3319
Sök

Kabeldragning i V70 -99

3 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
Hejsna... har beställt lite ljud och ska dra lite kablar.
hur får jag fram strömkablarna från slutstegen till batteriet på bästa sätt?
jag har haft av en stor del av inredningen men får ingen riktig uppfattning om var kablarna går ut någonstans, är det vid förarsidan eller passagerarsidan man kan få ut dem?

mvh / Simon

Under upplärning
368 Inlägg
7 augusti 2010
Nu har jag ju aldrig haft just en v70 men är det inte bara att antingen leta upp kabelhärvan eller söka igenom HELA plåten mellan motorrum och kupe så måste där ju rent lågiskt vara någon/några ''gummiploppar'' som man kan trycka igenom en strömkabel? big_smile

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

3 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
jo det är ju givet att man tycker att det ska finnas någon logisk utgång till motorutrymmet... men jag har letat men hittar faktiskt inget vettigt ställe..... sad

730 Inlägg
8 augusti 2010
Jag gjorde eget hål i min torpedvägg. Typ rakt under övre motorfästet, då kommer den ut i närheten utav gaspedalen.

6 851 Inlägg
8 augusti 2010
Ska finnas genomföring som iaf. sväljer 20mm2 kabel i dessa bilar. Kollar man över pedalerna så långt up åt vänster så finns en kabelhärva. Där fnns även en gumiplupp som man får klippa av och på så sätt dra igenom kabeln. Trångt så in i *******...

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
8 augusti 2010
Jag har monterat ljud i 850 -95 och S70 -98 så det borde vara samma här...

Det finns en kabelgenomföring i torpedväggen ovanför fötterna på passageraren fram, det är änna som en gimmi-kon som man får skära upp och sen dra kabeln genom.
Min erfarenhet är att det är lättare att putta kabeln inifrån kupén, och sen får man dra kabeln runt motorn, jag valde att dra den hela vägen fram till lyktan, sen "svänga" bort till batteriet.
Man ser gummipluppen från motorrummet, men det är enklare att ta kablen från kupén... glöm inte skära hål i gummit på motorsidan också. smile

Lycka till!

Sök