Andromeda skrev:
Och lägg själv 70.000:- totalt på bil innan du börjar prata om att en Bmw för den summan skulle vara "under arbetsklass"
Men du, det var inte jag som skrev något i stil med "folk drömmer om BMW men har inte råd" osv. Det är väl inget exklusivt med en bil för 170k, tycker du det själv? Det är vad en nyare bil kostar. Saab och Volvo förknippar jag med gubbar och välskötta villaområden, och BMW i den prisklassen
förknippar jag och många andra ohjälpligt med förorten. Klart jag skulle kunna köpt en BMW av samma årsmodell istället, men jag ville ha en Saab. Och det skulle aldrig falla mig in personligen att lägga 150k på en bil. Pengar i sjön med värdeminskning och allt. Det finns så mycket annat som kostar pengar än bilar om man vill, vi har alla olika prioriteringar i livet
![smile](img/smilies/smile.png)
Ok och vilka andra fördomar har du? Gör kvinnor bäst i att stanna i köket och langar alla som kör stora svarta sedaner knark med?
Bmw är en bil nästan lika vanlig som Volvo, försöker du sätta
en stämpel på en så stor kategori människor har du inte alla hemma. Nej Bmw är som sagt en väldigt vanlig och ofta dyr bil, och den kategorin bil hittar man definitivt enklast i mellanklassens eller övre mellanklassens villaområden precis som en vanlig Volvo för samma pengar om man nu skall generalisera.
Vem som helst kan köpa vilken bil som helst* dag, och därför är det bara löjligt att försöka generalisera vem som kör vilken bil.
*Inom rimliga gränser.
Senast redigerat av Rquired (11 augusti 2010)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.