allå. köpte en stereo förra veckan för en hundralapp som FUNGERAR PERFEKT förutom att den inte kan driva några högtalare. alltså den går igång och ger ut lågnivå-signaler och allt men är helt död när de gäller högnivån. vad är trasigt? kan man bryta upp boxen och fixa skiten eller är det bara att acceptera?
bildesh:
skulle vara skönt om de fanns nån lätt fix. alla högt-utgångar är döda, kanske också skulle nämnas. alla halvtaskiga svar välkomnas
Inte så enkelt då som att den inbyggda förstärkaren är avstängd? Vet att jag kan göra så i min iaf. Annars så kan den inbyggds förstärkaren vara bränd, måste ju finnas nån anledning till att du gav bara 100kr...
tack, tror de ligger utanför min kompetens dock. såg effekttransistorn som ska bytas, men som du sa så verkar allting vara skruvat i allting. inte värt jobbet helt enkelt.
köpte den för att ha in en bärbar stereo egentligen, så den måste kunna driva högtalare. men nu när du säger de så har jag bara steg i bilen. kan ju slänga in sattyget där och slita ut gamla stereon och använda den istället.