3479
Sök

Tonings spray

115 Inlägg
9 juli 2010
Trådstartare
Nu blir de att tona blinkers glasen fram och lysena bak, visst sprutar man de bara på insidan av glaset?

R1 driver!
5 128 Inlägg
9 juli 2010
Vad jag vet så sprutar man det på utsidan

115 Inlägg
9 juli 2010
Trådstartare
ja jag vet inte har aldrig gjort de förut.... tongue

<3 Japs
680 Inlägg
9 juli 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 11&p=1

Man tonar på utsidan, sen om man måste få bort det så finns det sån "anti-toningsmedel" så det går bort. Finns på Mekonomen. Dock är det inte bra för glasets yta att tona, ta bort, tona, ta bort etc etc...

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

Saabifierad
2 031 Inlägg
9 juli 2010
Det går att tona på insidan om reflektorn inte är inbyggd (vilket dom i praktiken är på nästan alla bilar). Skulle man kunna tona på insidan så lyckas man behålla glansen på utsidan. Med inbyggd reflektor är det dock för knepigt.

Tänk på att inte ta för många lager, det kommer att bli mörkare efter det har torkat så lägg på det antal lager du bestämt dig för så väntar du på att det torkar för att se hur resultatet blev. Tänk även på att reflexerna baktill måste synas när man besiktigar så det kan bli knepigt att få igenom glasen vid kraftig toning.

Själv tonade jag mina bakljus med 3 lager och det blev kanon, lagom mörkt plus att reflexerna syns igenom ändå (när man lyser med ficklampa på dom).
Senast redigerat av Slash (9 juli 2010)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

<3 Japs
680 Inlägg
9 juli 2010
Slash skrev:
Det går att tona på insidan om reflektorn inte är inbyggd (vilket dom i praktiken är på nästan alla bilar). Skulle man kunna tona på insidan så lyckas man behålla glansen på utsidan. Med inbyggd reflektor är det dock för knepigt.

Tänk på att inte ta för många lager, det kommer att bli mörkare efter det har torkat så lägg på det antal lager du bestämt dig för så väntar du på att det torkar för att se hur resultatet blev. Tänk även på att reflexerna baktill måste synas när man besiktigar så det kan bli knepigt att få igenom glasen vid kraftig toning.
Själv tonade jag mina bakljus med 3 lager och det blev kanon, lagom mörkt plus att reflexerna syns igenom ändå (när man lyser med ficklampa på dom).

Finns reflexer med att köpa på Biltema för typ 40 spänn, bara att "klistra" på till besiktningen smile
Sen kan farbror blå gnälla om man inte har dem på när man kör, om nu reflexen syns dåligt vill säga.

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

115 Inlägg

Sök