Tjena tänkte slänga upp ett projekt på min Calibra. Det som kommer hända är att det kommer bli lite styling och tuning så småning om. Kommer börja med utsidan och lite i motor rummet. För övrigt så är bilen ganska org nu. Sitter nya högtalare i och sportluftfilter.
Här är lite fakta om mig.
Namn. Edward Sokol
Ålder: 19
Bor: Vänersborg
Jobb: underleverantör till saab "IAC"
Intressen: Allt med motor.
Behöver inte skriva så mycket mer om det. Bilen är som sagt org just nu. Men kommer hända väldligt mycket under tiden jag äger den.
Här är en lista på vad som skall göras.
Klart: [x]
håller på med: [/]
kommer till vintern: [Y]
Exteriör:
Vauxhall Calibra Font Bumper - GT [X]
Vauxhall Calibra Rear Bumper - Hyper[X]
Vauxhall Calibra Side Skirts SET - Evo [X]
Omlackering inte bestämmt färg än. T:ex Metallic blå med Vita detaljer [/]
Framlyktor: Angel eyes " svart" [Y]
Baklyktor: Opel calibra svart -2 [Y]
Fälgar: BBS 16" Org från Calibra DTM [X]
Backspeglar: Inte bestämmt än.
Väghållning: Sänkningssats 35/40 [X]
Costum:
Listan kommer fyllas på under tiden jag kommer på nya grejer. Har redan några saker som kommer göras men det fpr ni se när det är dags.
Interiör:
Handbroms Damask: Vitt [/]
Växelspak Damask: Vitt [/]
Mätare: 2st i A-Stolpen [/]
Stolar: Några skinn/sportstolar. [Y]
Motorrum:
Fjäderbensstag. [Y]
Sportluft filter [X]
Uppfräschning [/]
Div vita detaljer. [/]
2,5" avgassystem hela vägen. [X]
Motor:
Intercooler: 600x300x76. 3" [X]
Spridare: minst 333cc ska köra på etanol [Y]
Turbo: inte bestämt vilken [Y]
Kolvar: Wössner. [Y]
Vevstakar: Från Enem [Y]
Lager: Från Enem[Y]
Börjar med lite bilder så som den såg ut när jag köpte den. Och lite bilder vad som hänt på detta året jag haft den.
Dålig som man är, Så samma dag som man fick slänga på sommar däcken hände det en olycka.
Efter några timmars grejande börja man få bort allt som va skrot. Sluta med att det såg ut så här.
Efter några dagar ringde en polare och sa att det stog en likadan bil på en skrot i närheten, Så åkte ditt med en gång och Fråga vad dom skulle ha för dom delarna jag behövde. Han sa 1500:- men då får du ta loss det själv. Så dagen där på va jag där och hämta ett kyl, Motor fäste, Krockbalkar, och lite små saker. Sen fick man ju börja rikta rätt lite saker Och börja se hur allt passa. Efter ett tag börja grejerna komma på plats.
Fick ta och slipa lite också.
Och så här blev resultatet.Det som saknas där är bara ett motorfäste. Annars blev det riktigt bra tycker jag. Skulle tagit ett bättre kort så krockbalkar och allt men det är som det är. Kommer ha av fronten snart igen för dom som vill se hur det blev.
Det va vä'l allt för denna gången. Kommer update när jag har fått delarna från England. Skulle gissa på slutet av veckan eller början av nästa.
Ha det bra. Mvh//Edward