elof_power skrev:
FreddeK skrev:
Klart alla är välkomna osv och att alla inte kan ha fina bilar förstår ju jag med men då vet man ju vilka denna träffen var till för. Inte åkte jag för att se 90 procent tråkbilar. Går nog mer igång om jag besöker ikeaparkeringen en vardag full med kundbilar;).
Instämmer bara..! Kanske skulle försöka dela in parkeringen lite.? kanske ha en Japan del och en Tysk del en USA del och en del för Sverige.?
Nää men nu var det ju ändå en "Spontan träff" så jag tycker nog inte det skall bråkas om vilka som kom och vad alla gjorde efter som det inte var någon som "höll" i det hela (så som jag har förstått det hela).
Ni är välkomna att kliva ur bilarna och vandra runt.
Hade gärna tagit en pratstund med fler, men jag går inte fram till en bil där folk sitter med stängda rutor och stirrar i taket för att hälsa.
Jag är själv inbiten volvohatare, men alla måste vara välkomna. Många av dem som idag kör de mest extrema bilarna började i en plåtburk och lärde sig hur allt fungerar.
Och som en del sagt, jag såg ingen svineri från någon av volvobilarna. Det var chockerande och så otroligt positivt att jag höll på att svimma. Det visar att alla kan när de vill.
Megafonerna får folk gärna lämna hemma, men jag vet inte hur mycket bättre det skulle vara med ett bassrace eller bara 2bilar som spelar högt och kör olika musik som skär sig i varandra...
Det fanns många fina bilar, från BMW till Supror, Volvo, Maserati osv. Det fanns saker för alla smaker (även om jänkebilar var underrepresenterade).
Jag hatar att argumentera mot folk som har en åsikt, men i detta fall kom jag till träffen 15min efter att regnet upphört - då man kunde titta på bilarna ordentligt. Då fanns många fina bilar, massor med pratglada människor. Alla som gick ur bilarna och hälsade kunde känna den trevliga stämningen som rådde.
Jag åkte förbi parkeringen på väg till jobbet imorse. Jag har aldrig sett parkeringen så ren. Någon som vet om de sopat den eller var folk bara så enormt duktiga?