2105
Sök

Ni med VARNINGAR här på Gorg!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
16 mars 2011
Jag blev avstängd för en 2-3år sedan

Minns att det var någon kille med en Nissan 200 eller liknande som min klasskamrat i bänken brevid retade sig rätt duktigt på! Han skapade då ett Garaget konto och började skriva massa skit. = Samma ip adress som jag satt inne på! Var inte så glad på han då jag var utan garaget i en 3 månader! smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

LTJD
192 Inlägg
17 mars 2011
Om man blir avstängd, hur läge är man det då? En bekant blev avstäng för över ett år sedan.

Flyger just nu:
SAAB 9000 AERO
SAAB SONETT III - 71
SAAB 900 CABRIOLET

Meldem
917 Inlägg
17 mars 2011
fick en tillsägelse att sluta skriva "Hämtar popcorn" och "är det värt att hämta mer popcorn?" när det var 2 st i någon tråd som hade världens pajkastning, kul som satan var det att läsa och jag hävde iväg mina (ganska onödiga) inlägg av bara farten, haha smile

EDIT: Ja jusste ja, läste inte ordentligt, borde inte skrivit mitt inlägg alls då jag inte fick en varning, ber om ursäkt. men mitt inlägg kanske kan få någon att le iaf smile
Senast redigerat av Marticus (17 mars 2011)

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

2 014 Inlägg
17 mars 2011
Marticus skrev:
fick en tillsägelse att sluta skriva "Hämtar popcorn" och "är det värt att hämta mer popcorn?" när det var 2 st i någon tråd som hade världens pajkastning, kul som satan var det att läsa och jag hävde iväg mina (ganska onödiga) inlägg av bara farten, haha smile

EDIT: Ja jusste ja, läste inte ordentligt, borde inte skrivit mitt inlägg alls då jag inte fick en varning, ber om ursäkt. men mitt inlägg kanske kan få någon att le iaf smile

Jag kan annars ge dig en varning om du absolut vill ha en? big_smile

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

LTJD
192 Inlägg
17 mars 2011
Alecci skrev:
Marticus skrev:

Jag kan annars ge dig en varning om du absolut vill ha en? big_smile

Har du svaret på min fråga? =P

Flyger just nu:
SAAB 9000 AERO
SAAB SONETT III - 71
SAAB 900 CABRIOLET

2 014 Inlägg
17 mars 2011
Mattss0n skrev:
Har du svaret på min fråga? =P

Det är olika beroende på regelöverträdelsens art. Tidigare fanns heller inga formellt standardiserade perioder avseende avstängningar såsom det gör i dagsläget.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

624 Inlägg
17 mars 2011
blev varnad för att jag påpekat för folk som helt uppenbart är värdelösa idioter utan hjärna att de är just det=)

vad är en dumpventil tex...

JOOOOOOOOOOOO, DET FINNS DUMMA JÄVLA FRÅGOR!!!!!!!

"SÖÖÖÖK!!!"  är ett standard svar från mig här på forumet., man blir ju mörkrädd av att se vad det är folk frågar för ngt.., visst att man inte kan men googla svaret ist för att skämma ut dig!

en kille tex frågade vad kabeln till luftmassemäteran vad för ngt, eller rättare sagt han frågade vad det var för stor svart plastklump med kabel till som han just slitit bort när han monterade sitt sportluftfilter från biltema..man blir ju galen..

även blivit varnad när jag skrivit till folk att de skall sluta ladda upp meninglösa skit klipp på sin moped filmade med nokia 3310 kl 22:00 i november... med just rubriken "onödigt klipp", "värdelös film"  etc...varför ens bemöda sig att ladda upp skit och ingenting??eller på ngn jävla skramlande regplåt, ÄR det ballt? vill ngn se det?..

värsta som finns är när moderatorerna tar bort enns inlägg i smyg!

men nu blir jag väl varnad igen...

who´s the man?

8 883 Inlägg
17 mars 2011
guwib skrev:
blev varnad för att jag påpekat för folk som helt uppenbart är värdelösa idioter utan hjärna att de är just det=)

vad är en dumpventil tex...

JOOOOOOOOOOOO, DET FINNS DUMMA JÄVLA FRÅGOR!!!!!!!

