2567
Sök

Bilbesiktning Carspect

241 Inlägg
4 juli 2010
Trådstartare
Halloj.
Undrar om det är någon som hunnit besiktiga bilen hos Carspect i Tyresö?
Ska själv besiktiga bilen så snart som möjligt, men eftersom det inte finns några tider i Stockholm för än om 3-4 veckor så funderar jag på Carspect. Ser inga nackdelar.
Eller. Hm. Dem har ingen bokning öppen ännu, så det är bara drop in, och det kostar 350 kr istället.

Borde vara samma sak som hos Svensk Bilprovning. Right?

396 Inlägg
4 juli 2010
ja

1 265 Inlägg
4 juli 2010
privata bilbesiktningar borde vara lättare o betala sig igenom med sämre bilar, tycker man ju

772 Inlägg
4 juli 2010
Jag tror ju inte man ska börja att försöka pruta sig igenom en besiktningsfirma som just startat i sverige.
Jag tror rentav att dom kan vara lite strängare än vanliga besiktningen för att få fortsätta besiktiga.

5 198 Inlägg
4 juli 2010
Hoppas det blir nån myndighet som gör stickprovkontroller på de nya aktörerna.

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 juli 2010
PoulZen skrev:
Jag tror ju inte man ska börja att försöka pruta sig igenom en besiktningsfirma som just startat i sverige.
Jag tror rentav att dom kan vara lite strängare än vanliga besiktningen för att få fortsätta besiktiga.

Absolut sant.

Förövrigt så är det inte svårare att muta en anställd på en statlig myndighet än på ett privat företag. Det är olagligt vilket som och den anställde människan har antingen ingen moral eller så har han det.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
4 juli 2010
Läser ni reglerna så är dom jäävligt hårda. Ingår även att "myndigheten" som ser över det hela kan spontant kontrollera verkstäderna med jämna mellanrum.

Tror även som någon tidigare skrev. Blir nog snarare svårare att få igenom en dåligt/skruvad bil nu i början än tidigare.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
4 juli 2010
Robino skrev:
Halloj.
Ska själv besiktiga bilen så snart som möjligt, men eftersom det inte finns några tider i Stockholm för än om 3-4 veckor så funderar jag på Carspect. Ser inga nackdelar.
Eller. Hm. Dem har ingen bokning öppen ännu, så det är bara drop in, och det kostar 350 kr istället.

Istället för 300kr. Prishöjningen har redan börjat sad

Smoke Tires Not Drugs.

* Voff voff *
10 588 Inlägg
4 juli 2010
Hur jag än tittar på www.carspect.se hittar jag bara att det står att det kostar 300:-...?! Var hittar du priset 350:-...?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

642 Inlägg
4 juli 2010
Kanske är så att det kostar 350:- om man kör drop-in. I övrigt tror jag att det kommer bli likadant som förrut, dvs ett lotteri där besiktningsmannens humör kommer spela en stor roll. Sätter de igång och börjar rida sönder paragrafer det första de gör kommer ingen besiktiga där så de kommer säkerligen hålla ungefär samma nivå som SBP gör.

772 Inlägg
4 juli 2010
DanneJ skrev:
Kanske är så att det kostar 350:- om man kör drop-in. I övrigt tror jag att det kommer bli likadant som förrut, dvs ett lotteri där besiktningsmannens humör kommer spela en stor roll. Sätter de igång och börjar rida sönder paragrafer det första de gör kommer ingen besiktiga där så de kommer säkerligen hålla ungefär samma nivå som SBP gör.

Absolut är det så.
Men på SBP har man ju varit in några ggr då dom missat vissa saker helt och hållet, som mitt "målade" rostade bromsrör, såg nytt ut sa besiktningskvinnan, trots att det var grå grundfärg bara.
Så på det viset kan dom ju verka strängare när dom kollar lite nogrannare.

Bärs!
3 456 Inlägg
4 juli 2010
Brådhis skrev:
Hur jag än tittar på www.carspect.se hittar jag bara att det står att det kostar 300:-...?! Var hittar du priset 350:-...?

//Brådhis

DanneJ skrev:
Kanske är så att det kostar 350:- om man kör drop-in.

Visst är det så, står ju på hemsidan:

carspect.se skrev:
Bokad besiktning personbil: 300 SEK
Drop-in personbil: 350 SEK

Garaget.org peakade 2008.

* Voff voff *
10 588 Inlägg
4 juli 2010
Aga_Diff skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

DanneJ skrev:
Kanske är så att det kostar 350:- om man kör drop-in.

Visst är det så, står ju på hemsidan:

carspect.se skrev:
Bokad besiktning personbil: 300 SEK
Drop-in personbil: 350 SEK

Aha... Ja jo... Fast det blir ju lite skevt att jämföra så! Normal besiktning kostar ju 300:- både hos dom och hos SBP!

Dock tillhandahåller Carspect, till en något förhöjd kostnad, en smidig lösning som SBP avskaffat för några år sedan...

Alltså har det inte skett någon prishöjning eftersom det som kostar mer är något som inte finns hos SBP (annat än för efterkontroll)!

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (4 juli 2010)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
5 juli 2010
dropin ser jag som stora fördelen mot SBP. har ju hänt förr att man inte fått tid alt. köpt en obessad bil som man vill köra med åtminstone 1 månad och fixa ev. småfel

1 853 Inlägg
5 juli 2010
Hoppas dem godkänner: TÜV, men så lär det inte bli... sad

/mvh soyd

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
5 juli 2010
soyd skrev:

/mvh soyd

Har du haft problem med det då?  TÜV-godkända delar.

Smoke Tires Not Drugs.

1 853 Inlägg
5 juli 2010
mickecorrado skrev:
soyd skrev:

/mvh soyd

Har du haft problem med det då?  TÜV-godkända delar.

Nej som tur är... Men är rädd att få det om jag skulle åka in med bilen sad

/mvh soyd

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 juli 2010
mickecorrado skrev:
Robino skrev:
Halloj.

Istället för 300kr. Prishöjningen har redan börjat sad

mhm, nästa gång är det 350 ord. och 400 drop in, 400 ord. 450 drop in, sen e vi i finlands besiktningsträsk...använd statliga alternativet så långt de går så de inte tvingas stänga eller höja priserna!

GREASEMONKEY
822 Inlägg
1 december 2011
Läste folks omdömen på Rejta.se ang Carspect.
Jag hade bokat tid hos Carspect men avbokade då jag inte hade så stor lust att uppleva dom problem som väldigt många hade upplevt där .. Känns som SBP fungerar bra trots att dom kan vara lite förvirrade ibland.
Så personligen ska jag inte döma Carspect men dom har ju ett halvtaskigt omdöme på Rejta ialf, sen lite dyrare också.

Mvh
Senast redigerat av 770_EVOLVE (1 december 2011)

Mvh S.Österdahl

Sök