3236
Sök

Kapa av taket med såg

143 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
Hejsan.
Jag funderar på att kapa av taket på min S70 med tigersåg.

Så min fråga är väll om det går mycket el eller vattenledningar i taket som man skall akta.
Eller är det bara att köra på.?

5 089 Inlägg
23 juli 2010
Är du frisk till att börja med?
och ja det går kablar längst med varje stolpe.. och hade du tänkt att kapa av taket bara sådär med full inredning så startar nog inte bilen så bra efteråt...

Och jag frågar igen. ifall att.. är du verkligen frisk? S70 är inte samma sak som 240 ;P

\Lindgren

4 670 Inlägg
23 juli 2010
får ja bara fråga varför du ska göra de? smile

566 Inlägg
23 juli 2010
ja någon måste vara först att cabba en s70 wink Ganska kul för jag satt och fundera härom dan att en s70 skulle vara snygg som cab.

143 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
Jag är helt friskt. Men skulle vara sjysst med cab nu när det är så bra väder och så...

16 197 Inlägg
23 juli 2010
fulle skrev:
Jag är helt friskt. Men skulle vara sjysst med cab nu när det är så bra väder och så...

lycka till att regga in den som Cab..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

143 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
regga in?? jo du!! haha.

16 197 Inlägg
23 juli 2010
fulle skrev:
regga in?? jo du!! haha.

ska du köra med den lagligt så måste den ju reggas som cab å de e typ omöjligt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Driver
2 111 Inlägg
23 juli 2010
Ja du verkar verkligen helt frisk som tänker förstöra en s70 t5 ?. roll

(Utgår ifrån att det är den som du har uppladdad.).

En 240/740 osv , fine... Men en s70?. cool

Mvh Janken
Senast redigerat av Janken (23 juli 2010)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

143 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
Ja, och vissa köra ferrari? visst är det konstigt.?

8 250 Inlägg
23 juli 2010
Kom bara ihåg att inte öppna nån dörr efter att du kapat av taket, det är ju bärande och utan det så kan karossen mycket väl vika sig.

8 883 Inlägg
23 juli 2010
Att det skulle gå vattenledningar i taket tror jag inte men som någon skrev tidigare så går det elledningar.
Ser inga problem i att köra sågen i taket det är ju din bil så såga på du.wink

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

143 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
Vattenledningar? skrev kanske lite snabbt där? menade enbart el.

Bärs!
3 456 Inlägg
23 juli 2010
Håller med Hamilton, Kapa på! Glöm inte att fota massor och släng upp bilderna här sen. smile

Garaget.org peakade 2008.

Japsare
502 Inlägg
23 juli 2010
lite negativt verkar de från vissa... ja säger att de ä din bil, kappa på o gör resten seriöst så löser sig nog de mesta me tiden smile

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

KHRacing
23 juli 2010
Borde gå att regga som ombyggt fordon utan problem,s amt att helfordonsgodkännandet försvinner.

men för att regga krävs det förstärkningar i sidorna vad jag vet, exempelvis som en BMW E30 cab har från fabriken, en förhöjd tröskel.. kan exempelvis byggas med en balk i 3mm tjocklek somhar måtten 25x100mm typ... som sedan svetsas hela vägen från A-stolpen till C -stolpen + mera förstärkningar...

Sedan lär du troligen få svetsa igen bakdörrarna då en kapad B-stolpe inte orkar bära bakdörrarnas egen tyngd.

1 534 Inlägg
23 juli 2010
bästa är om du sitter i bilen när du kapar taket, du kommer åt mer då
be gärna en polare filma undertiden
nej de går ingen el överhuvudtaget i taket, bara lossa batteriet för att vara extra säker

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
23 juli 2010
är bara och kappa på de:)

hellre pallbocks kung än trailer queen

Cupra_
23 juli 2010
Varför sparkar alla bakut på killen? Det är en 12 år gammal bil, och ska man dra det ännu längre så är det en 850 med lackade lister typ.. Nej men ni fattar kanske vad jag menar.. Ok om det var nån som gjorde det i en 2-3år gammal bil men en 12 år gammal volvo är väl inget att hetsa upp sig för? Ge vettiga svar istället så hans bygge blir lyckat.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
23 juli 2010
glöm inte att om du ska regga den så måste du fixa bältes infästninten  och bältet får inge luta ner mer än 20grader ner från axeln smile

annars är det bara att köra på . nån måste ju va den första med s70 tongue

undra va folk sa när första 240 kapades

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Sök