2083
Sök

Ni med VARNINGAR här på Gorg!

-utan 940
1 728 Inlägg
8 augusti 2010
Hamilton skrev:
Att mitt humör skulle avgöra vilka som får varningar eller blir avstängda ja då måste jag vara på bra hummör varje dag för jag har nämligen utdelat 2 eller 3 varningar och stängt av 0 medlemmar.

MightyMike Ser jag regelbrott så aggerar jag efter vad som är lämpligt och Nej vi har det här ibland otacksamma jobbet helt utan provision eller andra förmåner. Enda det kostar är våran fritid

Mvh
Hamilton

Ok, isåfall var du inte så aktiv som jag trodde när det kommer till att banna folk men du har gjort många obefogade trådlåsningar där ditt humör och personliga intresse ser ut att ha styrt mer än regelverket.

8 883 Inlägg
8 augusti 2010
Andreas 940 skrev:
Hamilton skrev:
Att mitt humör skulle avgöra vilka som får varningar eller blir avstängda ja då måste jag vara på bra hummör varje dag för jag har nämligen utdelat 2 eller 3 varningar och stängt av 0 medlemmar.

MightyMike Ser jag regelbrott så aggerar jag efter vad som är lämpligt och Nej vi har det här ibland otacksamma jobbet helt utan provision eller andra förmåner. Enda det kostar är våran fritid

Mvh
Hamilton

Ok, isåfall var du inte så aktiv som jag trodde när det kommer till att banna folk men du har gjort många obefogade trådlåsningar där ditt humör och personliga intresse ser ut att ha styrt mer än regelverket.

Vad man tror och vad som är fakta är 2 helt skilda saker, som i ditt förra inlägg så har du även fel i den här.

På vilket vis kan du påvisa att mina beslut tas av vilket humör jag är på och hur kan du i såfall veta vilket humör jag är på?
Att mina personliga intressen skulle spela in i besluten är ju direkt fel det också, vet du vilka intressen jag har?

Kom med konstruktiv kritik och inte antagande tagna från tomma intet.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
8 augusti 2010
Alltså inte för att vara sån men.

Klart att Hamilton låser "onödiga" trådar, men ibland så´svarar han en istället för att just låsa denna onödiga tråden. Men som någon skrev, dom är väl inte mer än människa eller?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=186582  - en tråd Hamilton låste, men Chrizz låste upp no more med det. Släng iväg ett mail / pm till ngn annan mod om erans tråd låses om ni anser att de har blivit fel.

Om nu Hamilton inte är passande som Mod så hade nog Chrizz tagit bort honom för länge sen eller vad säger ni? big_smile

Alltså inte för att skydda ngn i detta inlägget men det är min åsikt.
Take care.

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

-utan 940
1 728 Inlägg
8 augusti 2010
Hamilton skrev:
Vad man tror och vad som är fakta är 2 helt skilda saker, som i ditt förra inlägg så har du även fel i den här.

På vilket vis kan du påvisa att mina beslut tas av vilket humör jag är på och hur kan du i såfall veta vilket humör jag är på?
Att mina personliga intressen skulle spela in i besluten är ju direkt fel det också, vet du vilka intressen jag har?

Mvh
Hamilton

Inte lätt att komma med all fakta när eran (moderatorernas och administratörernas) statistik över vidtagna åtgärder inte är offentlig för oss medlemmar.
Den enda "faktan" jag har är att du låser en j*vla massa trådar som lika gärna kunde få vara kvar och som i några fall blivit upplåsta igen av chrizz.
"Hur många är singel på garaget?"-tråden är ett lysande exempel där du valde att låsa en tråd för att du personligen hade tröttnat på den och sket i att medlemmarna höll den levande.
Du har genom dina handlingar i forumet gett mig och många andra en uppfattning om dig själv som en sur och bitter människa, hur detta stämmer med ditt verkliga jag kan jag inte svara på.
Jag hoppas det gav lite klarhet i varför jag tycker som jag gör.

8 883 Inlägg
8 augusti 2010
Andreas 940 skrev:
Hamilton skrev:

Mvh
Hamilton

Inte lätt att komma med all fakta när eran (moderatorernas och administratörernas) statistik över vidtagna åtgärder inte är offentlig för oss medlemmar.
Den enda "faktan" jag har är att du låser en j*vla massa trådar som lika gärna kunde få vara kvar och som i några fall blivit upplåsta igen av chrizz.
"Hur många är singel på garaget?"-tråden är ett lysande exempel där du valde att låsa en tråd för att du personligen hade tröttnat på den och sket i att medlemmarna höll den levande.
Du har genom dina handlingar i forumet gett mig och många andra en uppfattning om dig själv som en sur och bitter människa, hur detta stämmer med ditt verkliga jag kan jag inte svara på.
Jag hoppas det gav lite klarhet i varför jag tycker som jag gör.

Varför trådar låses och sedan blir upplåsta igen har vi redan tagit upp i den här tråden så jag kommenterar inte det vidare utan hänvisar till det.

