3979
Sök

940 ltt vs 740 tic

10 Inlägg
13 juli 2010
Trådstartare
Tjenare!

Det är så att jag ett tag funderat på att skaffa en 940 ltt, men när jag häromdan satt och kollade på blocket kollade jag även lite på 740 tic och noterade att de oftast har mer hästar än 940 ltt.

Så min fråga är helt enkelt, vilken går bäst?
En 940ltt på ca 130hp
Eller en 740 tic på ca 180hp?

Hästkrafter är väl inte allt med det är ändå ganska stor skillnad fastän 740 generellt är äldre än 940
Någon biltokig här som har erfarenhet utav båda delar?

Undrar även hur de skiljer sig i pris på försäkringar och bensin förbrukning

MVH

4 670 Inlägg
13 juli 2010
Arne_aligator skrev:
Tjenare!

Det är så att jag ett tag funderat på att skaffa en 940 ltt, men när jag häromdan satt och kollade på blocket kollade jag även lite på 740 tic och noterade att de oftast har mer hästar än 940 ltt.

Så min fråga är helt enkelt, vilken går bäst?
En 940ltt på ca 130hp
Eller en 740 tic på ca 180hp?

Hästkrafter är väl inte allt med det är ändå ganska stor skillnad fastän 740 generellt är äldre än 940
Någon biltokig här som har erfarenhet utav båda delar?

Undrar även hur de skiljer sig i pris på försäkringar och bensin förbrukning

MVH

Alltså om du tänker till på din fråga vilken går bäst 130hk eller 180hk så borde svaret vara ganska enkelt.

Sen går de få upp en llt i dom effekterna relatift enkelt.
Många som ja känner som kört både 940 turbo o 740 turbo tycker oftast att en 740 är mycke bättre.
Då många tycker att det är jobbigt med bakrutan på 940 smile
Men 940 motorn är "Bättre" än vad 740 motor är eftersom det sitter en et i i dom äldre 740. och dom har klenare stakar än vad 940 har.

Sen om man ska upp i lite effekt så ska man väl satsa på en nyare 940 då dom har oljekylning på kolvarna.

Försäkring kan inte vi svara åt dig för det måste du kolla upp själv men en ltt är billigare än en fulltryck.

Edit: Ser att det är ditt första inlägg men testa o sök på båda modellerna så kommer du ha läsning i flera veckor o du kommer få fram många olika åsikter om dessa bilar. Ett tips smile
Senast redigerat av mickius (13 juli 2010)

10 Inlägg
13 juli 2010
Trådstartare
Tackar för snabbt svar wink

Sök