8 september 2015
Trådstartare
Update!
150908
Inte mycket till uppdatering, men besiktigade V70:in i morse. Hade på känn att det skulle gå åt helvete, och ångesten var inte direkt liten när man satt där och väntade på ens regnummer skulle dyka upp på tavlan.
Väl inne så blev jag väl bemött av en oerhört trevlig besiktningsman, och jag förklarade som det var på direkten, att jag inte var så hoppfull denna gång.
Dels på grund av råddjuret jag plockade tidigare, som spräckte frontkorgen så ena lyktan inte riktigt sitter som den ska - vilket visade sig vara helt ok för den satt ju på sin plats - och sedan när bilen var uppe på lyften så påtalade jag att ena bakdämparen har börjat läcka - andra uppsättningen dämpare - vilket har gjort att ena framhjulet har börjat slita snett.
"- Ja det är ju lite sneslitet det här", säger han åt däcket som i ärlighetens namn är helt åt helvete snedslitet. Och jo, klart jag höll med, och berättade om mina planer om att jag hade tänkt vänta till vintern då jag kan slänga på mina nya vinterdäck, på med nya dämparna som jag har liggande och sedan göra en ny fyrhjulsinställning - varvid den trevlige besiktningsmannen inte skrev upp någon av punkterna.
Rullade således igenom med ett blankt papper.
Jojagtackarjag!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.