"SÖÖÖÖK!!!"  är ett standard svar från mig här på forumet., man blir ju mörkrädd av att se vad det är folk frågar för ngt.., visst att man inte kan men googla svaret ist för att skämma ut dig!

en kille tex frågade vad kabeln till luftmassemäteran vad för ngt, eller rättare sagt han frågade vad det var för stor svart plastklump med kabel till som han just slitit bort när han monterade sitt sportluftfilter från biltema..man blir ju galen..

även blivit varnad när jag skrivit till folk att de skall sluta ladda upp meninglösa skit klipp på sin moped filmade med nokia 3310 kl 22:00 i november... med just rubriken "onödigt klipp", "värdelös film"  etc...varför ens bemöda sig att ladda upp skit och ingenting??eller på ngn jävla skramlande regplåt, ÄR det ballt? vill ngn se det?..

värsta som finns är när moderatorerna tar bort enns inlägg i smyg!

men nu blir jag väl varnad igen...

Det finns inga dumma frågor bara dumma svar och att som du skriva Jo med 12st O är ju dumt om något och får väll anses rätt onödigt.
En vacker dag har du en fråga som för den som vet svaret kanske tycker som du och vill du då bli kallad för värdelös idiot utan hjärna?

Som tex i den här tråden där du ställer en fråga som för den invigde är helt solklar.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=178744
Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

624 Inlägg
17 mars 2011
vad fint av dig att räkna o´na i jo...
tycker det känns som ett personligt påhopp

vad menar du med solklar för den INVIGDE?
självklart kan han som vet att det är just nedre infästningen som behöver svetsas på ett par coilovers till en bmw e34 från 94´ svara på det.
men att du försöker dumförklara mig och påskina att det  skulle vara ett soklart svar är ju helt löjligt!!
  är man dum i huvudet så ska man väl få veta det??

och eftersom jag inte är moderator så behöver jag inte läsa igenom mitt svar 10gånger och rätta till punkt, stor bokstav etc.. men jag försöker hålla mig till en någosånär korrekt meningsuppbyggnad.
Senast redigerat av guwib (17 mars 2011)

who´s the man?

LTJD
192 Inlägg
17 mars 2011
guwib skrev:

självklart kan han som vet att det är just nedre infästningen som behöver svetsas på ett par coilovers till en bmw e34 från 94´ svara på det.
men att du försöker dumförklara mig och påskina att det  skulle vara ett soklart svar är ju helt löjligt!!
och eftersom jag inte är moderator så behöver jag inte läsa igenom mitt svar 10gånger och rätta till punkt, stor bokstav etc.. men jag försöker hålla mig till en någosånär korrekt meningsuppbyggnad.

Haha, Ja det är synd att inte alla är lika begåvade som dig. eller...? wink

Flyger just nu:
SAAB 9000 AERO
SAAB SONETT III - 71
SAAB 900 CABRIOLET

2 014 Inlägg
17 mars 2011
guwib skrev:
blev varnad för att jag påpekat för folk som helt uppenbart är värdelösa idioter utan hjärna att de är just det...

Kan upplysa dig om att du kommer även fortsättningsvis bli varnad om du kallar folk för idioter.

Det är dig fullkomligt fritt att tänka och tycka vad du vill om andra användare och deras inlägg på forumet, det är dig dock inte fritt att uttrycka dig hur du vill. Det åligger samtliga användare på sajten/forumet att visa varandra tillbörlig respekt.

Commodum Habitus Ex

624 Inlägg
17 mars 2011
det börjar klarna hur jag fick mina varningar iaf va..wink

who´s the man?

242 Inlägg
17 mars 2011
Alecci skrev:
guwib skrev:
blev varnad för att jag påpekat för folk som helt uppenbart är värdelösa idioter utan hjärna att de är just det...

Kan upplysa dig om att du kommer även fortsättningsvis bli varnad om du kallar folk för idioter.

Det är dig fullkomligt fritt att tänka och tycka vad du vill om andra användare och deras inlägg på forumet, det är dig dock inte fritt att uttrycka dig hur du vill. Det åligger samtliga användare på sajten/forumet att visa varandra tillbörlig respekt.

Är forumet öppet för extrema åsikter, som rasism t.ex? Leder uttalanden som är åt det hållet till en varning, eller borde dem det?

624 Inlägg
17 mars 2011
vad tror du svaret blir på den frågan...??
"ja.. jo.. men forumet är helt öppet för rasistiska uttalanden och dylika kommentaren om ras, ursprungkontroll etc etc.."

precis sånt här jag menar....

who´s the man?

