3551
Sök

Sugtrimma vs turbo trimma

407 Inlägg
14 juli 2010
Trådstartare
#1
Vad är skillnaden mellan en B230F på 200 hk och en B230FT på 200 HK.
Vem är billigast att trimma?

German Engineering
9 083 Inlägg
14 juli 2010
#2
Får ut mer effekt på turbon och mkt billigare än att trimma sugmotor.

Mvh

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 juli 2010
#3
sök lite så hittar du svaren

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

415 Inlägg
14 juli 2010
#4
Skillnaden är att det är riktigt coolt med en 200 hästars b230f medans en 200 hästars b230ft bara är att sätta i ett chip och en pysventil, mao inte lika manligt tongue För att få 200 sughästar krävs en ganska omfattande portning, x-rör, nån fräsig kam, ev strokning, komphöjning, några festliga förgasare eller lite större spridare med en bra mappning till. Så det kostar om man vill ligga på topp.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

711 Inlägg
14 juli 2010
#5
Man brukar få höra:
Räkna med
1000kr per hästkraft, sugtrim
300kr per hästkraft, överladd.

Turbo är nog enklare att börja med och mycket billigare. Du kommer ännu billigare undan om du gör en riktigt sniktrimning, då kan du pressa ut ganska bra med juice för ganska lite peng. Å andra sidan kan du hälsa hejdå till driftsäkerheten.


1 534 Inlägg
14 juli 2010
#6
En turbomotor/överladdad motor får man oftast ut mer effekt för pengarna,
till skillnad mot en sugmotor, som kostar rätt mycket mer och kräver en hel del kunskap men man får oftast inte ut lika mycket effekt men jag tycker iof effekten är ointressant det intressanta är ju hur bilfan beter sig på vägen



Sök