Så glömde man naturligtvis kameran när det var mekdags.. men men.
Topplocks packningen är bytt och det högglanspolerade gasspjället sitter monterat. Dock har jag problem i form av att kylarvatten trycks ut konstant. Var en sväng på mekonomen idag och inhandlade ett nytt termostat som ska bytas inom de närmaste dagarna:)
Sen kan jag glädje mig själv och intresserade åt att bilen ska in till Racestuff igen på torsdag för lite nytt godis
Så glömde man naturligtvis kameran när det var mekdags.. men men.
Topplocks packningen är bytt och det högglanspolerade gasspjället sitter monterat. Dock har jag problem i form av att kylarvatten trycks ut konstant. Var en sväng på mekonomen idag och inhandlade ett nytt termostat som ska bytas inom de närmaste dagarna:)
Sen kan jag glädje mig själv och intresserade åt att bilen ska in till Racestuff igen på torsdag för lite nytt godis
nu får du säga vad som ska hitta ner i motorn.....
Så glömde man naturligtvis kameran när det var mekdags.. men men.
Topplocks packningen är bytt och det högglanspolerade gasspjället sitter monterat. Dock har jag problem i form av att kylarvatten trycks ut konstant. Var en sväng på mekonomen idag och inhandlade ett nytt termostat som ska bytas inom de närmaste dagarna:)
Sen kan jag glädje mig själv och intresserade åt att bilen ska in till Racestuff igen på torsdag för lite nytt godis
Så glömde man naturligtvis kameran när det var mekdags.. men men.
Topplocks packningen är bytt och det högglanspolerade gasspjället sitter monterat. Dock har jag problem i form av att kylarvatten trycks ut konstant. Var en sväng på mekonomen idag och inhandlade ett nytt termostat som ska bytas inom de närmaste dagarna:)
Sen kan jag glädje mig själv och intresserade åt att bilen ska in till Racestuff igen på torsdag för lite nytt godis
Vart trycks vattnet ut?
Det vet jag ej eftersom trycket byggs upp allt eftersom bilen går. Termostatet är dock bevisligen kass ändå eftersom att temp mätarn inte går längre upp än första delen av det vita så tänkte passa på att byta det och se om felet ligger i att den inte öppnat sig korrekt vilket lätt kan leda till ett övertryck i systemet.
Så glömde man naturligtvis kameran när det var mekdags.. men men.
Topplocks packningen är bytt och det högglanspolerade gasspjället sitter monterat. Dock har jag problem i form av att kylarvatten trycks ut konstant. Var en sväng på mekonomen idag och inhandlade ett nytt termostat som ska bytas inom de närmaste dagarna:)
Sen kan jag glädje mig själv och intresserade åt att bilen ska in till Racestuff igen på torsdag för lite nytt godis
nu får du säga vad som ska hitta ner i motorn.....
hehe na jag svarar med bilder och information på torsdag kväll eller fredag förmiddag ) Sen är det även ett par andra överraskningar som kommer till bilen inom 1-2v
Så glömde man naturligtvis kameran när det var mekdags.. men men.
Topplocks packningen är bytt och det högglanspolerade gasspjället sitter monterat. Dock har jag problem i form av att kylarvatten trycks ut konstant. Var en sväng på mekonomen idag och inhandlade ett nytt termostat som ska bytas inom de närmaste dagarna:)
Sen kan jag glädje mig själv och intresserade åt att bilen ska in till Racestuff igen på torsdag för lite nytt godis
Vart trycks vattnet ut?
Det vet jag ej eftersom trycket byggs upp allt eftersom bilen går. Termostatet är dock bevisligen kass ändå eftersom att temp mätarn inte går längre upp än första delen av det vita så tänkte passa på att byta det och se om felet ligger i att den inte öppnat sig korrekt vilket lätt kan leda till ett övertryck i systemet.
Kör du bensin eller etanol? Kör du för hög tändning så får du punktkokningar och den trycker ur sig vatten ur expantionskärlet.
Men vid punktkokning så inträffar det väl när man kör hårt? Mitt inträffar alltid oavsett hur lugnt jag än kör. Tar väl ca 2mil innan jag måste fylla på vatten igen.
Men vid punktkokning så inträffar det väl när man kör hårt? Mitt inträffar alltid oavsett hur lugnt jag än kör. Tar väl ca 2mil innan jag måste fylla på vatten igen.
Okej! Punktkokningar får du vid fullast ja. Vid kokningar får du ett väldigt tryck i kylsystemet. Det är inte så att du spräck en kylarslang eller något pga. detta?
Hade kylar slangen vart spräckt så hade det ju läckt även på tomgång? Den bygger upp ett rejält tryck i kylsystemet nu men man ser inte att det läcker förrän man kört en stund och då visar det sig bara i form av stänk lite överallt.
I lördags var jag nere i göteborg och köpte mig en ny topp modell MYS.
Spec på toppen: Mike Billet T5 topp.
276/10.4 kamaxlar (ENEM) Ställbara kamdrev Race portad på både avgas/insugsida Sfäriska förbränningsrum Bearbetade tryckargropar för att kunna köra med 276/10,4 Trollspeed ventilfjädrar Mirafrästa säten Inslipade ventiler Nya tätningar Nya ventilstyrningar Nya T7 Tryckare Flödestestad, uppmätta förbränningsrum.
Extra kul att veta: Portningen gjord med Pikes peak saabens topp som mall= en av de värsta saab topparna i landet?
Ska vara god för 850hk+
Sen fick jag även ett paket i fredags med min nya ratt och nya pedaler, vilket verkligen var på tiden men tack vare dhl hade paketet legat och väntat på mig i 1v utan avisering.. KUL..