3474
Sök

sökes: motivlackerare

gudinna
25 Inlägg
26 juni 2006
Trådstartare
vet ej om detta är rätt kategori, men.
skulle iallafall vilja ha kontakt med någon som kan eller håller på att lära sig motivlackera.
är grymt sugen på attt skaffa något nybörjar-airbrushkit för att lära mig lite smått, men tänkte det kan vara bra med några tips.
är min största dröm att bli motivlackerare, och ska man tro vad alla säger om min talang med att rita så borde jag klara av att lära mig.
har just gått ut gymnasiet nu, så jag har då lite mer tid så jag kan gå in för detta på allvar.
men som sagt; är alltid bra att få lite tips och hjälp på vägen.

är tacksam för alla svar.

kan ju kanske lägga ut någon bild på något jag ritat med blyerts, så kanske någon som verkligen kan motivlacka avgöra om jag har någon chans eller inte.

http://img265.echo.cx/img265/2993/paris … rad3hm.jpg

//Maria

SÖKES: miljonär villig att sponsra med en "riktig" bil.. eller en miljon eller två.. ;)

BMW Power
2 362 Inlägg
28 juni 2006
Nu är jag tyvärr inte någon motivlackerare eller något. Men måste bara säga (tror fler håller med) att du verkligen borde satsa på detta smile Grymt vacker teckning du gjorde med endast blyerts liksom hmm om jag ritade så bra, så skulle jag lätt ha satsat på det smile Lycka till du ! smile

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/

gudinna
25 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
åh, tack så mycket! :D det glädjer mig verkligen att höra sådant! :D
verkar vara dåligt med motivlackerare här.. har ju inte fått ett enda svar av någon sådan.. :/
men jag uppskattar verkligen kritik från er icke-motivlackerare också :)
tips och råd.. uppmuntran.. vad som hellst.. uppskattar allt :)

SÖKES: miljonär villig att sponsra med en "riktig" bil.. eller en miljon eller två.. ;)

225 Inlägg
28 juni 2006
du va grymt duktig på att rita med BLYERTS=)...men därimot måste jag tro att det skiljer sig mycket från airbrush....jag tror att man måste vara född för kunskapen som motivlackare...men du kanske är det grymma teckning iaf så det är bara att jobba hårt..lycka till

To Feel Or Not To Feel Cosworth....

8 156 Inlägg
28 juni 2006
Om du kan teckna så bra i blyerts så har du ju iaf rätt läggning wink
Sen kommer det krävas en hel del träning innan du blir bra på airbrush.
Men jag tycker verkligen att du ska satsa på en karriär som motivlackerare.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
28 juni 2006
Kolla in den här länken:
(En riktigt bra motivlackerare)
http://www.flickan.com/

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

31 Inlägg
28 juni 2006
Kusins tjej utbildar sig för närvarande till motivlackare och var bl.a. nere och jobbade på Elmia sist det var smile Tänkte hon skulle få motivlacka min bil lite längre fram i tiden smile

1 163 Inlägg
28 juni 2006
Måste säga att du verkligen var grymt bra på att rita!!! big_smile
Köp ett Airbrush set och börja lära dig bara, enda sättet att komma igång!
Räkna med 1-3års träning innan du kan börja ta bra betalt för jobben men tycker verkligen du ska satsa på det!

Mvh

gudinna
25 Inlägg
1 juli 2006
Trådstartare
Tack för all kritik! :D
ja, det är STOR skillnad på blyerts och airbrush.. har ju lekt lite med airbrush någon gång sådär.. och det var verkligen annat mot att rita med en vanlig penna..
jag har inte räknat med att lära mig över en natt, men jag antar jag har det här med att rita i blodet.. så jag skulle ju kunna bli duktig om jag tränar och har lite tur.. :)
så jag funderar på att köpa ett sett med färgpennor så jag lär mig lite mer om färglära och teknik.. plus ett billigare airbrushkit.. så då hoppas jag att man tillslut om några år kan bli lika duktig som Linda Tolind.. :)

och tack än en gång för alla snälla kommentarer! det får en verkligen att bli motiverad att sätta igång på en gång! :)

kramar //Maria

2 652 Inlägg
1 juli 2006
fy fan vilken snygg bild . du ska nog satsa på de där  . riktigt nice ritat

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
1 juli 2006
riktigt fint ritat det där! smile
egentligen är det inte sååå stor skillnad mellan att rita och måla med airbrush, tycker jag. wink
tar inte så länge att lära sig att måla bra och så med airbrush, men sedan tekniken med alla små finesser (som ofta gör bilden) för du öva in ett tag innan det löper. och man lär sig nytt hela tiden. köp nåt billigt airbrush set och börja öva! men inte för billigt! köper du för billigt kan de hända att du helt tappar nerverna och intresset när utrustningen börjar krångla tongue tro mig, jag slängde en gång min airbrush-penna i väggen när jag blev förbannad på den smile det var en billig som plötsligt spottade färgfläckar över det man åstadkommit... sånt e INTE kul! sad
själv fick jag min nya airbrush penna (från holland) denna vecka , riktigt kul grej smile
en Iwata Hi-Line HP-BH....
men nån billig Badger (200 NH kanske) kunde nog passa bra till att börja med! smile helst med så fin nål som möjligt (finns att köpa finare nålar och munstycken skilt också vid behov)
sen me kompressorn vet jag inte...har själv en Sparmax AC-100, den är tystgående, och pumpar 20liter/min, (max 5,5bar)...den tycker jag är bra men den är min första och enda så jag har ingen erfarenhet av andra, så kan inte hjälpa där...

men börja öva, jag lovar det kommer! för du har talang ju! smile lycka till!

