Var och inhandlate detta paket och GP3 slutsteget efter att vi fått lite information om de! Han stod och sa att de skulle bli ett klart och rent ljud i bilen och att dom skulle fungera mycket bra! Och med GP3 slutsteget så skulle de funka jättefint. När jag sedan hade kopplat in allt trodde man att grejerorna var sönder!! Spela ingenting alls!! Så jag åkte dit på direkten men var sanasad för jag kanske inte hade kopplat in allt riktigt men han ställde om grejorna på steron och lite bättre blev de men verkligen inte bra! Han sa då att det var sterons fel som skickade för dåliga signaler till slutsteget! Jag köpte då en ny stero men funka lika dåligt? jag ville då lämna tillbaka roadgear paketet men det gick inte för de var icke öppet köp på rea produkter vilket jag borde ha kolat så klart! Man känner sig liter lurad när man har köpt detta! vet någån vad jag kan göra för att få ut mer kräm ur 6*9 ? Jag Vet att mds grejorna inte är speciellt dyra och man får vad man betalar för men lite valuta för pengarna vill jag ha!
Hur menar du med att det inte spelar bra? Skorrar det eller är det dålig bas? Med 6x9 monterad i hatthyllan så blir det inte likadan bas som med en baslåda, det får du räkna med.
hmm låter konstigt! prova bygg en liten låda till 6x9orna det brukar hjälpa! kör du dom på lågnivå? isf prova byt den! det brukar kunna förstöra ljudet!
Var och inhandlate detta paket och GP3 slutsteget efter att vi fått lite information om de! Han stod och sa att de skulle bli ett klart och rent ljud i bilen och att dom skulle fungera mycket bra! Och med GP3 slutsteget så skulle de funka jättefint. När jag sedan hade kopplat in allt trodde man att grejerorna var sönder!! Spela ingenting alls!! Så jag åkte dit på direkten men var sanasad för jag kanske inte hade kopplat in allt riktigt men han ställde om grejorna på steron och lite bättre blev de men verkligen inte bra! Han sa då att det var sterons fel som skickade för dåliga signaler till slutsteget! Jag köpte då en ny stero men funka lika dåligt? jag ville då lämna tillbaka roadgear paketet men det gick inte för de var icke öppet köp på rea produkter vilket jag borde ha kolat så klart! Man känner sig liter lurad när man har köpt detta! vet någån vad jag kan göra för att få ut mer kräm ur 6*9 ? Jag Vet att mds grejorna inte är speciellt dyra och man får vad man betalar för men lite valuta för pengarna vill jag ha!
Du kan ju testa med ett annat slutsteg. Men mest nöjd blir du nog om du säljer grejorna på blocket, och sedan köper nytt (beggat) på blocket av ett erkänt bra märke och känner dig lite visare, dock lite fattigare
Men skippa 6*9 orna och kör ett framsystem istället om du köper nytt. Mvh Andeas
vet någån vad jag kan göra för att få ut mer kräm ur 6*9 ?
Nu vet jag ju inte vilka 6x9or du har eller hur de är monterade. Men A och O är att de ska monteras STABILT i en (ny) hatthylla, utan läckage av luft mellan bagage och kupé. Minsta flex i monteringen försämrar ljudet. 6x9or är gjorda för att spela open-air, dvs motsatsen till små lådor.
Ett par hyfsade 6x9or för ca tusenlappen drivet av steg (även budget-steg) ska gå att få ett trevligt party-ljud ur, med både volym och tryck (inom rimliga gränser).
PS: Rea eller inte, grejorna måste hur som helst leva upp till vad som lovats.
// Gurra BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.