3342
Sök

Vart sitter bränslepumpsrelät på Volvo 850 -94?

MoffeGreven
14 juli 2010
Ja som topic.

Tror ni att bränslepumpsreläet kan vara det felet, bilen kan bara dö av helt tvärt och sen är den lite svårtstartad, men sen funkar den tills nästa gång den stannar, viket man inte vet när det blir.

ServiceTekniker
77 Inlägg
14 juli 2010
Kan vara relät, kan vara mycket, impulsgivare, kamaxelgivare osv, pump relät sitter under säkringsboxen om jag inte kommer ihåg fel, man får skruva loss överdelen, sitter med en skruv i varje hörn, ett grönt relä tror jag att det ska va.

ServiceTekniker Volvo/Renault

MoffeGreven
15 juli 2010
jo men, tänk byta de där pumpreläet först å se. Tack. smile

MoffeGreven
20 juli 2010
tänkte bara säga att det var bränslepumpsreläet det var fel på. Så har ni en 850 som stanna tvärt ibland och är svårstartad så testa byt bränslepumpsrelät. smile

65 Inlägg
1 juni 2014
Min nyköpta 850 94 startar inte ibland och nu är det som att det är soppatorsk fast mätarn visar iaf 10l
Vart sitter soppapumpen så man kan lyssna om den går?

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
1 juni 2014
FYL skrev:
Min nyköpta 850 94 startar inte ibland och nu är det som att det är soppatorsk fast mätarn visar iaf 10l
Vart sitter soppapumpen så man kan lyssna om den går?

I tanken

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

65 Inlägg
1 juni 2014
Okej en bara alltså?
Fan att de ska va samma fel när man köper en "ny" bil :p
De har dock bara hänt 2 ggr att den inte startat o väntar man ett tag så har den gått igång.

2 452 Inlägg
1 juni 2014
bara för att den tvärdör så behöver det inte vara relät som är kasst,bränslepump har med en livslängd o på dom bilarna jag bytt så har det varit pumpen...allt över 20000 km så är det bra med pumpen som går...

döden kommer tillbaka

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
1 juni 2014
FYL skrev:
Okej en bara alltså?
Fan att de ska va samma fel när man köper en "ny" bil :p
De har dock bara hänt 2 ggr att den inte startat o väntar man ett tag så har den gått igång.

Ja du verkar ha flyt med dina soppapumpar hehe. Hoppas det löser sig

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Sök