2926
Sök

Äntligen har jag tjackat Bilstereo - MISSNÖJD!!

Kör bara kör!
13 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
#21
evilaudio skrev:
PUMPA skrev:
evilaudio skrev:
kan även tillägga att man kan omöjligtvis göra en riktigt seriös montering på EN dag..

har själv jobbat som montör å vet att folk vill till 99% inte betala för att få de monteriat till 100%.
Åfan. sad

Vad är de viktigaste grejerna som de "hoppar över" när de monterar på EN dag?
man dämpar inget,finns ofta inte tid att dra tjockare högtalarkablar hela vägen så man kopplar på sig på bilens befintliga kablar,monterar högtalarna i bilens orginalmonteringring(dock med adapter) men den är ofta på tok för klen..

finns inte tid att ställa in ljdet perfekt eftersom högtalare har en inspelnings tid på ca 20-100 timmar, lite beroende på va de är för högtalare.


finns nog mycke som de "slarvas" med när de gäller standardmontering, men de hänger mycke på att folk inte vil betala för en "proffsmontering"..

monteringen är sååå mycke viktigare än själva utrustningen.
Okej. Bra info, tack!

Hur många timmar tror du det skulle ta dem att lyfta min standardmontering till en proffsmontering?

Kankse är värt pengarna tänker jag... de tar 480 kr / tim... Jag kan nog pruta lite eftersom jag inte
är nöjd...

16 197 Inlägg
8 juli 2010
#22
PUMPA skrev:
evilaudio skrev:
PUMPA skrev:

Åfan. sad

Vad är de viktigaste grejerna som de "hoppar över" när de monterar på EN dag?
man dämpar inget,finns ofta inte tid att dra tjockare högtalarkablar hela vägen så man kopplar på sig på bilens befintliga kablar,monterar högtalarna i bilens orginalmonteringring(dock med adapter) men den är ofta på tok för klen..

finns inte tid att ställa in ljdet perfekt eftersom högtalare har en inspelnings tid på ca 20-100 timmar, lite beroende på va de är för högtalare.


finns nog mycke som de "slarvas" med när de gäller standardmontering, men de hänger mycke på att folk inte vil betala för en "proffsmontering"..

monteringen är sååå mycke viktigare än själva utrustningen.
Okej. Bra info, tack!

Hur många timmar tror du det skulle ta dem att lyfta min standardmontering till en proffsmontering?

Kankse är värt pengarna tänker jag... de tar 480 kr / tim... Jag kan nog pruta lite eftersom jag inte
är nöjd...
480 kr /timmen är billigt för montering.

ja skulle tippa på ca 2 dar om de ska bli bra gjort.. men då blir de ju ingen lyx utan bara en seriös montering.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Kör bara kör!
13 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
#23
evilaudio skrev:
480 kr /timmen är billigt för montering.

ja skulle tippa på ca 2 dar om de ska bli bra gjort.. men då blir de ju ingen lyx utan bara en seriös montering.
Ok. Men du tror att det är det största problemet med mitt ljud, att det är standardmonterat?

Har nu några tankar kring grejen att det låter sämst i förarsätet?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 juli 2010
#24
Har du testat att koppla bort baslådan och lyssnat hur det låter då? Tycker nämligen det verkar som att det är fasfel även mellan höger och vänster kanal fram, sen så kanske det skulle hjälpa lite mot det vassa diskantljudet att fasvända diskanterna. Om du vill kunna få ut allt av sakerna så bör du även byta huvudenhet så att du får en med lite mer inställningsmöjligheter.

Juste kom på en till sak ang. oljudet som du skrev att du har, finn det bara där när motorn är igång och ökar det med gasen?
Senast redigerat av ChriZtoffer (9 juli 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 634 Inlägg
9 juli 2010
#25
Det tar så jäkla mycket mer tid att montera bra än att bara montera. Först och främst tycker jag att du skall låta grejorna stå och spela iaf 20 timmar på lyssningsvolym innan det är någon idé att börja tweaka och ha sig.

Jag håller inte med Lonefox om att det mest är karaktären som ändrar sig de första timmarna, först skall upphängningar mjukna så konerna rör på sig mer, sedan efter det är det mest karaktären på ljudet som ändrar sig..

Vart i landet finns du?

Numera Saab 9-5 Aero -00

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
9 juli 2010
#26
andreas_gbg_ skrev:
Jag håller inte med Lonefox om att det mest är karaktären som ändrar sig de första timmarna, först skall upphängningar mjukna så konerna rör på sig mer, sedan efter det är det mest karaktären på ljudet som ändrar sig..
Och det är ju inte därför karaktären förändras? roll
Allt mjukas upp.
Det sker även efter inspelning och högtalarna "tar slut" dp upphängningen blir alltför mjuk. Men det brukar ta ett jäkla bra tag innan dess big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP


Sök