3721
Sök

Högtalarkabel 9-3 -99

9 Inlägg
23 juni 2006
Trådstartare
skall uppgradera mitt as2 med 6.5" i framdörrarna öppnade vänster framdörr och där fanns kabelfärgerna vit/orange och vit/gul vilken är + respektive - av dom ? och är det bara att koppla in så funkar det eller måste jag har någon typ av addapter efter inkoppling av +/-

1 631 Inlägg
24 juni 2006
Du måste ju koppla in andra änden av högtalarkablaget nånstans, till en förstärkare eller cd-spelare.

Leta upp den sidan och så mäter du vilket som är plus och minus.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

9 Inlägg
24 juni 2006
Trådstartare
Men om jag kopplar in på högtalarna kommer det att funka då eller behöver jag någon adapter eller liknande?

1 631 Inlägg
24 juni 2006
Nej, du behöver inte någon adapter. Men troligtvis så funkar det ändå inte eftersom andra änden av kablarna du hittat inte är inkopplade nånstans. Men det är väl enkelt att testa om du ändå har rivit dörren?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

9 Inlägg
25 juni 2006
Trådstartare
aa fast har bara öppnat högtalargallret och där finns 2 kablar som är samman satta vit/gul och vit/orange måste ju skala bort sockerbiten och koppla in på högtalaren men vilken är + och - är inte hajj på mäta och så ?

1 631 Inlägg
26 juni 2006
Jag vet inte vilken som är plus eller minus. Det kan du testa/se när du hittar andra änden av kablaget.

Det värsta som händer om du kopplar fel är att högtalarna spelar ur fas, inget skadligt alls men det låter lite tunt och ofokuserat. Men jag vidhåller att det troligtvis inte blir något ljud alls då kablarna troligtvis hänger löst bakom mittkonsollen.

// Gurra

Sök