Som du själv märker så gör ju även du fel i och med att du i ett inlägg skriver att jag varnar och bannar medlemmar vilket inte stämmer.
Du gör således ett påstående som du baserar på ett antagande och du gör det återigen i det här inlägget, varför?

Jag låser INGA trådar för att som du skriver "tröttnat på dom"

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

-utan 940
1 728 Inlägg
8 augusti 2010
Hamilton skrev:
Varför trådar låses och sedan blir upplåsta igen har vi redan tagit upp i den här tråden så jag kommenterar inte det vidare utan hänvisar till det.

Som du själv märker så gör ju även du fel i och med att du i ett inlägg skriver att jag varnar och bannar medlemmar vilket inte stämmer.
Du gör således ett påstående som du baserar på ett antagande och du gör det återigen i det här inlägget, varför?

Jag låser INGA trådar för att som du skriver "tröttnat på dom"

Mvh
Hamilton

Du har själv genom din stränga moderering framställt dig själv som forumets största glädjedödare och du har ju själv skrivit att du är den mest aktiva av moderatorerna, därför tog jag för givet att du var lika sträng när det kommer till att dela ut varningar och banna folk. Eftersom det visade sig vara fel får jag erkänna att jag gjorde ett felaktigt påstående, då kan du försöka ta åt dig av kritiken istället för att bara fortsätta hänvisa till att jag också kan göra fel, du skrev ju att du ville ha konstruktiv kritik.
Många trådar ligger på gränsen till att kunna utvecklas till något intressant men är de inte en bra bit över gränsen för att få vara kvar är du där och låser dem, jag vet flera gånger som jag tänkt att det här kunde ha blivit en bra tråd om inte du hade låst den.
Vid såna tillfällen finns det inte någon direkt regel att hänvisa till utan det är upp till erat personliga tycke och smak att avgöra om en tråd ska få vara kvar och då väljer du att låsa den i nio fall av tio (jag kan inte bevisa att det är exakt så många).

Även Torpis var väldigt aktiv ett tag och låste en massa trådar och hänvisade till bloggen trots att det bara är tjejer som bloggar men han verkar ha tröttnat nu.

Jag känner att jag har fått ventilera hur jag känner nu och vet inte om jag kan förklara på så många fler sätt, det är upp till dig om du vill ta åt dig av kritiken och försöka ändra på dig eller fortsätta som vanligt.
Du kommer slippa mig ett tag nu för idag slutar min semester och i morgon kommer tjejen hem igen efter en veckas frånvaro och man har ju trots allt ett liv utanför gorg.

10 287 Inlägg
8 augusti 2010
Där har du en sak som jag inte har nämnt tidigare men som "ställer till det" för tex Hamilton i dagsläget. Jag låste säkerligen en faktor tre gånger så många trådar runt 2006-2007 gentemot vad jag gör i dagsläget och då var jag den store "boven". På den tiden var det också ett mindre forum med mycket mindre om träffverksamhet och mindre off-topic etc vilket gjorde att det var enklare och mera rättfram att moderera.

/Göran

Andreas 940 skrev:
Även Torpis var väldigt aktiv ett tag och låste en massa trådar

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

-utan 940
1 728 Inlägg
8 augusti 2010
Sharky skrev:
Där har du en sak som jag inte har nämnt tidigare men som "ställer till det" för tex Hamilton i dagsläget. Jag låste säkerligen en faktor tre gånger så många trådar runt 2006-2007 gentemot vad jag gör i dagsläget och då var jag den store "boven". På den tiden var det också ett mindre forum med mycket mindre om träffverksamhet och mindre off-topic etc vilket gjorde att det var enklare och mera rättfram att moderera.

/Göran

Ok, det är alltså bara att härda ut tills Hamilton har hittat nåt annat som ger tillfredsställelse.

2 014 Inlägg
8 augusti 2010
Andreas 940 skrev:
Ok, det är alltså bara att härda ut tills Hamilton har hittat nåt annat som ger tillfredsställelse.

Finns en del andra, lättare och bättre, alternativ också:

Inte posta bloggmaterial i form av trådar
Inte starta trådar utan diskussionsunderlag
Skriva tydliga rubriker när man startar trådar
Hålla sig till ämnet i trådar där man skriver inlägg
+ i övrigt hålla sig till gällande reglemente

Ju mer reglerna följs, desto mindre låsningar/tillsägelser/varningar blir det - både av Hamilton och oss andra.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

1 523 Inlägg
8 augusti 2010
Alecci skrev:
Andreas 940 skrev:

Ju mer reglerna följs, desto mindre låsningar/tillsägelser/varningar blir det - både av Hamilton och oss andra.

Du har rätt på en punkt där, men eftersom det alltid slutar med skitsnack eller chatt i trådarna, varför inte ha en tråd enbart för skitsnack eller skapa en livechatt såsom Lunar mfl communitys hade..!?

2 014 Inlägg
8 augusti 2010
Noiseprojekt skrev:
Alecci skrev:
Andreas 940 skrev:

Du har rätt på en punkt där, men eftersom det alltid slutar med skitsnack eller chatt i trådarna, varför inte ha en tråd enbart för skitsnack eller skapa en livechatt såsom Lunar mfl communitys hade..!?

Sådana förslag får du ta upp med Chrizz i där för avsedd forumsavdelning, då det är han som främst avgör vilka funktioner sajten ska ha samt att han därtill är huvudansvarig för att inkorporera dem.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

945 Inlägg
8 augusti 2010
Har det funnits någon Mod som haft en varning på sig tidigare, eller kanske Har just nu?
Rent allmänt om någon vet eller minns. smile

Om man ska sätta sig in i en roll där man är Mod så blir det nog ett evigt raderande/varnande om en tråd som "chatt-övrigt/off-topic" om en sådan skulle finnas. Men vi användare efterlyser det ändå.

Fråga till valfri Mod som känner sig manad att svara: Hur länge sitter en Varning i? Som tex. min.
Det där med gott uppförande som finns att läsa i tråden låter alldeles för tramsigt. Tror mer på en tid/peri.

2 021 Inlägg
8 augusti 2010
inga varningar här.
Fått 2 tillsägningar dock, första för att använt ordet "neger" andra för att kallat nån idiot.

-utan 940
1 728 Inlägg
9 augusti 2010
Alecci skrev:

Jag säger inget om uppenbara regelbrott, jag menade att Hamilton har extremt liten tolerans för vad som ska godkännas och inte när det är gränsfall.

2 014 Inlägg
9 augusti 2010
Andreas 940 skrev:
Jag säger inget om uppenbara regelbrott, jag menade att Hamilton har extremt liten tolerans för vad som ska godkännas och inte när det är gränsfall.

Om det är gränsfall ska ansvaret istället ligga på respektive användare, enligt denna paragraf i reglerna som nog kan sägas vara Garagets motsvarighet till trafikens grundregel:

Reglerna skrev:
§13 Vett och etikett
Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
Var trevlig och respektera andras åsikter.
Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år är inte tillåtna.
Skrik inte - Använd inte VERSALER, "!!!!!!!!!!", "?????????" eller liknande.
Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!

Min fetmarkering.

Svårare än så är det inte.

Commodum Habitus Ex

185 Inlägg
9 augusti 2010
varför ska alla vara på modarna? jag tycker dom gör ett bra jobb om någon bryter reglerna så är det självklart att dom låser trådarna eller ger ut varningar.. jag förstår inte hur folk orkar hålla på så mycket om det? tex andreas 940 , du är inte mod eller admin och du har nästan garanterat inte gått igenom alla regler så jag förstår inte varför du inte bara kan släppa det?
och nu handlar denna tråden om hur folk har fått sina varningar inte hur admin låser trådar..

Mvh/ M
Senast redigerat av Mickeus (9 augusti 2010)

Lev livet för du har bara ett

Roos
9 augusti 2010
Varning: Varning pga dåligt uppförande
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Garagets målgrupp är personer över 18 år.
• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.

Notera framför allt punkt 2 och 3 i citatet från reglerna ovan.

Du får denna varning istället för tillsägelse pga att du tidigare fått en tillsägelse för något liknande. Den här varningen baseras på följande uttalande i forumet som klart och tydligt visar att du har en av oss oönskad attityd i forumet och på Garaget i övrigt.

(Uttalandet raderat för att jag är så jävla bra)

Jag fattar ingenting. Jag som alltid är så förbannat trevlig och aldrig bitter.. lol
Senast redigerat av Roos (9 augusti 2010)

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 augusti 2010
Andreas 940 skrev:
Även Torpis var väldigt aktiv ett tag och låste en massa trådar

jag är fortfarande väldigt aktiv, du får hålla ögonen öppna bättre.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Muttley
9 augusti 2010
Mickeus skrev:
varför ska alla vara på modarna? jag tycker dom gör ett bra jobb om någon bryter reglerna så är det självklart att dom låser trådarna eller ger ut varningar.. jag förstår inte hur folk orkar hålla på så mycket om det? tex andreas 940 , du är inte mod eller admin och du har nästan garanterat inte gått igenom alla regler så jag förstår inte varför du inte bara kan släppa det?
och nu handlar denna tråden om hur folk har fått sina varningar inte hur admin låser trådar..

Mvh/ M

är som i verkligheten, folk hatar poliser av någon anledning mestadels för de själva hittat på nått skit. De hatar mods enbart för de själva hittat på skit .
=smile

185 Inlägg
9 augusti 2010
tkd_rille skrev:
Mickeus skrev:

Mvh/ M

är som i verkligheten, folk hatar poliser av någon anledning mestadels för de själva hittat på nått skit. De hatar mods enbart för de själva hittat på skit .
=smile

så sant så sant tongue

Lev livet för du har bara ett

Sök