2434
Sök

Volvo 740 GLT 16v Turbo - nordstromj

1

197 694 Visningar
Projektet avslutat 22 januari 2013
Team T-Röd Racing
507 Inlägg
19 oktober 2010
NordstromJ skrev:
StlpMK skrev:
NordstromJ skrev:
Påställd och provkörd på riktigt, men fyfan vad kopplingen slirar, det är olidligt. Får vänta på snön helt enkelt smile

Gött wink Men mindre kul med kopplingen hmm Vad laddar du nu? big_smile

Jo, men dum som man var och inte böt när man hade det isär, men som sagt pengarna sätter stopp.. Ja, 0,4-0,5 men kopplingen slirar ändå på tvåan tongue Får se om man köper nån turbokopplingen eller väntar på snön, då lär det gå bättre.

Haha, lägg då pengarna på en 763 Tryckplatta och en original organisk lamell, fungerar alldeles utmärkt annars finns risk för lådras ist tongue

...........Team T-Röd Racing.............

1 772 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
StlpMK skrev:
NordstromJ skrev:
StlpMK skrev:

Gött wink Men mindre kul med kopplingen hmm Vad laddar du nu? big_smile

Jo, men dum som man var och inte böt när man hade det isär, men som sagt pengarna sätter stopp.. Ja, 0,4-0,5 men kopplingen slirar ändå på tvåan tongue Får se om man köper nån turbokopplingen eller väntar på snön, då lär det gå bättre.

Haha, lägg då pengarna på en 763 Tryckplatta och en original organisk lamell, fungerar alldeles utmärkt annars finns risk för lådras ist tongue

Jo, men det är såna jävlar pengar, 3500:- typ. Original turbo koppling kostade 1700:- på skruvat, borde funka rätt bra.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
19 oktober 2010
NordstromJ skrev:
StlpMK skrev:
NordstromJ skrev:

Jo, men det är såna jävlar pengar, 3500:- typ. Original turbo koppling kostade 1700:- på skruvat, borde funka rätt bra.

Jo lär ju hålla ett litet tag iaf big_smile

...........Team T-Röd Racing.............

904 Inlägg
19 oktober 2010
det va la så här elvis med wooken började, innan det sårade ur

AUTOTECH S60 power

185 Inlägg
19 oktober 2010
leta upp en vanlig koppling så länge de! gick ju kanoners ju! ska kolla runt om ja hittar en 740 koppling ligger! ;D

Volvo For Life

Bilmekaniker
92 Inlägg
20 oktober 2010
har en 740 lamell liggandes

1 772 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
lillkjell skrev:
leta upp en vanlig koppling så länge de! gick ju kanoners ju! ska kolla runt om ja hittar en 740 koppling ligger! ;D

Gört, men en original lär ju inte hålla länge, men visst en stund är ju bra ändå.

1 772 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
Kopplingsbyte är påbörjat, tack NeXz för lamell. Hittade även en annan tryckplatta som antagligen är i bättre skick än nuvarande, får lamellen imorrn så då blir de till att slå ihop det och provåka.

Härket
https://www1.garaget.org/gallery/archive/72000/1009795_on7nv4.jpg

Gamla lamellen och platta
https://www1.garaget.org/gallery/archive/72000/1009799_av7nu6.jpg

185 Inlägg
20 oktober 2010
nu jävlar gåre undan! sugen på sladda eller? tongue diffa bakaxeln med på samma gång:)

Volvo For Life

1 772 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
lillkjell skrev:
nu jävlar gåre undan! sugen på sladda eller? tongue diffa bakaxeln med på samma gång:)

Bråttom ju tongue Hittar jag nån som kan göra det ordentligt så, håller ju inte.

185 Inlägg
20 oktober 2010
NordstromJ skrev:
lillkjell skrev:

Bråttom ju tongue Hittar jag nån som kan göra det ordentligt så, håller ju inte.

jag hade en bakaxel hemma som var ordentligt svetsad men den är kastad!

Volvo For Life

224 Inlägg
20 oktober 2010
va e de som inte håller då?

1 772 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
lillkjell skrev:
NordstromJ skrev:
lillkjell skrev:

Det var ju dumt!

1 772 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
_740tic skrev:
va e de som inte håller då?

Svetsen, blir alltid för dåligt..

185 Inlägg
20 oktober 2010
NordstromJ skrev:
lillkjell skrev:
NordstromJ skrev:

Det var ju dumt!

men det var ett bra tag sen jag kasta den ! men det går säkert få tag i flera! smile

Volvo For Life

224 Inlägg
20 oktober 2010
va använder du för svetsa så? har aldrig lyckats rasa nån svetsad axel, förutom drivaxlar då, jo en gång ingående axel :p men inte inte diffen, ja har använd mig svets , bara bränna på som hejsan

185 Inlägg
20 oktober 2010
om du körde med mig-svets så är du bra dum, du ska köra med pinne! det funkar prima prima smile

Volvo For Life

224 Inlägg
20 oktober 2010
ja för Mig svetsad axel är ju skitkass ??? e ju bra att ja elle nån annans ja har svetsat ej har rasat heller då.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
21 oktober 2010
Mig håller bättre för dom flesta just för att det inte blir något slagg utav det (Så vida man inte kör med rör-tråd eller dyl) och alla vet inte att slagg inte går att svetsa igenom.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Bärs!
3 456 Inlägg
21 oktober 2010
Bara jag som tycker den gamla lamellen ser okay ut? tongue
Senast redigerat av Aga_Diff (21 oktober 2010)

Garaget.org peakade 2008.

Sök