3005
Sök

Hjälp att anordna billjudstävling i Dalarna!

533 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
#1
Hej allihopa!

Jag och en kompis hade ett samarbete med ett ljudföretag att arrangera en billjudstävling i Malung i Dalarna Lörd. 24e juli (V29).  Det är i samband med Svenska Dansbandsveckan (låter inte så häftigt, men Malungs population ökar med ca 6000 personer under denna vecka, mycket, och många fina bilar som cruisar varje kväll)

Allt var mer eller mindre klart. Vi har fixat lite priser, annonserat i tidningar som redan tryckts och ska skickas ut till ca 50 000 hushåll, vi ska annonsera i Nya wärmlandstidningen och Falukuriren i slutet av nästa vecka och även trycka upp flyers som vi ska dela ut. Intresset för detta är ganska stort, många som vill vara med.

Nu till problemet... Vi pratade med arrangören igår, och att dom inte kunde komma av någon anledning.
Nu står vi utan mätutrustning och hjälp.
Har pratat med BRL, men nu under semesterperioder hade dom knappt folk till butiken. Dom hade hemskt gärna velat vara med, men hade inte folk till det.

Undrar nu om någon vet vart vi kan vända oss för ett samarbete med mätutrustning och diverse hjälp?

Mvh Christian
Senast redigerat av Slemrotta (8 juli 2010)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 juli 2010
#2
Har ni kollat med Svenska Bilstereoförbundet? Dom har ju både utrustning och folk som kan med den. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

120 Inlägg
7 juli 2010
#3
låter som MDS i ett nötskal, mycket snack och LITE verkstad!!
Lider med er!
Men som föregående talare sa kolla med svenska bilstereoförbundet så får vi hoppas att de kan hjälpa er.

//piwe

533 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
#4
Okej, tack för förslaget smile

Har hört med Bilstereohörnan, och dom verkar kanske kunna hjälpa till smile

2 624 Inlägg
7 juli 2010
#5
Låter najs! Isåfall ska jag dit o kika lite!! smile har ju sommarstuga i Lima så det blir perfekt wink


23 Inlägg
7 juli 2010
#6
Slemråttan har PM!

Han verkar ha loggat ut.

Om ngn känner honom, meddela honom det.
Senast redigerat av Extranick (7 juli 2010)

533 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
#7
Såg ditt PM nu smile

Har ev. fått tag på ett företag som kan komma och hjälpa till. Inget är säkert ännu, men dom skulle kolla upp det iaf smile

155 Inlägg
8 juli 2010
#8
Trevligt med biljudstävling, inte hört något om den fast jag bor i Malung.
Vart ska vi hålla till?
Finns det tillgång till Ström?

Har ni kollat med BRL Karlstad?
Senast redigerat av --JoNaS-- (8 juli 2010)


Designer.
1 260 Inlägg
8 juli 2010
#9
Har ni fått tag på nån butik som hjälper er? Kör SCC tycker jag, men glöm inte bort att folk vill ha SQ också wink

http://bilstereoforbundet.se/index.php? … p;catid=39

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

533 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
#10
MIKK0 skrev:
Har ni fått tag på nån butik som hjälper er? Kör SCC tycker jag, men glöm inte bort att folk vill ha SQ också wink

http://bilstereoforbundet.se/index.php? … p;catid=39
Ja, vi har kanske fått tag på en butik som skulle hjälpa till. Men detta är inte klart ännu smile

Vi har bara priser till db-drag. Då det är första året det arrangeras och vi inte riktigt vet hur många bilar som kommer att komma, så kommer det inte bli någon stor ljudtävling med allt som det innebär. Mer en rolig grej för att se om det skulle funka på orten smile

533 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
#11
--JoNaS-- skrev:
Trevligt med biljudstävling, inte hört något om den fast jag bor i Malung.
Vart ska vi hålla till?
Finns det tillgång till Ström?

Har ni kollat med BRL Karlstad?
Nej, inte sååå många som vet ännu. Finns en sida på Facebook om du söker på "street ´n sound" där det finns information och anmälning om man så vill. Anmälning på Facebook behövs inte, det är bara till för så man ser på ett ungefär hur många som är intresserade av evenemanget smile

Kommer hålla till på asfaltsplanen på PD-området och ström kommer att finnas.

Nej, vi har inte hört md BRL i Karlstad, men det är säkert samma sak där att dom har ganska lite folk nu under semesterperioden.

Men som jag skrev i ett tidigare inlägg så har vi ev. löst det med en annan butik jag har köpt mina ljudgrejer ifrån smile

155 Inlägg
8 juli 2010
#12
Hoppas det ordnar sig.
Jag anmäler mig, men tänker förmodligen bara ställa ut.
Ström: Ja.


155 Inlägg
8 juli 2010
#13
Slemrotta skrev:
Ja, vi har kanske fått tag på en butik som skulle hjälpa till. Men detta är inte klart ännu smile

Vi har bara priser till db-drag. Då det är första året det arrangeras och vi inte riktigt vet hur många bilar som kommer att komma, så kommer det inte bli någon stor ljudtävling med allt som det innebär. Mer en rolig grej för att se om det skulle funka på orten smile
Kanonbra initiativ tycker jag, Västerdalsträffen är ju på dansveckan.
Men känns inte som att man passar in riktigt på den träffen.
Så varför inte ha en biljudstävling/utställning för "vanliga" bilar på lördagen, perfekt tycker jag.


533 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
#14
Ja, var lite så vi tänkte. Är ju mest bara gamla amerikanare tongue Lite kul med en utställning för "streetbilar" smile

744 Inlägg
8 juli 2010
#15
Fan va nice! kommer upp med min 9-3:a smile

533 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
#16
Härligt med lite intresse från Garaget också smile

Får hoppas att det kommer att bli av då.
I värsta fall ska vi låna en mätutrustning av en här i Malung som har en egen.
Hoppas dock på att vi får stöd av någon butik smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 juli 2010
#17
Om jag orkar och har råd så kommer jag också! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

4 074 Inlägg
9 juli 2010
#18
Kommer absolut om jag är ledig! smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

533 Inlägg
9 juli 2010
Trådstartare
#19
Okej smile

Som sagt, så är det bara en liten tävling. Endast två klasser 0-8000kr och 8000-20 000kr smile

23 Inlägg
9 juli 2010
#20
Alltid en början.

Mvh


Sök