3326
Sök

VW Golf lll VR6 -93 - Lås problem

Das Auto
455 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
Tja! Tänkte kolla om ni på garaget har nån aning om vad min bil har för sig ibland.. haha
Det är så att mitt lås knasar till dörrarna. Om jag ska låsa bilen, spelar ingen roll om det är från förardörren eller passagerardörren, så måste jag vrida väääldigt försiktigt och sakta för att det ska låsa. Och om jag vrider fullt till höger tills det tar stopp, och sen håller så ett tag, så åker båda rutorna ner? Har inte en aning om det ska vara så eller inte, men jag anar att det är något elfel där. Stör mig inte så mycket. Men iaf, om jag inte vrider sakta så låser bara den dörren som jag "har nyckeln i" och inte de andra låsen. Har en tre dörrars så det som låser är förar och passagerardörr, tanklås och baklucka. Kanske någon annan som har, eller har haft samma problem och hittade en lösning? Detta är inget som stör mig så mycket eftersom jag lärt mig hur jag ska göra för att det inte ska knasa så mycket, men ibland så jävlas det. smile Tacksam för svar!

475 Inlägg
26 juli 2010
det är inte elfel.. det byggt så smile  samma sak om du håller in nyckel när du låser
så ska den stänga båda fönster + taklucka.. welcome to the world of VR6 wink
liknade frågor kan du ställa på VR6.nu
eller pma mig

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

Das Auto
455 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
attackhamster skrev:
det är inte elfel.. det byggt så smile  samma sak om du håller in nyckel när du låser
så ska den stänga båda fönster + taklucka.. welcome to the world of VR6 wink
liknade frågor kan du ställa på VR6.nu
eller pma mig

Okej. Fint smile Då vet jag de iaf!
Bara att försöka lista ut varför det krånglar att låsa den ibland nu då..

Das Auto
455 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
Ingen annan som har en aning om vad det kan vara som spökar med själva låsen i dörrarna? Vet att det har suttit ett larm på bilen innan, sitter en sensor vid motorhuven och sen ser man att det suttit en mottagare i rutan smile

Sök