Precis, har man stora fälgar med "eltejp" kan det räcka med att köra ner i ett mindre potthål så har du en oval fälg som tack*haha*. Framvagnsinställningen ändrar sig inte "bara så där", i ditt fall beror ändringen på smällen, vi snackar små ändringar, tex 3-4 mm o dessa är inte helt lätta att se alla gånger, så visst KAN man kompensera ett krökt styrstag genom att skruva på styrleden, men jag skulle inte ens tänka den tanken...Skall man göra detta ordentligt så bör man först mäta upp framvagnen för att se vilka vinklar som är tokiga. Sedan kollar man förts o främst de stag som påverkar den knasiga vinkeln/vinklarna. Kan tex vara som så att stagen ÄR okrökta men att själva styrväxeln flyttat sig en aning pga smällen, detta är väl mest troligt om vinklarna är "parallellförflyttade"...Ett sådant fel som du har kan lagas på två sätt, antingen så gör man bara en framvagnsinställning o hoppas att det går att kompensera allt, eller så ser man till att byta de delar som är krökta samt att man gör en framvagnsinställning. Med tanke på att din bil är rätt OK så skulle jag välja det senare alternativet, hade det varit en gammal 740 kan man kanske tänka sig att fuska...
Senast redigerat av dawwe (20 juni 2010)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure