4653
Sök

Vilken Evo skulle ni välja utav V, VI, VII, VIII?

360 Inlägg
5 augusti 2010
Trådstartare
#41
Ni som väljer 6an, på vilket sätt tycker ni bäst om den? (Förutom utseéndemässigt)

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

Japanese Engineering
690 Inlägg
5 augusti 2010
#42
Fritzeen skrev:
Ni som väljer 6an, på vilket sätt tycker ni bäst om den? (Förutom utseéndemässigt)

EVO 6 är grym för att den är så rå riktigt enkel att trimma och billig också då den har 4 cylindrar jämfört med tex supra som har 6 eller Skyline. Dvs billigare kolvar,Packningar,vevstakar. Men jämfört med andra evon så är det nog den sista riktiga "race" Evon dvs de nyare evona har bara fått mer komfort medans från 1-6 har de utvecklats prestanda mässigt. Evo 6 har låg vikt jämfört med IX tex.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Meister
6 763 Inlägg
5 augusti 2010
#43
Fritzeen skrev:
Ni som väljer 6an, på vilket sätt tycker ni bäst om den? (Förutom utseéndemässigt)

Den var snabbast och roligast enligt fifth gear. Och man får väll tro dom när man inte har kört någon av dom. Sen är det som sagt utseendet


Meister
6 763 Inlägg
5 augusti 2010
#44
1EVOXIN1 skrev:
Fritzeen skrev:
Ni som väljer 6an, på vilket sätt tycker ni bäst om den? (Förutom utseéndemässigt)

EVO 6 är grym för att den är så rå riktigt enkel att trimma och billig också då den har 4 cylindrar jämfört med tex supra som har 6 eller Skyline. Dvs billigare kolvar,Packningar,vevstakar. Men jämfört med andra evon så är det nog den sista riktiga "race" Evon dvs de nyare evona har bara fått mer komfort medans från 1-6 har de utvecklats prestanda mässigt. Evo 6 har låg vikt jämfört med IX tex.

Men sen kan man säga att grunden i en skyline eller supra står sig längre iaf. Så det är frågan om det inte är billigare iaf att trimma skyline eller supra


360 Inlägg
11 augusti 2010
Trådstartare
#45
Vilka evos kräver helbilsgodkänadet på besiktningen?
Har 7an launch control inbyggt orginal?

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

353 Inlägg
11 augusti 2010
#46
Fritzeen skrev:
Vilka evos kräver helbilsgodkänadet på besiktningen?
Har 7an launch control inbyggt orginal?

8-9

nej inget på 7
lunchen dödar orginalkopplingen fort bättre och köra med en lunch på ett sprut än skiten som sitter i orginalboxen


360 Inlägg
11 augusti 2010
Trådstartare
#47
andreasevo7 skrev:
Fritzeen skrev:
Vilka evos kräver helbilsgodkänadet på besiktningen?
Har 7an launch control inbyggt orginal?

8-9

nej inget på 7
lunchen dödar orginalkopplingen fort bättre och köra med en lunch på ett sprut än skiten som sitter i orginalboxen

Okej!
Tråkigt att inte 7an har lc.
Vad är skillnaden på 7an och 8an? Känns lite ovärt att skaffa en 8a om man ska höja effekten lite.
Senast redigerat av Fritzeen (11 augusti 2010)

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

Team RmR
393 Inlägg
11 augusti 2010
#48
hade jag köpt evo som är min framtidsplan så är det 5an som gäller smile
annars en 8a med 9ans front o bak tongue


353 Inlägg
11 augusti 2010
#49
Fritzeen skrev:
andreasevo7 skrev:
Fritzeen skrev:
Vilka evos kräver helbilsgodkänadet på besiktningen?
Har 7an launch control inbyggt orginal?

8-9

nej inget på 7
lunchen dödar orginalkopplingen fort bättre och köra med en lunch på ett sprut än skiten som sitter i orginalboxen

Okej!
Tråkigt att inte 7an har lc.
Vad är skillnaden på 7an och 8an? Känns lite ovärt att skaffa en 8a om man ska höja effekten lite.

282 orginal i 7 265 orginal i åttan annas skilljer lite på turbon och utsendet samt lite små grejer!


719 Inlägg
11 augusti 2010
#50
Gissa vilken jag skulle välja smile

373 Inlägg
12 augusti 2010
#51
Brains skrev:
Rs är bantad på det mesta, typ ac, elhissar osv.
TME vet jag dock inte.

RS har väll inte heller elektroniska diffar (ayc) utan har mekaniska om jag inte har helt fel för mig. Då slipper man ju problemet med trasiga ayc pumpar..

MitsuNörd
880 Inlägg
12 augusti 2010
#52
Vad har du för budget med bil å trim ?
Om 6an är för dyr så har du väl inte så stor budget?

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

360 Inlägg
12 augusti 2010
Trådstartare
#53
Evolution_6SiC6 skrev:
Vad har du för budget med bil å trim ?
Om 6an är för dyr så har du väl inte så stor budget?

budgeten ligger runt 120k.
Tidigare syftade jag på en 6 tme. Trim tänker jag ta lite vart eftersom. Jag har tänkt att importera en bil med hjälp av japcity och det är tydligt att det lönar sig att importera en nyare evo. Är mest inne på 7 an nu då de nyare modellerna kräver en helbilsgodkännande.

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

MitsuNörd
880 Inlägg
12 augusti 2010
#54
Fritzeen skrev:
Evolution_6SiC6 skrev:
Vad har du för budget med bil å trim ?
Om 6an är för dyr så har du väl inte så stor budget?

budgeten ligger runt 120k.
Tidigare syftade jag på en 6 tme. Trim tänker jag ta lite vart eftersom. Jag har tänkt att importera en bil med hjälp av japcity och det är tydligt att det lönar sig att importera en nyare evo. Är mest inne på 7 an nu då de nyare modellerna kräver en helbilsgodkännande.

Då är du inte främmande för högerstyrt alltså. Japcity har man bara hört bra om.
På den marknaden så finns det lite mera att välja på för den pengen. Men jag skulle tagit en 6a eller 9a. 6an är det mer rejs över å 9an är bättre att trimma. I den prisklassen skulle man tagit en lämplig 6a...
http://www.japcity.com/sweden/evo11.htm

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

Evolution Garage
1 299 Inlägg
12 augusti 2010
#55
definitivt 6:an

Sky´s the limit...

314 Inlägg
12 augusti 2010
#57
Utseendemässigt så skulle jag ta 5an varje dag, snyggare vinge och råare front.
Men trimmässigt är vad jag har förstått 6an bättre.

Men siktar du på nyare skulle jag ta 8 el 9 pga bra mycket bättre utseende än 7an smile

/Erik


360 Inlägg
12 augusti 2010
Trådstartare
#58
Evolution_6SiC6:
Nej, jag är inte främmande med högerstyrning. Min skyline är högerstyrd.

Backlundaren:
Bättre utseénde är inte lika högt prioriterat som att slippa en helbildgodkännande vid besiktningen.
Jag har hört lite olika om just helbilsgodkännande vid besiktningen. Hur är det egentligen?
Gäller det 8an och 9an oavsett ifall bilen är importerad?

Ang 9an. Hur är den växellådan egentligen? Har hört att 8ans växellåda är bättre än 9ans som är 6 växlad.
Senast redigerat av Fritzeen (12 augusti 2010)

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

353 Inlägg
12 augusti 2010
#59
Fritzeen skrev:
Evolution_6SiC6:
Nej, jag är inte främmande med högerstyrning. Min skyline är högerstyrd.

Backlundaren:
Bättre utseénde är inte lika högt prioriterat som att slippa en helbildgodkännande vid besiktningen.
Jag har hört lite olika om just helbilsgodkännande vid besiktningen. Hur är det egentligen?
Gäller det 8an och 9an oavsett ifall bilen är importerad?

Ang 9an. Hur är den växellådan egentligen? Har hört att 8ans växellåda är bättre än 9ans som är 6 växlad.

beror lite på vem som har regat in och hur mkt koll han har!

kom ihåg att en högerstyrd ligger 40k under vad en vänsterstyrd när du ska sälja den! hos handlarna när dom har impoterat kan du få ge mer för en högerstyrd än vad vänsterstyrda kosta privat!


360 Inlägg
12 augusti 2010
Trådstartare
#60
andreasevo7 skrev:
Fritzeen skrev:
Evolution_6SiC6:
Nej, jag är inte främmande med högerstyrning. Min skyline är högerstyrd.

Backlundaren:
Bättre utseénde är inte lika högt prioriterat som att slippa en helbildgodkännande vid besiktningen.
Jag har hört lite olika om just helbilsgodkännande vid besiktningen. Hur är det egentligen?
Gäller det 8an och 9an oavsett ifall bilen är importerad?

Ang 9an. Hur är den växellådan egentligen? Har hört att 8ans växellåda är bättre än 9ans som är 6 växlad.

beror lite på vem som har regat in och hur mkt koll han har!

Hur menar du?

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?


Sök