2970
Sök

Smakråd: Vilken färg på mina bromsok?

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
11 juli 2010
Trådstartare
Hej!

söker tips på vilken färg som passar bäst på bromsoken på min bil.

kulörerna jag har att välja mellan är: svart, silver, vit, röd, blå, grön och guld.
anledningen till att ja bara har dem att välja på är att jag får tag i färgen billigt genom jobbet smile

så vad tycker ni? jag är väl mest inne på röd eller blå...

https://www1.garaget.org/archive/19/18300/195029/195029-1899783.jpg

MVH Fredrik

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
11 juli 2010
silver eller blå tkr jag.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

183 Inlägg
11 juli 2010
silver, ser skitfint ut till blått

43 Inlägg
11 juli 2010
Håller med de andra silver lr blå...funderar på silver på mina, jag har svart bil  smile
Lycka till och lägg ut bild sen...

1 679 Inlägg
11 juli 2010
silver eller gult om du kan få tag på det smile
Annars guld kanske, beroende på hur guldfärgen ser ut smile

39 Inlägg
11 juli 2010
SILVER helt klart

Forummoderator
26 363 Inlägg
11 juli 2010
Silver tycker jag också smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 903 Inlägg
12 juli 2010
Trådstartare
tack för alla åsikter smile

hade fel för mig! just blå och grön fanns inte. var ljusgrön, mörkgrön, ljusblå och mörkblå det fanns tongue men inget som röstat på nån av dom iaf så spelar nog ingen roll wink

lutar faktiskt åt silver smile
men ska först undersöka om gult går att få tag i, när ja tänker efter så hade de varit grymt snyggt wink

MVH

1 679 Inlägg
12 juli 2010
_Fredde_volvo_ skrev:

hade fel för mig! just blå och grön fanns inte. var ljusgrön, mörkgrön, ljusblå och mörkblå det fanns tongue men inget som röstat på nån av dom iaf så spelar nog ingen roll wink

men ska först undersöka om gult går att få tag i, när ja tänker efter så hade de varit grymt snyggt wink

MVH

ljusblått skulle också kunna bli riktigt snyggt big_smile
Men har du ingen kompis som kan lite i photoshop som kan lacka om dina ok i alla världens färger för att se vilken som passar bäst smile
Annars så äre ju bara att göra lite halvdant i paint bara för att få en liten uppfattning smile

1 903 Inlägg
12 juli 2010
Trådstartare
JimmyAndersson skrev:
_Fredde_volvo_ skrev:

MVH

ljusblått skulle också kunna bli riktigt snyggt big_smile
Men har du ingen kompis som kan lite i photoshop som kan lacka om dina ok i alla världens färger för att se vilken som passar bäst smile
Annars så äre ju bara att göra lite halvdant i paint bara för att få en liten uppfattning smile

har testat lite innan själv i PS. men det blir aldrig så verklighetstroget som man vill tongue

739 Inlägg
12 juli 2010
silver jag har redan målat mina på min Blåa golf blev jävligt snyggt med silver

StenkrossTomte
359 Inlägg
12 juli 2010
Gult kan också bli jävligt snyggt, men mycket har ju med o göra hur övriga bilens framtidsplaner kommer se ut,

No turbo shit! Just Real Power!

R1 driver!
5 128 Inlägg
12 juli 2010
Skulle säga gul eller silver! Men så hade du inte gul, därför lägger jag min röst på silver! smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
12 juli 2010
som många andra. silver eller blå. rött har så många och det är nog den vanligaste & tråkigaste färgen tyvärr. annars blanda blå & röd tongue

I got Dubs!
2 423 Inlägg
1 903 Inlägg
12 juli 2010
Trådstartare
jag hade som sagt inte gul men tog en vit burk och stoppade in i blandningsmaskinen på jobbet så ska se om ja kan lura den att bli gul tongue är inga stora pengar det handlar om så kan ju måla om till någon annan färg om det inte blir bra smile tänkte se om jag kunde blanda till den där riktigt pippigula färgen som tex porsche och saab har tongue

MVH

43 Inlägg
15 juli 2010
_Fredde_volvo_ skrev:
jag hade som sagt inte gul men tog en vit burk och stoppade in i blandningsmaskinen på jobbet så ska se om ja kan lura den att bli gul tongue är inga stora pengar det handlar om så kan ju måla om till någon annan färg om det inte blir bra smile tänkte se om jag kunde blanda till den där riktigt pippigula färgen som tex porsche och saab har tongue

MVH

Nej nej nej...inte pippigul!
Tänk om...  wink

658 Inlägg
15 juli 2010
Jag skulle tagit silver eller svart. I tredje hand gul.
Photoshop i all ära men har du tillgång till färgerna skulle jag måla provbitar och ställa innanför fälgarna för att se hur det ser ut.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

1 903 Inlägg
15 juli 2010
Trådstartare
index skrev:
Jag skulle tagit silver eller svart. I tredje hand gul.
Photoshop i all ära men har du tillgång till färgerna skulle jag måla provbitar och ställa innanför fälgarna för att se hur det ser ut.

jag hade lite provbitar på jobbet som vi har och visar kunderna när dom ska välja färg, tog och höll dessa bredvid oken och valet föll på mörkblå. den var ganska så nära originalfärgen på bilen tongue

den gula jag skulle blanda mer blev grön än gul lol så om någon behöver hammarlack som matchar gröna arbetsbyxor så har jag en över big_smile

MVH

Sök