3470
Sök

Laddtrycksproblem audi s4

7 Inlägg
9 juli 2010
Trådstartare
tja
en dag när jag var ute och gjorde en omkörning med fullt laddtryck så tappade jag plötsligt allt laddtryck på en gång jag kom fram till jobbet och kollade över alla tryckslangar men alla som jag såg satt kvar. när jag sen skulle hem så var bilen fruktansvärt slö kanske kunde köra i 40km/h men så fort turbon skulle ladda minsta lilla så blir det som på filmen. länkar till filmen jag gjorde på besväret snälla hoppas nån har ett förslag. saker jag gjort är plugga dumpen så jag vet att det inte är den som läcker sen har jag kollat slangen till styrboxen även kollat lmm gått över alla tryckslangar nån som vet vad det kan va??
någon som har koll på om nån firma i närheten av nässjö kan provtrycka åt mej?
http://www.garaget.org/video/p7n18gdiwkh6
Senast redigerat av bmwsteffo (9 juli 2010)

körglädje=bmw

Quattro User
260 Inlägg
11 juli 2010
Jag tycker att det låter som läckage på filmen, börjar susa/vina/pysa när den försöker ladda.
Kolla de 3 tryckslangarna efter sprickor igen, nooooga.

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.

7 275 Inlägg
11 juli 2010
Hål i en tryckslang eller IC'n.

546 Inlägg
11 juli 2010
av det jag hörde på filmen så tror jag FourRings är på rätt spår

MVH

48 Inlägg
13 juli 2010
Att bilen endast gör 40 kmh kan inte endast bero på förlorat laddtryck....den ska ju funka även att köra på vacum....tänkte först att det var wastegaten som hängt sig i öppet läge med tanke på att du laddade fullt...men övergav tanken.....motorn borde funka fint, dock som en sugmotor utan ladd dvs slö.
Senast redigerat av rollerrocker (13 juli 2010)

Sök