242 Inlägg
17 mars 2011
guwib skrev:
"ja.. jo.. men forumet är helt öppet för rasistiska uttalanden och dylika kommentaren om ras, ursprungkontroll etc etc.."

Jag vill bara ha ett svar, för om det blir ett nej här, då kan jag börja rapportera drygt 400 inlägg jag stött på. Finns så äckligt många med föräldrar som är syskon här inne, frukten av inavel, frukten av okunskap, öppen rasism och slödder.

Edit: För moderatorerna verkar inte bry sig ett shit om den attityd som visas mot invandrare på forumet.

Edit 2: Om du inte förstod min tanke bakom frågan är det du som är dum i huvudet.
Senast redigerat av Phed (17 mars 2011)

2 014 Inlägg
17 mars 2011
Phed skrev:
Är forumet öppet för extrema åsikter, som rasism t.ex? Leder uttalanden som är åt det hållet till en varning, eller borde dem det?

Det här är Garaget, inte Flashback.

Folk med extrema åsikter får naturligtvis vistas här (alltså är forumet per se öppet för extrema åsikter), men det betyder inte att man får ventilera sina extrema åsikter om de står i konflikt med gällande reglemente.

Alla användare är ansvariga för sina egna handlingar i form av forumsinlägg, gästboksinlägg, bloggar och så vidare. I förekommande fall kan alltså även polisanmälan utgöra påföljd.

Därutöver är politiska diskussioner som inte har en direkt anknytning till bilism/fordon ej tillåtna.

I övrigt hänvisar jag till mina tidigare inlägg i tråden.

Commodum Habitus Ex

242 Inlägg
17 mars 2011
Alecci skrev:
Phed skrev:

Det här är Garaget, inte Flashback.

Folk med extrema åsikter får naturligtvis vistas här (alltså är forumet per se öppet för extrema åsikter), men det betyder inte att man får ventilera sina extrema åsikter om de står i konflikt med gällande reglemente.

Alla användare är ansvariga för sina egna handlingar i form av forumsinlägg, gästboksinlägg, bloggar och så vidare. I förekommande fall kan alltså även polisanmälan utgöra påföljd.

Därutöver är politiska diskussioner som inte har en direkt anknytning till bilism/fordon ej tillåtna.

I övrigt hänvisar jag till mina tidigare inlägg i tråden.

Förvänta er sjukt mkt jobb med att sanera traktorkepsar från och med nu.

624 Inlägg
17 mars 2011
Phed skrev:
guwib skrev:

Jag vill bara ha ett svar, för om det blir ett nej här, då kan jag börja rapportera drygt 400 inlägg jag stött på. Finns så äckligt många med föräldrar som är syskon här inne, frukten av inavel, frukten av okunskap, öppen rasism och slödder.

Edit: För moderatorerna verkar inte bry sig ett shit om den attityd som visas mot invandrare på forumet.

Edit 2: Om du inte förstod min tanke bakom frågan är det du som är dum i huvudet.

attityden speglar väl de faktiska åsikter som många gorgare faktist har.
precis som att sd sitter i riksdagen pga en stor del av befolkningen villl ha dem där..

att det skulle vara en viss attityd mot invandrare här på gorg det har jag inte riktigt märkt av!
men så är jag ju inte med i AFA heller..
Senast redigerat av guwib (17 mars 2011)

who´s the man?

2 014 Inlägg
17 mars 2011
Håll tråden OnT, annars kommer inlägg att raderas utan förvarning. Privat chatt och för trådinnehållet ovidkommande diskussioner om andra ämnen hör ej hemma här i tråden.

Phed skrev:

Möjligheten finns att avsaknad av åtgärder beror på att moderatorerna ej uppmärksammat den attityd du nämner, och att det alltså inte beror på att de inte "bryr sig".

Som sagt, läs mina tidigare inlägg i tråden. Det kommer an på användarna att rapportera inlägg som bryter mot reglementet. Vi moderatorer har inte tid att läsa igenom varenda forums-, gästboks- och/eller blogginlägg som skrivs på sajten.

Commodum Habitus Ex

8 883 Inlägg
17 mars 2011
guwib skrev:

Att du får räkningen av O:an till ett personligt påhopp är helt otroligt men visar ju bara att du inte läser det jag skriver utan det du tror att jag skriver.

Självklart är alla svar för den som vet mer eller mindre solklara.
och även du har ju enligt ditt synsätt rätt att få veta att du är dum i huvudet.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök