var ute o kolla under toplocket nu! o hittade felet... det var en ventillyftare som var knäckt! så det måste väl betyda att en ventil ha sattsig eller?
var ute o kolla under toplocket nu! o hittade felet... det var en ventillyftare som var knäckt! så det måste väl betyda att en ventil ha sattsig eller?
ventilen kan gått men som sagt ett komp prov visar de
hehehe;) men asså om lyftaren är knäckt vad kan det bero på? ventilen som satt sig eller bara en kass lyftare? ursäkta om jag ställer dumma fråger men jag e inte så insatt i moter meck än:)
Kan säga som så att M20 motorer ofta vill ge sej i toppen , speciellt toppen "sprickor" eller lyftare de behöver inte bero på något speciellt utan de är så . välldigt viktigt att servicen sköts på M20 spec olja\filter\stift
när BMW byggde M20 motorn blev de ett kamaxeltryck på toppen som inte var bra för toppen och på de viset är toppen ofta klen på dom motorerna , men de går att svetsa igen en del av vatten kanalerna så blir den mkt hållbar. finns folk som har 600 hK med svetsade toppar på den motorn som du har
är inga problem att trimma dom ,, speciellt med turbo , jag och en polare gjorde de för 12 000kr med allt . blev ca 250hk i en e30 med samma motor som du har .