286 Inlägg
1 juli 2006
du är verkligen bra om du har ritat det med blyerts, skulle råda dig att köpa ett billigare set airbrush. Kanske du målar min bil i framtiden? big_smile

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!

2 652 Inlägg
1 juli 2006
min med big_smile

2 652 Inlägg
1 juli 2006
om du vill prova motivlacka på en bil så kan du gärna ta min bruksbil som försökskanin om du bor i närheten smile

gudinna
25 Inlägg
2 juli 2006
Trådstartare
tack Simppi! det är precis sånna där råd jag vill ha! vad man ska köpa för airbrush som är lite billigare men samtidigt bra, och vad man ska ha för kompressor och så vidare.. är inte så insatt i det där ännu..
så tack så mycket! :D

och tack för alla komplimanger om bilden :)

20 Inlägg
7 oktober 2006
Tja

Du ska satsa på airbrush helt klart. Ja tänkte själv börja lite smått när min billackerings utbildning e klar. Sen hur de går är ju en annan sak smile.. men ja kan säga att ja ritar inte av paris hilton så de ser ut som de du gjorde smile

Angående vilka sprutor och annat material du ska använda så tycker jag att du ska köpa nånting med märken som är bra.. sen behöver de ju inte vara den allra dyraste.. En spruta för 1500 spänn får du ju säkert en bra, men ja tror nog de e lika bra att köpa en riktigt fin för kanske 2000-2500 med en gång så vet man ju att de inte e materialet de e fel på smile
Iwata har riktigt fina sprutor som både proffs och nybörjare använder. Bla David gunnarsson (daveart.se) och mike lavalee (killerpaint.com)
Läs specen om sprutan för att sen välja kompressor. Tror kompressorn bör kunna ge runt 15L/minut och upp till 3-4 bar nånting så är de nog grönt.

gå in och titta på www.daveart.se samt www.custompaintclub.com

Lycka till, för du kommer bli grym

/Joakim

"Den drucknes talan är den nyktres tankar"

17 Inlägg
7 oktober 2006
http://www.motivlack.nu/index1.htm

den här killen brukar vara nere i katrineholm hos kilab och låna lackboc--18m !!och lacka en del grejor, med jämna mellanrum, kanske niskanen kan hjälpa dig på nått sätt??

lack-gymnasiet i norrköping då??  är det inte för dig?

2 644 Inlägg
7 oktober 2006
imolaräser skrev:
http://www.motivlack.nu/index1.htm

den här killen brukar vara nere i katrineholm hos kilab och låna lackboc--18m !!och lacka en del grejor, med jämna mellanrum, kanske niskanen kan hjälpa dig på nått sätt??

lack-gymnasiet i norrköping då??  är det inte för dig?

jag har vart nere på lack-gymnasiet i nkpg (swalls billackering) de finns en del där som har gjort ena j*vla snygga motivlacker där så då e de ju eber man får gå 1 år sen välja lack och gå där 2 år men de går säkert få nån utbildning av nån som redan är lackerare , har för mig att de finns nån här på garaget som har gjort riktigt snygg motiv på lite hjälmar  har ja sett smile

Johan Lindgren

VW-driver
291 Inlägg
8 oktober 2006
m_n skrev:
vet ej om detta är rätt kategori, men.
skulle iallafall vilja ha kontakt med någon som kan eller håller på att lära sig motivlackera.
är grymt sugen på attt skaffa något nybörjar-airbrushkit för att lära mig lite smått, men tänkte det kan vara bra med några tips.
är min största dröm att bli motivlackerare, och ska man tro vad alla säger om min talang med att rita så borde jag klara av att lära mig.
har just gått ut gymnasiet nu, så jag har då lite mer tid så jag kan gå in för detta på allvar.
men som sagt; är alltid bra att få lite tips och hjälp på vägen.

är tacksam för alla svar.

kan ju kanske lägga ut någon bild på något jag ritat med blyerts, så kanske någon som verkligen kan motivlacka avgöra om jag har någon chans eller inte.

http://img265.echo.cx/img265/2993/paris … rad3hm.jpg

//Maria

Jag hade sökt mig vidare och utvecklat mig ännu mer inom grafik. Då kan du säkert bli en högt respekterad motivlackerare och tjäna in mycket pengar.

airbrush rookie
136 Inlägg
1 januari 2007
det är bara att köpa en sketen spruta från claes ohlsson, sen skaffa nån färg och bara börja köra.. jag själv har målat airbrush i ca 1 vecka, kanske 1 ½   det kan jag rekomendera eftersom man annars kan lägga ut typ 4000 och sen bara tappa intresset, har nu beställt en spruta för 2800 och färger för typ 2000  :p 4 olika kitt med både opaka och transparanta färger. 
www.daveart.com/airshop  är en bra sida

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)

Sök