2889
Sök

Kan man byta plats på vexlan i en framjuls driven bil ex en golf

110 Inlägg
12 juli 2010
Trådstartare
ja som rubriken sejär kan man byta plats på vexlan i en framjuls driven bil ex golf motor ? jag skulle vila byt plats på vexlanså att dom hamnar motsat till vad dom är vanligt vis. för att min kompis har bygt en rör bil med en golf motor bakom setena så vexlarna är motsat till vanligt så dett är jobigt att koma ihåg var vexlan sitär när dom är bak och fram:/
Senast redigerat av ROBIN_____ (12 juli 2010)

KHRacing
12 juli 2010
ROBIN_____ skrev:
ja som rubriken sejär kan man byta plats på vexlan i en framjuls driven bil ex golf motor ? jag skulle vila byt plats på vexlanså att dom hamnar motsat till vad dom är vanligt vis. för att min kompis har bygt en rör bil med en golf motor bakom setena så vexlarna är motsat till vanligt så dett är jobigt att koma ihåg var vexlan sitär när dom är bak och fram:/

Det gårt säkert, men kräver en väldigt stor ombyggnad utav spakstället & annat.

Inte att rekommendera.

Smålänning
7 887 Inlägg
12 juli 2010
Såg att du va finne, annars hade den där stavningen verkligen blivit sågad wink

Enda är väll att bygga om länkaget. Vänd på hela steken så bör växlarna hamna likadant.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

5 089 Inlägg
12 juli 2010
Din kompis har byggt bilen och du ska köra den?tongue Och om han enns har byggt en sådan speciellt bil, borde man ju tycka att han har vett till att fundera ut hur man vänder håll på växlarna;P

Annars är det ju bara att vänja sig vid det? många "sportvilar" som har ettan neråt;P

\Lindgren

Varningar. 36
1 200 Inlägg
12 juli 2010
Edit; Vad fan? Har han en bil med motorn bakom sätet, eller är det så han VILL ha det?
Senast redigerat av TFkarlsson (12 juli 2010)

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Sök