3257
Sök

Höja en audi A4 s-line?

66 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
Jag går och grunnar på att köpa en kollegas audi A4 s-line. Alltså en fabrikssänkt A4 med S4 chassit på.

Frågan är om den går att höja markfrigången på den? Jag kör ju på lite knäppa grusvägar ibland. Det händer också att det sitter en hästtransport eller annat släp på i bak. Det senare har kollegan gjort med den utan större problem och tagit sig fram överallt på bra vägar. I övrigt är bilen exakt vad jag vill ha.

Tacksam för svar.

7 274 Inlägg
22 juni 2010
Borde väl gå att montera A4ans vanliga stötdämpare och fjädrar igen om det behövs tycker jag.
Men så farligt låg är väl ändå inte S4 chassit?

2 751 Inlägg
22 juni 2010
Det går helt klart att monteras. Men S-Line chassit är väll inte lågt?

Who Djaa bless no man curse

66 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
Bra att veta att det går att göras. Min verkstadskille tippade på en kostnad som låg långt under vad jag trott. Priset för bilen är så bra att det egentligen inte är en diskussion om köp. Ska bara sälja Volvon först.

2 751 Inlägg
22 juni 2010
cpthaddock skrev:
Bra att veta att det går att göras. Min verkstadskille tippade på en kostnad som låg långt under vad jag trott. Priset för bilen är så bra att det egentligen inte är en diskussion om köp. Ska bara sälja Volvon först.

Tror till och med Audi/Volkswagen säljer separata fjädrar för höjning & sänkning.

Who Djaa bless no man curse

Sök