Förutsatt att jag haft något bakhjulsdrivet eller fyrhjulsdrivet japanskt så hade jag gjort saker tvärtom som alla andra verkar göra, jag hade börjat med bromsar, fortsatt med väghållning, sen fixat överdimensionerad kylning så allt är i princip blir klart för att börja ta ut effekt, men med resten redan avklarat, så man inte byter turbo och bränslesystem och helt plötsligt så pajar diffen och kopplingen, och du kan inte få ner kraften i marken
En bil jag gärna hade gjort detta med vore tex en Nissan 200, S13, värde ca 15-20.000
Bromsar runt 15k (Nya skivor+ok fram, nya skivor bak)
Väghållning (Ställbara stag, bussningar): 7-8000
Väghållning (Dämpare/Coilovers): 10-15.000
Koppling: 8-10.000
Summa 40-48.000 kronor
Men en sån plan förutsätter ju att man fortsätter lägga pengar på den sen, annars kommer ju typ motor/turbo haverera och man sitter med dunderbromsar och fin väghållning men bilen går inte
Om man inte ska lägga mer pengar sen så hade jag skippat nya ok, bara kört nya skivor, då kanske man klarar sig på 8k där istället, och de 17-9.000 man då får över istället kan man lägga på effekt, prio 1 på effekt är då sprut, ca pris kanske gissar jag på 8-14, resterande kan man ju byta turbo för eller spridare
i dunno, blir lite halvfärdigt med effekten om man ska lägga på koppling och väghållning på kakan
Nu är det lite sent så det kan hända att jag bara svamlar och allt jag skrivit är fel och alla priserna är helt åt skogen, men det bjuder jag på ^^