3406
Sök

Funderar på att köpa en aero 06

10 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
hej har varit ute å kollat på saab aero 2,8l v6 2006. fins de några större kända fel påå dom eller är dom så jäkla bra som alla säger, hoppas  de:D

135 Inlägg
24 juli 2010
Ett känt fel är att anslutningarna till expantions kälet går av  dom nya har grövre anslutningar. Annars en mycket go bil, är mycket nöjd med min egen smile

Hemmainstruktör
641 Inlägg
24 juli 2010
sanhoj skrev:
Ett känt fel är att anslutningarna till expantions kälet går av  dom nya har grövre anslutningar. Annars en mycket go bil, är mycket nöjd med min egen smile

Finns en ny modell av expansionskärlet och slangarna att byta till.
Men utöver det verkar det vara en jävligt bra bil och motor, inte vart ut för några andra större problem på dom. Riktigt go å köra och skön motorljud också.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

10 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
oki skönt att veta innan köp. möjligtvis ingen som vet hur mycket växellådorna tål manuel samnt automat

2 021 Inlägg
24 juli 2010
Manuella 6vxl lådan håller för bra mkt, Getrag f40 tror jag den heter.

135 Inlägg
24 juli 2010
Pukadjuret skrev:
sanhoj skrev:

Finns en ny modell av expansionskärlet och slangarna att byta till.
Men utöver det verkar det vara en jävligt bra bil och motor, inte vart ut för några andra större problem på dom. Riktigt go å köra och skön motorljud också.

Jo jag vet wink Fick själv byta förra semestern !
Senast redigerat av sanhoj (24 juli 2010)

299 Inlägg
24 juli 2010
råd med en ny saab själv? alla som har ett jobb i det här landet, kan ta en kredit o köpa en ny svensson saab. men jag åker hellre gammal tidlös premiumbil från tyskland !!!

det räcker att läsa sig till vilken skit saab är. GM klädde av saab totalt.
Senast redigerat av Aquilla (24 juli 2010)

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

1 298 Inlägg
24 juli 2010
Aquilla skrev:
råd med en ny saab själv? alla som har ett jobb i det här landet, kan ta en kredit o köpa en ny svensson saab. men jag åker hellre gammal tidlös premiumbil från tyskland !!!

det räcker att läsa sig till vilken skit saab är. GM klädde av saab totalt.

Om du hellre kör tidlös premiumbil från tyskland så respekterar vi det. Men vad du gör i denna tråden där TS är intresserad av en Saab är en bra fråga.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

41 Inlägg
24 juli 2010
Framfjädrar och hjullager brukar också ha en tendens till att säga ifrån. Jag förstår ju då inte vad som är skit med Saab?

1 298 Inlägg
24 juli 2010
Du kan ha en poäng, men samarbetet med GM har även resulterat i fördelar. Ett lysande exempel på det är just turbosexan som jag tror de flesta tycker är en trevlig motor.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
24 juli 2010
Aquilla skrev:
jag tyckte saab va lite eget o orginellt innan GM satte foten i det. jag har inget emot en saab 9000 CSE med pilotstolarna i. men GM lyckades ju göra bättre bil av opel på bekostnad av saab. det va min poäng.

Men vad har det med tråden att göra? Varför postade du? Det har väl inget med vad TS frågade efter att göra?

SS Aero är en galet skön bil att köra och bottenvridet ur sexan är grymt, andrahandsvärdet är bättre än 9-5:an, törstig men rimlig förbrukning (spec på landsväg).

Kända fel:

Expansionskärl, problem med kodningen av nycklarna och bältessträckarna. (iaf vad jag kommer på)

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

945 Inlägg
24 juli 2010
Den bil som är aktuell för dig, trådskaparen faller själv mig i smaken. Blir säkert ett bra köp. smile
Däremot den nya kombin. Nya X:en. Alltså AWD 2.0t. Som bla. finns i mitt galleri. Är en misslyckad SAAB.
Efter 1.300mil på 20.st bilar av exakt den modellen så börjar en rad egendomliga fel dyka upp..

Taget ur min erfarenhet givetvis. Händer det på 20.st bilar direkt efter 1.300mil så är något fel. big_smile big_smile

10 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
tack till alla som skriver sånt som är skönt att veta om SAAB innan bil köp.

Sök