIT skrev:
gzon skrev:

Jo det var det med, dock så var det under kvaltiden mest europeiska bilar ute och körde, kanske inte helt planerat att kvala under den tiden. Måste dock säga att du var en av de som visste var backspegeln satt och höll undan.

Klart man håller undan för snabbare bilar, jag körde ju mest för att åka brett i fredags.
Dock så var det ju inte bara jag som körde min bil, gick den utan sladd i kurvorna så var det Maryjay som körde big_smile

Sladda/drifta var väl knappast tillåtet?

Enligt vem ?

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Matte till Måns
16 Inlägg
20 juni 2010
TRYIT skrev:

Haha, tack för att jag slipper få skulden för driftingen iaf... För den stod du för själv Ted! wink

Teddan
2 495 Inlägg
20 juni 2010
MaryJay skrev:
TRYIT skrev:

Haha, tack för att jag slipper få skulden för driftingen iaf... För den stod du för själv Ted! wink

Det gjorde jag , mina bakdäck är inte vad dom borde vara big_smile

391 Inlägg
21 juni 2010
Svar på de vanligate frågorna:

1. Får man sladda/drifta ? Svar: Nej.
2. Får man ha med passagerare ? Svar: Ja för utom på face off.
3. Måste även passageraren teckna SMA försäkring ? Svar: Ja.

SCS som höll i träffen kanse borde läsa regelerna?

Teddan
2 495 Inlägg
21 juni 2010
Xabin skrev:
Svar på de vanligate frågorna:

1. Får man sladda/drifta ? Svar: Nej.
2. Får man ha med passagerare ? Svar: Ja för utom på face off.
3. Måste även passageraren teckna SMA försäkring ? Svar: Ja.

SCS som höll i träffen kanse borde läsa regelerna?

Ingen från Ferrarisweden som informerat om att man inte fick sladda.
Får man inte sladda och lägga lite däckrök kan man lika gärna stanna hemma och kolla på bolibompa.

2 924 Inlägg
21 juni 2010
Har man kört lite på bankörning på Kinnekulle innan, så borde man känna till att det är förbjudet att drifta/sladda där utan specifikt tillstånd...
Samma regler även på vissa andra banor i landet.

~ Life is short, have FUN! ~

Teddan
2 495 Inlägg
21 juni 2010
peegee skrev:
Har man kört lite på bankörning på Kinnekulle innan, så borde man känna till att det är förbjudet att drifta/sladda där utan specifikt tillstånd...
Samma regler även på vissa andra banor i landet.

Jag har kört mycket bana och även hyrt banor och det är aldrig någon som sagt till om att det är förbjudet på anderstorp använde vi rakan till att börna slut däcken och det var inga kommentarer om det.

Sen driftar jag inte, bilen överstyr i kurvorna

Sök