2525
Sök

brända ventiler

133 Inlägg
27 juni 2006
Trådstartare
#21
Ok!! tack för alla svar bmw_z!!!

Jonas

2 652 Inlägg
27 juni 2006
#22
inga problem , du kan pm"a om de blir problem

133 Inlägg
27 juni 2006
Trådstartare
#23
japp det ska jag göra:)

Jonas

2 652 Inlägg
27 juni 2006
#24
:d

Evolution
1 627 Inlägg
27 juni 2006
#25
men om vipparna gått det är inte så att ventilerna är knäckte med för på min opel så knäcl´ktes vipparna och ventilerna

Fäll ner pungen och landa

133 Inlägg
27 juni 2006
Trådstartare
#26
ne. kanske lika bra att byta både vipparna o ventilerna när man ändå e igång om man inte byter hela motern!

Jonas

2 652 Inlägg
27 juni 2006
#27
är inte alls säkert att ventilerna gått

Evolution
1 627 Inlägg
27 juni 2006
#28
nej nej men de säkraste gör ett komp test

Fäll ner pungen och landa

133 Inlägg
27 juni 2006
Trådstartare
#29
var ute o kolla under toplocket nu! o hittade felet... det var en ventillyftare som var knäckt! så det måste väl betyda att en ventil ha sattsig eller?

Jonas

Evolution
1 627 Inlägg
27 juni 2006
#30
Foxxer skrev:
var ute o kolla under toplocket nu! o hittade felet... det var en ventillyftare som var knäckt! så det måste väl betyda att en ventil ha sattsig eller?

ventilen kan gått men som sagt ett komp prov visar de

Fäll ner pungen och landa

133 Inlägg
27 juni 2006
Trådstartare
#31
ok!

Jonas

2 652 Inlägg
27 juni 2006
#32
är du säker på at de var topplocket? inte ventilkåpan då?

133 Inlägg
27 juni 2006
Trådstartare
#33
hehe oj jo det var nog ventilkåpan:) locket där ventilerna sitter under:)

Jonas

2 652 Inlägg
27 juni 2006
#34
precis ,, då har du tur idag , smile då behöver du bara byta den lyftaren som är sönder. big_smile

tyckte de tog lite lite tid för att ta bort toppen hehe

133 Inlägg
27 juni 2006
Trådstartare
#35
hehehe;) men asså om lyftaren är knäckt vad kan det bero på? ventilen som satt sig eller bara en kass lyftare? ursäkta om jag ställer dumma fråger men jag e inte så insatt i moter meck än:)

Jonas

2 652 Inlägg
27 juni 2006
#36
hehe ingen fara ,

Kan säga som så att M20 motorer ofta vill ge sej i toppen , speciellt toppen "sprickor" eller lyftare
de behöver inte bero på något speciellt utan de är så . välldigt viktigt att servicen sköts på M20 spec olja\filter\stift

2 652 Inlägg
27 juni 2006
#37
när BMW byggde M20 motorn blev de ett kamaxeltryck på toppen som inte var bra för toppen och på de viset är toppen ofta klen på dom motorerna , men de går att svetsa igen en del av vatten kanalerna så blir den mkt hållbar. finns folk som har 600 hK med svetsade toppar på den motorn som du har

133 Inlägg
27 juni 2006
Trådstartare
#38
oj 600 hk det var ju ganska mkt! fundera på att trimma men vet inte med vad o om jag vågar med tanke på åldern!?

Jonas

2 652 Inlägg
27 juni 2006
#39
är inga problem att trimma dom ,, speciellt med turbo , jag och en polare gjorde de för 12 000kr med allt . blev ca 250hk i en e30 med samma motor som du har .

133 Inlägg
27 juni 2006
Trådstartare
#40
ok... får se då om man kommer över lite trim delar då till vetiga priser:) tack för all hjäp än en gång! kanske hör av mig om jag får fler problem:)

Jonas


Sök