3874
Sök

Problem med rök från t5a 850 (film)

UNDERGROUND
649 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
#1
Tjenna har ett lite problem, när jag kör med bilen å varvar upp den kraftigt så turbon kommer i gång rycker det blåt ? å visslar mer än vanligt ? kan detta vara turbon som håller på att lägga sig ? värre är de om man låter den stå stilla  å startar igång den direkt efter 5 minuter så rycker det reällt.!!! ? hjälp:/

film från hur det ser ut

Senast redigerat av Moonfury (22 juni 2010)


166 Inlägg
1 353 Inlägg
22 juni 2010
#3
ja den e väl typ slut o du visar juh det på filmen hur du försöker köra slut på den..


8 250 Inlägg
22 juni 2010
#4
Det är väl bara att ta loss inloppsröret och känna om den är glapp? Det är ju ingen omöjlighet om du laddar 1,6 eller 1,8 eller vad du nu brukar skriva i alla trådar med aggregat som beroende på vilket du har i om det är ett 19T eller ett 16T är specat till max 1,2 bar (19T) eller 1,3 bar (16T)


UNDERGROUND
649 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
#5
Marlboroman skrev:
Det är väl bara att ta loss inloppsröret och känna om den är glapp? Det är ju ingen omöjlighet om du laddar 1,6 eller 1,8 eller vad du nu brukar skriva i alla trådar med aggregat som beroende på vilket du har i om det är ett 19T eller ett 16T är specat till max 1,2 bar (19T) eller 1,3 bar (16T)

1.6 ladd ligger den på men kör just nu på 1.41.5


UNDERGROUND
649 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
#6
Parsan skrev:
Blåryker den skulle jag tippa på turbon.

okey ska kolla up smile


26 Inlägg
22 juni 2010
#7
av det man ser på filmen så verkar du ju inte riktigt ha koll på turbo bilar tyvär


8 250 Inlägg
22 juni 2010
#8
Viner den så är det ju som sagt bara att känna om axeln glappar (den ska ju kunna glappa ytterst lite radiellt, men inte axiellt) och gör den det så är det turbobyte som gäller. Och efter ett eventuellt turbobyte så skulel jag sänka trycket, dels för livslängden på grejjerna och dels för effekten.


UNDERGROUND
649 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
#9
gr44 skrev:
av det man ser på filmen så verkar du ju inte riktigt ha koll på turbo bilar tyvär

va tänker du på då?


UNDERGROUND
649 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
#10
Marlboroman skrev:
Viner den så är det ju som sagt bara att känna om axeln glappar (den ska ju kunna glappa ytterst lite radiellt, men inte axiellt) och gör den det så är det turbobyte som gäller. Och efter ett eventuellt turbobyte så skulel jag sänka trycket, dels för livslängden på grejjerna och dels för effekten.

mmm det är ett litet glapp fattis när jag kände för derykt en vecka sen å efter de har den rykt mer å mer efter monterngen av 3 tums downpipen


UNDERGROUND
649 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
#11
Marlboroman skrev:
Viner den så är det ju som sagt bara att känna om axeln glappar (den ska ju kunna glappa ytterst lite radiellt, men inte axiellt) och gör den det så är det turbobyte som gäller. Och efter ett eventuellt turbobyte så skulel jag sänka trycket, dels för livslängden på grejjerna och dels för effekten.

en sak är det att den inte behåller laddet vid högre varv konsitg nog utan laddar på riktigt bra vid 2000-3000K varv å dör ut vid 4000-6000  varv


8 250 Inlägg
22 juni 2010
#12
Moonfury skrev:
en sak är det att den inte behåller laddet vid högre varv konsitg nog utan laddar på riktigt bra vid 2000-3000K varv å dör ut vid 4000-6000  varv

Kass wastegate, original downpipe / katalysator, kass turbo, för högt mottryck (pga för högt laddtryck) original gasspjäll, sprucken slang, original lmm-hus, smutsigt luftfilter, igenkladdad intercooler... Det finns en massa potentiella felkällor.


UNDERGROUND
649 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
#13
Marlboroman skrev:
Moonfury skrev:
en sak är det att den inte behåller laddet vid högre varv konsitg nog utan laddar på riktigt bra vid 2000-3000K varv å dör ut vid 4000-6000  varv

Kass wastegate, original downpipe / katalysator, kass turbo, för högt mottryck (pga för högt laddtryck) original gasspjäll, sprucken slang, original lmm-hus, smutsigt luftfilter, igenkladdad intercooler... Det finns en massa potentiella felkällor.

okey fast har 3 tums downpipe resten rakt rör som också är 3 tums back till en än ljudämpare. kan bortse de .


26 Inlägg
22 juni 2010
#14
Moonfury det jag tänker på är att du står och varvar upp motorn/turbo och sen stänger du bara av inte bra gjort om man säger så


gasa tills de rasar!
225 Inlägg
22 juni 2010
#15
turbon slut om den visslar och ryker....


UNDERGROUND
649 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
#16
gr44 skrev:
Moonfury det jag tänker på är att du står och varvar upp motorn/turbo och sen stänger du bara av inte bra gjort om man säger så

sant. tänker inte på de ibland


Avstängd
285 Inlägg
22 juni 2010
#17
Crille88 skrev:
ja den e väl typ slut o du visar juh det på filmen hur du försöker köra slut på den..

haha +1

UNDERGROUND
649 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
#18
MaulinR skrev:
Crille88 skrev:
ja den e väl typ slut o du visar juh det på filmen hur du försöker köra slut på den..

haha +1

spännande



Sök