15 juni 2011
Trådstartare
Varit mindre lycklig det senaste så här kommer en liten sammanfattning om vad som hänt under den senaste veckan.
9/6
Var iväg och handlade en sväng när jag sedan skulle åka tillbaka hemåt samt hämta ut nya x-röret så small det till i bilen. Rullade till sidan och vänster framhjul hade trycks upp i hjulhuset så det stod kraftigt diagonalt ut.
Alla hjulbultar var puts väck, skivan är paj, oket är paj och framskärmen är paj. Blir att riva ner det ikväll/natt och se hur mycket annat som förstörts.
Kul när någon svettig tattare har vart på och förstört för andra. Kollade alla bultar senast igår då jag efterdrog några skruvar jag bytt på höger sida.
10.e Juni
Fronten, skärmar, bromsar demonteras.
11.e Juni
Nytt bromsok inköpt och lackerat, bilen ses över noggrannare efter skador och det visar sig att fronten och länkarmen var illa åtgånget förutom en total skrot bromsskiva och ett kass bromsok.
Medans allt var nere passade jag även på att trixa med 4->3" reduceringen från luftfiltret till sugröret och lyckades få in det nya luftfiltret modell STORT där det ska sitta. Dock är det tajt men nog fasen sitter det där iallafall.
Senast redigerat av hedley (15 juni 2011)
"Liberty of thought is the life of the soul"