en polare har en s40 med bsr steg 1 och kör med 1,4bar i ladd. vi har haft diskusstioner om detta håller i längden och om det är "hälsosamt". tacksam för svar så vi kan slå spiken i kistan:cool:
Det borde inte försämra livslängden så värst mycket om bilen underhålls och behandlas på ett bra sätt! Aggregaten i dem är ju ganska så tåliga men visst, det mest ligger nog precis på gränsen, men så länge man är på rätt sida gränsen håller det ju
"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
har pratar om att han satt ett t-kors och sen en slangbit?:S.....det ska tydligen bli bättre?
så körde jag med min s40 skulle inte rekomendera att göra det blåste turbon va rätt tur att det inte hände nånt mer va ung å dum helt enkelt.. fast jag hade inget chipp i min bil. fanns knappt att köpa detta var 00 då hade inte autotech eller bsr knappt öppnat sina dörrar för chipp trimning
okej...grejen är den att jag funderar på att köpa bilen. den har gått 16 000 och de va det jag ville veta han har kört med det laddet i drygt ett halvår och bilen går hur fint som helst...spikar ingenting. ville bara veta om jag vågar köra med den på det laddet eller om man ska ställa ner det.....olika svar o erfarenheter finns det ju
MIn polare gjorde exakt samma sak.. Och nu går den sämre än original.. han bytte turbon men hjälpte inte.. Så förmodligen så har motorn fått så mycket stryk att den inte orkar mer. Och det tog halvår år innan det hände.. Och han laddade bara 1,2 då..
Det handlar ju lite om att ladda högt med rätt program och hårdvara också, Autotech som har rejäl erfarenhet av X40 öppnar inte motorn förrän man kliver över 300hk oavsett årsmodel. Men steg1 som bara innebär chip för att sedan pystrimma upp till 1.4-1.5 håller garanterat inte i längden.
Känns som att den motorn inte kommer att hålla i längden om han "fuskat" upp den med pys. Inte pga turbon ett 14T agg borde klara det men nja... jag hade nog själv varit skeptisk. Bara ett hett tipps.