3627
Sök

Volvo 850 t5 -94 koppling.

30 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
#1
Hej som rubriken lyder så har detta då med min kompling att göra.
anar att den börjar slira lite vid gaspådrag så tänkte att de är väll dax för nya lameller då?
isåfall är de någon som har förslag på vad man ska skaffa sig om man bara ska byta till nya orginal eller ska man byta upp sig till någon mer stryktålig koppling?
Kör med orginal lådan som sitter i T5an från början (m56)

Tack på förhand för Tips å idéer


4 822 Inlägg
29 juni 2010
#2
ta kopplingen ifrån 850 R den tål lite mer än den som sitter i 850 turbo/T5.

det sitter bara 1 lamell och inte flera lameller wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

1 196 Inlägg
29 juni 2010
#3
kolla på sambilmode jag köpte min där ifrån, köpte en förstärkt, den funkar hur bra som helst och den håller för lite mer effekt också

Reservdansk
6 271 Inlägg
29 juni 2010
#4
Den från Sambilmode är inte lita tungtrampad som en Sachs 707a, men ändå märkbar skillnad mot en vanlig T5/T-5R/R koppling. smile

Effektgränsen ligger runt 350hk, Nm vet jag inte.

Turbo-Fredde körde med 342hk på sin 850R och då slirade iaf inte kopplingen.
Då har jag nog bara en vanlig lamell tror jag, inte en R-lamell.
Senast redigerat av TurbOla (29 juni 2010)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet


Sök