mm brembo?eller är det nått annat märke...pris för dom o finns dom i 305 skivor tro därifrån du beställer dina....har själv ett par men fått med slänga dom nu..
ska vara 302mm inte 305mm på 850.Hittade dessa skivor på ebay. Kan även bli solida skivor fram dom slår sig inte första taget.
mm brembo?eller är det nått annat märke...pris för dom o finns dom i 305 skivor tro därifrån du beställer dina....har själv ett par men fått med slänga dom nu..
ska vara 302mm inte 305mm på 850.Hittade dessa skivor på ebay. Kan även bli solida skivor fram dom slår sig inte första taget.
Solida skivor blir varmare o slår sig lättare plus att fading i bromsen blir mycket vanligare. Köper man riktiga slitsade skivor håller det, har aldrig haft problem och jag plågar mina bilar hårt dagligen. S/V70 r kör 302 och är tjockare än 305 skivorna som sitter på v70n, dom är större men tunnare. Jag köpte nya R skivor på Volvo 3000 dom kommer hålla många år för den körs inte hårt.
mm brembo?eller är det nått annat märke...pris för dom o finns dom i 305 skivor tro därifrån du beställer dina....har själv ett par men fått med slänga dom nu..
ska vara 302mm inte 305mm på 850.Hittade dessa skivor på ebay. Kan även bli solida skivor fram dom slår sig inte första taget.
Solida skivor blir varmare o slår sig lättare plus att fading i bromsen blir mycket vanligare. Köper man riktiga slitsade skivor håller det, har aldrig haft problem och jag plågar mina bilar hårt dagligen. S/V70 r kör 302 och är tjockare än 305 skivorna som sitter på v70n, dom är större men tunnare. Jag köpte nya R skivor på Volvo 3000 dom kommer hålla många år för den körs inte hårt.
där har du fel 305mm skivorna är 2mm tjockare än 302mm. Tror jag ska satsa på nya ok med då bilen stått ett bra tag innan jag köpte den. Då kanske det är bättre att köra på ett kit på en gång.
kul att folk gillar bilen så mycket så dom vill köpa den utan att den ens är på annons. men jag säger nej eller ja pengarna styr ju lite med.
Skulle nu vilja ha mer effekt men vem vill inte ha det. Men måste ha högre budget då så det bara att handla att som behövs på en gång. Men inget är omöjligt. Det handlar bara om att prioritera
Senast redigerat av jocke_gronberg (20 november 2011)
får hoppas att det är fukt då bilen stått ute i 2 dagar i regn, Tror att motorn börjar bli tät eller liknande. Verkar som ifall man haft tät vevhusventilation så går det knappt att bli av med.
Senast redigerat av jocke_gronberg (22 november 2011)
lite rök är normalt om motorn går från kall till varm
framför allt om bilen inte körs långa sträckor
det är viss skillnad om du kör mitt i sommarn och kör tex till stockholm från örebro då ska det inte ryka
det är kanalen ner i tråget som oftast är problemet men det går att göra rent enda ner i tråget utan att riva allt även om det är enklare med tråget nere
lite rök är normalt om motorn går från kall till varm
framför allt om bilen inte körs långa sträckor
det är viss skillnad om du kör mitt i sommarn och kör tex till stockholm från örebro då ska det inte ryka
det är kanalen ner i tråget som oftast är problemet men det går att göra rent enda ner i tråget utan att riva allt även om det är enklare med tråget nere
tack för tipset.
Ska köra bilen riktigt varm och kolla efter igen.
ingen rök när bilen gått ett tag endast vill kallstart så helt normalt. pga av fuktig luft och körning korta sträckor så blir det kondens.
Hittade dock en slang som var lös.
Senast redigerat av jocke_gronberg (23 november 2011)
tog idag bort insuget såg då läckage vid packningen även trasig på ett ställe. Passade även på att kolla vevhusventation och där såg det bra ut. Imorgon hämtar jag fälgarna
Blev dock lite orolig när motorn gick på 4 cylindrar vid start. Visade sig vara något så enkelt som en spridarkontakt som satt löst
Senast redigerat av jocke_gronberg (26 november 2011)