Update!151025
Lever min V70 ännu, kanske folk undrar.
Jajamensan, det gör den.
Dock händer det inte så himla mycket med den. Han får egentligen alldeles för lite omtanke, vilket jag ibland skäms över, men har man tre bilar och en oerhört tight budget så blir det som det blir ibland. Glad att han ändå funkar och rullar varenda dag.
Hursomhelst. Häromdagen höll jag dock på att få en mindre hjärtsnurp när en röd varningslampa tändes på väg hem från jobbet. Den påminde om varningen för åtdragen handbroms, men utan P:et. Dock slocknade lampan innan jag hann fundera på att stanna, så körde hem lite lugnt och fint och kollade sen i boken i jakt på vad den betydde.
Visade sig att det var så enkelt att jag behövde fylla på lite bromsvätska.
Idag, eller ja igår räknat, så var jag hem till farsan och slängde på vinterdäcken. Vintern närmar sig och jag som kör till och från jobbet nattetid har redan nu upplevt att det släpper här och där så det var lika bra.
Dock upptäckte jag en sak..
![https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-c07ebe75ae5fb92adcb6bf0e24a816f9.jpg]()
[Taget 151024]*..ska det vara snedslitet så ska det vara snedslitet..*
Att ena framhjulet sliter snett har jag vetat om, så det kom inte som någon större chock att däcket såg ut som det gjorde. Dom andra tre var helt okej tacksamt nog, så närmare våren till så blir det att köpa fyra nya och sälja dom tre äldre.
Nu till veckan hoppas jag på att få hjälp av min gode vän Adde att slänga på dom nya stötdämparna och fjädrarna som jag har haft liggandes i..hur länge det nu är. Tur i oturen att kitet från chassit aldrig blev sålt, för nu kommer det ju bevisligen till användning. Aldrig mera begagnade stötdämpare säger jag bara!
När väl detta är gjort så skall jag även fixa tid för en ny fyrhjulsinställning. DOCK inte på Däckia här i stan, för dom litar jag inte längre på sen sist.
Men..det var inte detta jag upptäckte..utan detta:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-7051267b779c595831f1ae19d5ceb861.jpg]()
[Taget 151024]*..och där har vi tydligen en rejäl skrapning och ett jack i däcket..*
Detta måste ha hänt nyligen, och det är mig veterligen inte undertecknad som är skaparen. En rejäl skrapning i fälgen och ett djupt jack i däcket. Borde ha märkts om man kört på något, eller hur?
Tur det var däcket som skall kasseras..men ändå. Fälgen för fasen! Fälgen!
Kan ha hänt på parkeringen, men det är bara mina spekulationer. Är en stor yta bredvid min bil där andra tenderar att vända och hålla på.
Suck.