Tjenare! Jag har noll koll på slutsteg och baslåda och har lust att installera en lite baslåda
Det jag söker är något billigt, absolut ingen extremt! Finns det något kit för runt 1500-2000kr ? Ni märker att jag inte vill ha något überljud utan kanske en vanlig 10" bas och ett slutsteg endast för den basen!
Tjenare alla.. har inte tänkt på mycket på billjudet dom senaste månaderna nu pga jobb men nu har jag iaf köpt ett slutsteg. Basen hade min far liggandes. Funkar dom 2 ihop? Om inte vad rekommenderar ni för bas till det steget?
Steg: GAS Alpha x100.4 800W Bas: Tanlon 10" max 800W 4 Ohm
Nån som vet mycket om detta slutsteg och hur man ska koppla så man bara har 1 högtalare till det? Eller är det bästa att fixa 2 basar och köra 2 channel?
Varför ett 4-kanals steg till en bas? Du kommer inte kunna använda hela det steget till basen, dock ett par kanaler till basen (bryggade) och ett par kanaler till framsystemet eller liknande.
Senast redigerat av ChriZtoffer (13 november 2010)
Det var ju det jag undrade Om det är bättre att införskaffa mig 2 basar ist Steget fick jag billigt så det är inget alternativ att köpa ett annat! Ska endast ha en baslåda så är det bättre då att köpa 2 st basar och köra 2-kanals?
Det var ju det jag undrade Om det är bättre att införskaffa mig 2 basar ist Steget fick jag billigt så det är inget alternativ att köpa ett annat! Ska endast ha en baslåda så är det bättre då att köpa 2 st basar och köra 2-kanals?
ja köp 2 stycken basar, eller så driver du den basen som du har på 2 kanaler (bryggade) och driver framsystemet med dom andra 2 kanalerna. om du ska köpa en nya låda köp den på blocket, så kommer du billigare undan:)